Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• hidi, the scorpion

6

• meg__123!

3

• sant å si

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har lest og hørt om den saken i media en stund nå - og enig - helt utrolig at noe slikt har kunne skjedd uten at noen har grepet inn.

Jeg må si jeg reagerer litt på uttalelsene til besteforeldrene som mener blant annet skole skulle ha grepet inn, og er så klart enig i det. Men hvorfor har ikke de grepet inn selv - mulig noe jeg ikke har fått med meg. Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Jeg har lest og hørt om den saken i media en stund nå - og enig - helt utrolig at noe slikt har kunne skjedd uten at noen har grepet inn.

Jeg må si jeg reagerer litt på uttalelsene til besteforeldrene som mener blant annet skole skulle ha grepet inn, og er så klart enig i det. Men hvorfor har ikke de grepet inn selv - mulig noe jeg ikke har fått med meg. Noen som vet hvorfor?

Det stusset jeg også på... Det virket jo som de hadde god og hyppig kontakt med gutten.

Gjest qigong
Skrevet

Fy FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!! Trodde virkelig vi hadde kommet lengre i 2009. Mange som må leve med dårlig samvittighet her resten av livet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Tårene rant da jeg leste det... Har ikke ord for hva jeg føler engang.

Stefaren må ha vært djevelen selv.

Og de som ikke sa noe, har ganske enkelt ingen unnskyldning!

Gjest BipolarII....jeg visst
Skrevet

Tenk på det at politiet henla saken før andre tok tak! Også at bygdefolket den dag i dag bare sier "vi vil ikke blandes inn i noe"! Mora og skolen er de aller, aller største svikterne her. I slike saker syns jeg også man _må_ begynne å gi strafferepresalier til de som ikke bryter inn. Moren dekket over stefaren. Skolen forsto, men sto passive. Sykehuset valgte å tro på stefaren - kanskje fordi det var den versjonen som var minst smertefull. Er det noe rart at vi i dette landet (og i andre land) har et stort omfang av barn og unge som lider i hjemmene sine, som ingen gjør noe for? Den setningen "vi vil ikke blandes inn i noe" er så forbannet provoserende!

Hørte en gang om en nabo i ei bygd som forgrep seg på nabodattera. Hadde skjedd mange ganger. Foreldrene ville ikke gjøre noe med saken, for da ville det bli så mange uoverensstemmelser i naboskapet. Altså ubehagelig for _dem_. Slik ofret de sin egen datter. Trenger vel ikke si en gang at denne jenta, som i dag er voksen, har fått livet sitt svært vanskeliggjort pga dette. Veldig mange psykiatriinnleggelser akutt. Det kvalmeste er at foreldrene den dag i dag individforklarer hennes vansker. "Det ligger hos ho. Ho har alltid vært så skjør".

Gjest BipolarII...jeg visst
Skrevet

Siden du har fulgt med i denne saken en stund: Vet du om disse besteforeldrene er foreldrene til barnefaren eller moren? Ville vært interessant å vite egentlig.

Skrevet

Siden du har fulgt med i denne saken en stund: Vet du om disse besteforeldrene er foreldrene til barnefaren eller moren? Ville vært interessant å vite egentlig.

Ifølge Dagbladet er det mormor og morfar.

Jeg har så vondt av den lille gutten at jeg kan ikke få sagt det. Og jeg er skjønt enig i alt du sier - det er ikke LOV å si at "vi ville ikke bli innblandet i noe" og dermed ofre et barn! Håper virkelig alle har det skikkelig vondt med seg selv i ettertid!

Og du har også helt rett i at det bør innføres straffer for ikke å si fra i slike tilfeller. Hvilke sykehuspersonale tror på en mann som hevder at en guttunge på 7 år går på en døra så blåveisene blomstrer!? Det er jo den største klassiske unnskyldningen som finnes for mishandling!!!! *Illsint*

hidi, the scorpion
Skrevet

På morsiden...

Skrevet

Lurer på hvilken status denne mannen har i lokalsamfunnet, siden han kunne slippe unna med så mye. Høyt aktet ihvertfall. :-(

Fy faan.

Gjest annlovinda
Skrevet

De er foreldrene til moren.

