Gå til innhold

Vindusvask!

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Ja. slike som det er blå,rosa og gul i en pakke.

Takk!

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

4

• Bookworm

3

• astridny

2

• Onsdag1365380628

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239031487' post='4127503]

Jeg bruker samme metode som candy, funker flottings! :-)

Jeg tester nok først ut den metoden med nylonvask og nal - høres mindre arbeidssomt ut. :-)

candyqueen_83
Skrevet

OK. Avispapir høres litt mer - eh - arbeidssomt ut, men jeg tar tipset.

Takk.

Du trenger ikke bruke avispapir på hele vinduet da :o) Bare om det skulle bli noen skjolder. Spørs hvor nøye man er med vasken :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg bruker nylonvask i vaskevannet.

Vasker over med klut og drar nalen over etterpå. Tørker av nalen for hvert drag.

Synes vinduene blir både blanke og fine.

Har prøvd andre produkter, men alltid havnet tilbake på nylonvask.

Nylonvask er nok tingen, ja, det må testes i morgen på ungenes vinduer. De er jo fulle av diverse fingermerker, så da får jeg et godt svar.

:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg liker å vaske vinduer, og har tatt alle sammen de siste dagene. Jeg har alltid en dæsj zalo i vannet pga små barnefingre som lager fettmerker. Jeg orker ikke lukta av salmaiakk, så den dropper jeg. Likevel synes jeg den er utrolig bra til vindusvask.

Tørk godt av nalen mellom hvert drag.

Burde kanskje prøve ett vindu med nylonvask og ett med zalo i morgen, og se om det er forskjell?!

Gjest ViViola
Skrevet

Hehe, nei jeg vasker ikke vinduer med teskje;-)

He-he, kan ikke skjønner hvorfor, gitt...!

Gjest ViViola
Skrevet

Du trenger ikke bruke avispapir på hele vinduet da :o) Bare om det skulle bli noen skjolder. Spørs hvor nøye man er med vasken :o)

Nøye er sikkert et stikkord...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tester nok først ut den metoden med nylonvask og nal - høres mindre arbeidssomt ut. :-)

Det er ikke mer arbeid med zalo og nal :P Jeg får ikke mindre skjolder med nylonvask, så litt avispapir må til uansett. Så det er nok hvor nøye man er som avgjør ja.

AneM1365380603
Skrevet

Burde kanskje prøve ett vindu med nylonvask og ett med zalo i morgen, og se om det er forskjell?!

Jeg er frista til å teste nylonvask selv etter å ha lest denne tråden :)

Skrevet

Nylonvask løses opp i vann, gnukkes på vindu med svamp, nales av med nal som tørkes med ren, våt klutt mellom hvert drag.

Gjest minnah
Skrevet

Blander vann med zalo, og bittelitt salmiakk. Vasker over med klut, tørker av med nal, og er det igjen noen skjolder gnikker jeg med sammenkrølla avispapir.

Gjør nøyaktig det samme ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Nylonvask løses opp i vann, gnukkes på vindu med svamp, nales av med nal som tørkes med ren, våt klutt mellom hvert drag.

Svamp? Hva er bedre med svamp i forhold til klut?

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg er frista til å teste nylonvask selv etter å ha lest denne tråden :)

Husmorutvikling?! :-)

Skrevet

Svamp? Hva er bedre med svamp i forhold til klut?

det er vel smak og behag. Jeg bruker svamp på bilen også.

Gjest ViViola
Skrevet

det er vel smak og behag. Jeg bruker svamp på bilen også.

OK. Jeg bruker også svamp på bilen _om_ jeg skulle komme til å vaske den for hånd. Ikke at det skjer plagsomt ofte, akkurat, men...

candyqueen_83
Skrevet

Gjør nøyaktig det samme ;-)

Jøss, to andre som gjør det samme som meg. Da kan jeg jo ikke være helt lost når det gjelder husarbeid ;O) Lol. Bare at det kun blir gjort en gang i året ca :P

Skrevet

Nylonvask er helt klart det beste.

Når du har vasket vinduene går du ganske enkelt over med gammelt avispapir, det gir viduene en ekstra fin finish;)

I promise

Skrevet

Ser mange under her sverger til avispapir, synes det blir så klinete, enten blir jeg svart på hendene, eller gummihanskene blit møkkete :-( Jeg bruker 1/2 dl salmiakk og to "dæsjer" med zalo til en vaskebøtte varmt vann. Tror det var Lilleborg som anbefalte det som beste vasketips (og de selger jo mange andre dyrere produkter også så...). Vasker med klut, og drar over med tørr nal. Det som blir igjen på kanter og sider bruker jeg sånn mikrofiberklut som er til glass på. Det blir helt strålende. Eneste gang jeg bruker avispapir er når jeg rengjør vinduene i peisen. Dypper avispapir i vann og aske og skrubber av det svarte. Tørker av med klut etterpå da.

Gjest ViViola
Skrevet

Ser mange under her sverger til avispapir, synes det blir så klinete, enten blir jeg svart på hendene, eller gummihanskene blit møkkete :-( Jeg bruker 1/2 dl salmiakk og to "dæsjer" med zalo til en vaskebøtte varmt vann. Tror det var Lilleborg som anbefalte det som beste vasketips (og de selger jo mange andre dyrere produkter også så...). Vasker med klut, og drar over med tørr nal. Det som blir igjen på kanter og sider bruker jeg sånn mikrofiberklut som er til glass på. Det blir helt strålende. Eneste gang jeg bruker avispapir er når jeg rengjør vinduene i peisen. Dypper avispapir i vann og aske og skrubber av det svarte. Tørker av med klut etterpå da.

Nå rett og slett gleder jeg meg til neste gang jeg skal vaske vinduer, da skal de SKINNE!

Skrevet

Nå rett og slett gleder jeg meg til neste gang jeg skal vaske vinduer, da skal de SKINNE!

Det er ikke mulig å _glede seg_ til vindusvask:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...