Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 I dag har jeg gjort noe jeg svært sjelden gjør, nemlig vasket vinduer. Det er i grunnen ganske gøy, faktisk, når man først kommer i gang. Problemet er å få dem skikkelig rene. Jeg har vindusvaskesystemet fra Eidsvoll Miljøprodukter, så det skal i grunnen være bare å vaske - med vann - og så nale av. Det går ikke nødvendigvis hele veien like bra, noen flekker blir igjen ser jeg. Hvordan vasker du vinduer? Med teskje, plis... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Blander vann med zalo, og bittelitt salmiakk. Vasker over med klut, tørker av med nal, og er det igjen noen skjolder gnikker jeg med sammenkrølla avispapir. 0 Siter
astridny Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg vasket vinduene med grønnsåpe eller zalo. Nå tar jeg å bruke nalen. Jeg tørker av nalen for hver gang jeg drar ned nedover. Slik at den er tørr når jeg bruker den igjen. Blir ikke flekker hos meg. Jeg skal forresten vaske vinduene i morra. :-) 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Du bruker selvsagt NYLONVASK i vaskevannet, og intet annet. Vasker og naler som vanlig, fix ferdig. Enkelt og ingen striper. Nylonvask koster ca 30 kroner og du trenger ikke noe annet dyrt utstyr. Alltid rene vinduer med nylonvask. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Bruker bare zalo med ørlite eddik i. Hender jeg pusser over med avispapir til slutt. Hender det blir noen sørgerender, men jeg er ikke så veldig nøye, og forbedringen er uansett enorm, ettersom jeg ikke gjør det særlig ofte. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 *Flirer* Jeg er ikke den rette å spørre, men jeg sprayer på Jif eller Ajax for vinduer (blå), naler og tørker etter med tørkepapir om nødvendig. Mer nøye er ikke jeg. ) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 *Flirer* Jeg er ikke den rette å spørre, men jeg sprayer på Jif eller Ajax for vinduer (blå), naler og tørker etter med tørkepapir om nødvendig. Mer nøye er ikke jeg. ) Nøye? Funker det, så funker det. Notert! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Bruker bare zalo med ørlite eddik i. Hender jeg pusser over med avispapir til slutt. Hender det blir noen sørgerender, men jeg er ikke så veldig nøye, og forbedringen er uansett enorm, ettersom jeg ikke gjør det særlig ofte. OK - en ny metode for å få sørgerender trenger jeg ikke. He-he. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Du bruker selvsagt NYLONVASK i vaskevannet, og intet annet. Vasker og naler som vanlig, fix ferdig. Enkelt og ingen striper. Nylonvask koster ca 30 kroner og du trenger ikke noe annet dyrt utstyr. Alltid rene vinduer med nylonvask. Jeg har som sagt Eidsvoll miljøprodukters suverene (?) vindusvasker, og den skal man jo ikke bruke såpe på. Hm.. Bruker du bare klut, da, og vasker med? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg vasket vinduene med grønnsåpe eller zalo. Nå tar jeg å bruke nalen. Jeg tørker av nalen for hver gang jeg drar ned nedover. Slik at den er tørr når jeg bruker den igjen. Blir ikke flekker hos meg. Jeg skal forresten vaske vinduene i morra. :-) Og da vasker du vinduene med klut, sant? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Blander vann med zalo, og bittelitt salmiakk. Vasker over med klut, tørker av med nal, og er det igjen noen skjolder gnikker jeg med sammenkrølla avispapir. OK. Avispapir høres litt mer - eh - arbeidssomt ut, men jeg tar tipset. Takk. 0 Siter
Bookworm Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Hehe, nei jeg vasker ikke vinduer med teskje;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 OK. Avispapir høres litt mer - eh - arbeidssomt ut, men jeg tar tipset. Takk. Jeg bruker samme metode som candy, funker flottings! :-) 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg har som sagt Eidsvoll miljøprodukters suverene (?) vindusvasker, og den skal man jo ikke bruke såpe på. Hm.. Bruker du bare klut, da, og vasker med? Vasker med klut ja, og drar over med nalen etterpå. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 OK - en ny metode for å få sørgerender trenger jeg ikke. He-he. :-) Tror i grunnen ikke det er metoden min det er noe i veien med, det er bare jeg som ikke er nøye nok. Her går det fort og gæli - har forferdelig mange vinduer! :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg liker å vaske vinduer, og har tatt alle sammen de siste dagene. Jeg har alltid en dæsj zalo i vannet pga små barnefingre som lager fettmerker. Jeg orker ikke lukta av salmaiakk, så den dropper jeg. Likevel synes jeg den er utrolig bra til vindusvask. Tørk godt av nalen mellom hvert drag. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Jeg bruker nylonvask i vaskevannet. Vasker over med klut og drar nalen over etterpå. Tørker av nalen for hvert drag. Synes vinduene blir både blanke og fine. Har prøvd andre produkter, men alltid havnet tilbake på nylonvask. 0 Siter
astridny Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Og da vasker du vinduene med klut, sant? Ja. slike som det er blå,rosa og gul i en pakke. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Tror i grunnen ikke det er metoden min det er noe i veien med, det er bare jeg som ikke er nøye nok. Her går det fort og gæli - har forferdelig mange vinduer! :-) ''Tror i grunnen ikke det er metoden min det er noe i veien med,'' Neida, bare ærta litt! :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Vasker med klut ja, og drar over med nalen etterpå. OK. Må prøve dette på ungenes rom i morgen. Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.