Gå til innhold

Vindusvask!

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

I dag har jeg gjort noe jeg svært sjelden gjør, nemlig vasket vinduer. Det er i grunnen ganske gøy, faktisk, når man først kommer i gang.

Problemet er å få dem skikkelig rene. Jeg har vindusvaskesystemet fra Eidsvoll Miljøprodukter, så det skal i grunnen være bare å vaske - med vann - og så nale av.

Det går ikke nødvendigvis hele veien like bra, noen flekker blir igjen ser jeg.

Hvordan vasker du vinduer? Med teskje, plis...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

4

• Bookworm

3

• astridny

2

• Onsdag1365380628

2

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Blander vann med zalo, og bittelitt salmiakk. Vasker over med klut, tørker av med nal, og er det igjen noen skjolder gnikker jeg med sammenkrølla avispapir.

Skrevet

Jeg vasket vinduene med grønnsåpe eller zalo.

Nå tar jeg å bruke nalen.

Jeg tørker av nalen for hver gang jeg drar ned nedover.

Slik at den er tørr når jeg bruker den igjen.

Blir ikke flekker hos meg.

Jeg skal forresten vaske vinduene i morra.

:-)

Onsdag1365380628
Skrevet

Du bruker selvsagt NYLONVASK i vaskevannet, og intet annet. Vasker og naler som vanlig, fix ferdig. Enkelt og ingen striper. Nylonvask koster ca 30 kroner og du trenger ikke noe annet dyrt utstyr. Alltid rene vinduer med nylonvask.

Gjest Elextra
Skrevet

Bruker bare zalo med ørlite eddik i.

Hender jeg pusser over med avispapir til slutt.

Hender det blir noen sørgerender, men jeg er ikke så veldig nøye, og forbedringen er uansett enorm, ettersom jeg ikke gjør det særlig ofte.

Skrevet

*Flirer* Jeg er ikke den rette å spørre, men jeg sprayer på Jif eller Ajax for vinduer (blå), naler og tørker etter med tørkepapir om nødvendig. Mer nøye er ikke jeg. :o)

Gjest ViViola
Skrevet

*Flirer* Jeg er ikke den rette å spørre, men jeg sprayer på Jif eller Ajax for vinduer (blå), naler og tørker etter med tørkepapir om nødvendig. Mer nøye er ikke jeg. :o)

Nøye? Funker det, så funker det.

Notert!

Gjest ViViola
Skrevet

Bruker bare zalo med ørlite eddik i.

Hender jeg pusser over med avispapir til slutt.

Hender det blir noen sørgerender, men jeg er ikke så veldig nøye, og forbedringen er uansett enorm, ettersom jeg ikke gjør det særlig ofte.

OK - en ny metode for å få sørgerender trenger jeg ikke. He-he.

Gjest ViViola
Skrevet

Du bruker selvsagt NYLONVASK i vaskevannet, og intet annet. Vasker og naler som vanlig, fix ferdig. Enkelt og ingen striper. Nylonvask koster ca 30 kroner og du trenger ikke noe annet dyrt utstyr. Alltid rene vinduer med nylonvask.

Jeg har som sagt Eidsvoll miljøprodukters suverene (?) vindusvasker, og den skal man jo ikke bruke såpe på.

Hm..

Bruker du bare klut, da, og vasker med?

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg vasket vinduene med grønnsåpe eller zalo.

Nå tar jeg å bruke nalen.

Jeg tørker av nalen for hver gang jeg drar ned nedover.

Slik at den er tørr når jeg bruker den igjen.

Blir ikke flekker hos meg.

Jeg skal forresten vaske vinduene i morra.

Og da vasker du vinduene med klut, sant?

Gjest ViViola
Skrevet

Blander vann med zalo, og bittelitt salmiakk. Vasker over med klut, tørker av med nal, og er det igjen noen skjolder gnikker jeg med sammenkrølla avispapir.

OK. Avispapir høres litt mer - eh - arbeidssomt ut, men jeg tar tipset.

Takk.

Skrevet

Hehe, nei jeg vasker ikke vinduer med teskje;-)

Skrevet

OK. Avispapir høres litt mer - eh - arbeidssomt ut, men jeg tar tipset.

Takk.

Jeg bruker samme metode som candy, funker flottings! :-)

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har som sagt Eidsvoll miljøprodukters suverene (?) vindusvasker, og den skal man jo ikke bruke såpe på.

Hm..

Bruker du bare klut, da, og vasker med?

Vasker med klut ja, og drar over med nalen etterpå.

Gjest Elextra
Skrevet

OK - en ny metode for å få sørgerender trenger jeg ikke. He-he.

:)

Tror i grunnen ikke det er metoden min det er noe i veien med, det er bare jeg som ikke er nøye nok. Her går det fort og gæli - har forferdelig mange vinduer! :-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg liker å vaske vinduer, og har tatt alle sammen de siste dagene. Jeg har alltid en dæsj zalo i vannet pga små barnefingre som lager fettmerker. Jeg orker ikke lukta av salmaiakk, så den dropper jeg. Likevel synes jeg den er utrolig bra til vindusvask.

Tørk godt av nalen mellom hvert drag.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg bruker nylonvask i vaskevannet.

Vasker over med klut og drar nalen over etterpå. Tørker av nalen for hvert drag.

Synes vinduene blir både blanke og fine.

Har prøvd andre produkter, men alltid havnet tilbake på nylonvask.

Skrevet

Og da vasker du vinduene med klut, sant?

Ja. slike som det er blå,rosa og gul i en pakke.

Gjest ViViola
Skrevet

:)

Tror i grunnen ikke det er metoden min det er noe i veien med, det er bare jeg som ikke er nøye nok. Her går det fort og gæli - har forferdelig mange vinduer! :-)

''Tror i grunnen ikke det er metoden min det er noe i veien med,''

Neida, bare ærta litt! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Vasker med klut ja, og drar over med nalen etterpå.

OK. Må prøve dette på ungenes rom i morgen.

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...