Gå til innhold

Bare en rebound?

Anbefalte innlegg

Gjest sotra
Skrevet

Jeg har vel mer eller mindre blitt sammens med en mann som for øvrig er en kjempebra mann, både snill,omtenksom,omsorgsfull, som respekterer meg og mitt barn. Han gir mye som jeg ikke har hatt i et forhold før, men likevell er jeg utrolig usikker.

Grunnen til min usikkerhet er at jeg tenker på eksen min hele tiden. Savner han og har vel en mild form for kjærlighets sorg. Innimellom hvertfall, ikke hele tiden om det gir mening...

Usikkerheten min kommer av både dèt, pluss at jeg ikke finnes forelsket i min "nye flamme". Men som han sier,så elsker han meg og vil ha en fremtid med meg. Jeg ser kan vel også se for meg en fremtid med han, men kanskje derfor jeg "vil ha han", er pga at jeg har mulighet til å flytte inn hos han, slippe å betale på en leilighet som ikke er min. Og kanskje få flere barn, selv om jeg er veldig usikker på dette.

Tanker jeg tenker om eksen er hva om det ble oss igjen, kanskje vi hadde fått det bra? Hva gjør han? Hvordan har han det? Men likevell vil tror jeg ikke jeg ville hatt han om jeg kunne...

Men helt ærlig, så tenker jeg at jeg vil være singel og kanskje "tilgjengelig" for han om han ville ha meg tilbake.

Det er ikke _så_ lenge siden det ble slutt mellom oss, og det føles ikke helt rett å hoppe rett inni noe annet egentlig.

Hva burde jeg gjøre? La de begge gå, og bare være for meg selv en stund? Jeg vil jo finne noen jeg kan dele hverdagen med.

Gjest xbellax
Skrevet

Du er ikke forelsket i ham du er sammen med? Kanskje litt mer fair ovenfor ham å bryte opp å være singel en periode til du selv finner ut av hva du vil.

Gjest sotra
Skrevet

Du er ikke forelsket i ham du er sammen med? Kanskje litt mer fair ovenfor ham å bryte opp å være singel en periode til du selv finner ut av hva du vil.

Er ikke forelska i han nei.Bare betatt kanskje..

Gjest xbellax
Skrevet

Er ikke forelska i han nei.Bare betatt kanskje..

Du er sammen med en mann du kun er betatt av?

Skrevet

Du har svaret selv - si til denne nye karen at du ikke føler det samme for ham som han gjør for deg så han må se seg om etter en annen kvinne. Eksen prøver du å tenke så lite som mulig på, det er tross alt en (eller flere) grunn til at han ble en eks.

Så er du singel en stund og nyter det! :o) Å gå inn i et nytt forhold før man er helt ferdig med eksen er sjeldent lurt. Og gå i alle fall ikke inn i et forhold med en du ikke har følelser for bare fordi det er økonomisk praktisk!

Gjest mallet
Skrevet

Høres ut som en rebound. Det rette, både overfor deg selv og han du er sammen med, vil være å bryte forholdet og være singel en periode, til du finner ut hva du virkelig ønsker.

Gjest sotra
Skrevet

Høres ut som en rebound. Det rette, både overfor deg selv og han du er sammen med, vil være å bryte forholdet og være singel en periode, til du finner ut hva du virkelig ønsker.

Men hvordan fortelle det til han?

Gjest sotra
Skrevet

Du har svaret selv - si til denne nye karen at du ikke føler det samme for ham som han gjør for deg så han må se seg om etter en annen kvinne. Eksen prøver du å tenke så lite som mulig på, det er tross alt en (eller flere) grunn til at han ble en eks.

Så er du singel en stund og nyter det! :o) Å gå inn i et nytt forhold før man er helt ferdig med eksen er sjeldent lurt. Og gå i alle fall ikke inn i et forhold med en du ikke har følelser for bare fordi det er økonomisk praktisk!