Mrs. Wallace
Skrevet

Dette er så jævlig grusomt at det er vanskelig å ta inn over seg. Tenk hvor redd han har vært, og så ensom. Og ingen som så hvor vondt han hadde det. Fullstendig sviktet.

Det er så man kan gråte blod.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det stusset jeg også på... Det virket jo som de hadde god og hyppig kontakt med gutten.

Sånn jeg leser det, hadde de jevnlig og hyppig kontakt med gutten da foreldrene var gift og de bodde i nærheten. Da moren fikk seg ny kjæreste, flyttet de lenger unna.

Gjest Kayia
Skrevet

Ifølge Dagbladet er det mormor og morfar.

Jeg har så vondt av den lille gutten at jeg kan ikke få sagt det. Og jeg er skjønt enig i alt du sier - det er ikke LOV å si at "vi ville ikke bli innblandet i noe" og dermed ofre et barn! Håper virkelig alle har det skikkelig vondt med seg selv i ettertid!

Og du har også helt rett i at det bør innføres straffer for ikke å si fra i slike tilfeller. Hvilke sykehuspersonale tror på en mann som hevder at en guttunge på 7 år går på en døra så blåveisene blomstrer!? Det er jo den største klassiske unnskyldningen som finnes for mishandling!!!! *Illsint*

''det er ikke LOV å si at "vi ville ikke bli innblandet i noe" og dermed ofre et barn! Håper virkelig alle har det skikkelig vondt med seg selv i ettertid! Og du har også helt rett i at det bør innføres straffer for ikke å si fra i slike tilfeller.''

Saken er så grotesk at jeg var helt sikker på at dette hadde skjedd et øde sted i usa. Ikke det at det hadde vært bedre, men jeg kan faktisk nesten ikke FORSTÅ at det er mulig at så mange har sett noe slikt her til lands, ikke varsler og slipper unna med det i ettertid??! Jeg syns faktisk påtalemyndighetene burde anmelde alle som har lukket øynene og på den måten bidratt til å gjøre livet til den lille gutten til det helvete det har vært, og det omfatter både skole, sykehus, besteforeldre og evt andre. Makan!! Man sender da bare ikke hjem en liten gutt med gjenklistret øye og kuler i hodet som atpåtil ikke vil hjem?? Jeg blir rett og slett så sint!!

Gjest Villniss
Skrevet

Helt vanvittig! *finner ikke ord*

Har også hørt (vi bor ikke så langt unna bygda det skjedde i) at moren til gutten ble gravid med stefaren etter guttens død, men at barnevernet da stod parate til å overta omsorgen for det nyfødte barnet straks etter fødselen.

Hvis dette er riktig, er det jo flott. Disse to bør aldri, aldri, ALDRI få lov til å ha ansvar for noe barn igjen!!!!!

Skrevet

Helt vanvittig! *finner ikke ord*

Har også hørt (vi bor ikke så langt unna bygda det skjedde i) at moren til gutten ble gravid med stefaren etter guttens død, men at barnevernet da stod parate til å overta omsorgen for det nyfødte barnet straks etter fødselen.

Hvis dette er riktig, er det jo flott. Disse to bør aldri, aldri, ALDRI få lov til å ha ansvar for noe barn igjen!!!!!

Jeg har tenkt at om denne moren har flere barn så bør hun bli fratatt omsorgen for dem snarest, hun har med all mulig tydelighet vist at hun ikke er i stand til å ha ansvaret for et barn.

Gjest firepile
Skrevet

Jeg har tenkt at om denne moren har flere barn så bør hun bli fratatt omsorgen for dem snarest, hun har med all mulig tydelighet vist at hun ikke er i stand til å ha ansvaret for et barn.

Den kjerringa må være mindre begavet.

Gjest Villniss
Skrevet

Enig! Man står ikke stilltiende og ser på at barnet sitt blir rundjult/mishandlet av kjæresten... Denne moren er absolutt IKKE skikket til å være mor!

Gjest firepile
Skrevet

"Stefaren finnes skyldig og dømmes til seks års fengsel."

Seks år????

Et kvikt nakkeskudd hadde vært mer passende.

Gjest annlovinda
Skrevet

"Stefaren finnes skyldig og dømmes til seks års fengsel."

Seks år????

Et kvikt nakkeskudd hadde vært mer passende.

Enig.

Seks år er latterlig for en slik gjerning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...