Jeg vet ikke om jeg noen gang kan slutte å tenke på eksen. Han kommer alltid til å være spesiell for meg, og det gode vi opplevde sammen.

Det frister å være singel også, innerst inn.Men hvorfor er jeg så opptatt av å gjøre eksen min oppmerksom på at jeg "er der for han"?

Gjest sotra
Skrevet

Du er sammen med en mann du kun er betatt av?

Ja?

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg noen gang kan slutte å tenke på eksen. Han kommer alltid til å være spesiell for meg, og det gode vi opplevde sammen.

Det frister å være singel også, innerst inn.Men hvorfor er jeg så opptatt av å gjøre eksen min oppmerksom på at jeg "er der for han"?

Hvorfor ble det slutt mellom dere da?

Gjest sotra
Skrevet

Hvorfor ble det slutt mellom dere da?

Mye småting egentlig. Barnslighet og umodne ting fra oss begge. Så ble det slutt en stund, og vi bare gled unna hverandre. Nå har det gått over til slik fatal oppførsel, 0 tillit og annet rot. Vi har jo ikke kontakt lenger. Og ingen har vel egentlig utdypt noe annet heller.Annet enn at vi kunne se an og kose oss masse sammens før vi prøvde igjen.(ca 14 dager) siden. Men dum som jeg var, sa jeg at jeg ville prøve med han nye istedet. :o((( Men anger. Så sa eksen at det var greit og at han hadde vært med mange damer, og at det var ei han hadde truffet bra med. Unner han alt godt altså, men at jeg var så dum.

Men er vel slik det skal være når man er ekser....

Gjest xbellax
Skrevet

Ja?

Javel, det blir litt underlig i mine øyne å være sammen med noen du "kanskje" er betatt av når du fortsatt er så opptatt av din eks. Det er ikke fair mot ham du er sammen med. Du spør om hvordan du skal si det til ham? Du sier det rett ut.

Gjest sotra
Skrevet

Javel, det blir litt underlig i mine øyne å være sammen med noen du "kanskje" er betatt av når du fortsatt er så opptatt av din eks. Det er ikke fair mot ham du er sammen med. Du spør om hvordan du skal si det til ham? Du sier det rett ut.

Jeg vet det ikke er fair mot han.Det er derfor jeg velger å gjøre noe med det.Ja, jeg skal være såpass at jeg sier det rett ut.

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg vet det ikke er fair mot han.Det er derfor jeg velger å gjøre noe med det.Ja, jeg skal være såpass at jeg sier det rett ut.

Flott! Bruk litt tid alene før du involverer deg med noen, finn ut hva du virkelig vil, kanskje er følelsene dine for eksen såpass store at du bør tenke på å ta kontakt med ham igjen.

Gjest sotra
Skrevet

Flott! Bruk litt tid alene før du involverer deg med noen, finn ut hva du virkelig vil, kanskje er følelsene dine for eksen såpass store at du bør tenke på å ta kontakt med ham igjen.

Det kan nok hende at følelsene er såpass store ja.Men føler at jeg egentlig har brukt siste sjanse. Sist vi snakket om dette, ville han vente å se, men jeg tenkte hele tiden at jeg ville ha et forhold med en gang.Det ville hjelpe på med tillitten min overfor han. Men jeg skjønner jo at ikke går.

Uansett, det ville vært vanskelig å få han på kroken igjen.

Gjest mallet
Skrevet

Men hvordan fortelle det til han?

Det er aldri lett å slå opp. Men det er best å være ærlig. Si det som det er, at du er betatt av ham men ikke har sterke nok følelser, og at du trenger å være singel på ubestemt tid for å få "nullstilt deg". Men gjør det klart at det er helt slutt, slik at han ikke går rundt og venter og håper at det kanskje blir dere igjen når du bare har hatt pause en stund. Det blir ikke rettferdig overfor ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...