Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har glemt lommeboka og selvfølgelig førerkortet mitt. Får det tilbake i slutten av uka. Men hva koster det å få et midlertidig bevis fra politiet? Og hva blir bota om jeg blir stoppet i kontroll nå? Har ikke blitt stoppet i kontroll i alle de åra jeg har hatt det, men blir vel det de to-tre dagene jeg kjører uten:-)

Hvis prisen er det samme som bota, orker jeg ikke styre med det. Er vanskelig nok å komme seg til politiet som det er her.

Skrevet

du får 500kr i bot om du ikke har med førerkortet...

Skrevet

Det er noe forbanna tull at de skal gi forlegg for sånt piss! Alt ligger på data, og med legitimasjon så tar det dem 2 sekunder å finne ut av om du har førekort.

Jeg tror ikke jeg har hatt med meg førekort i mer enn ca 10% av tiden jeg har kjørt de siste året. Det er rett og slett ikke i tankene mine en gang.

Skrevet

Det er noe forbanna tull at de skal gi forlegg for sånt piss! Alt ligger på data, og med legitimasjon så tar det dem 2 sekunder å finne ut av om du har førekort.

Jeg tror ikke jeg har hatt med meg førekort i mer enn ca 10% av tiden jeg har kjørt de siste året. Det er rett og slett ikke i tankene mine en gang.

Jeg har førerkortet liggende i bilen, i mappa med vognkortet. Enkelt og greit. Kjører bare min egen bil så det er like greit å ha det liggende der.

Skulle vi komme ut for noe så jeg må kjøre kjærestens bil så driter vi i om vi får en bot fordi jeg ikke har med meg lappen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det er _du_ som må betale om du blir stoppet! Uansett...

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg mista lommeboka for noen år siden, og dermed også førerkortet.

Da kostet det ingenting å få midlertidig kjøretillatelse fra politiet, i alle fall, så jeg ville nok gått for den løsningen. I alle fall - ring og snakk med dem. Politiet er i utgangspunktet svært ufarlig for de som ikke opptrår kriminelt.

:-)

Skrevet

Men det er _du_ som må betale om du blir stoppet! Uansett...

Om min elskede har brukket en arm eller gjort seg noe annet så jeg må kjøre så driter jeg da i om jeg får en femhundrings i bot! Da er hovedsaken å få min kjære til lege!

hidi, the scorpion
Skrevet

Om min elskede har brukket en arm eller gjort seg noe annet så jeg må kjøre så driter jeg da i om jeg får en femhundrings i bot! Da er hovedsaken å få min kjære til lege!

Selvfølgelig;)

Men om man nesten aldri har lappen med seg, som nick sier, da tvinger en bot seg nesten frem:)

Skrevet

Selvfølgelig;)

Men om man nesten aldri har lappen med seg, som nick sier, da tvinger en bot seg nesten frem:)

Jeg har den alltid i bilen og kjører så og si aldri andre biler så det går helt greit. I begynnelsen hadde jeg lappen i lommeboka, men ettersom jeg stadig vekk kjørte uten den var jeg bare nødt til å finne en annen løsning og da ble den liggende i mappa med vognkortet. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har den alltid i bilen og kjører så og si aldri andre biler så det går helt greit. I begynnelsen hadde jeg lappen i lommeboka, men ettersom jeg stadig vekk kjørte uten den var jeg bare nødt til å finne en annen løsning og da ble den liggende i mappa med vognkortet. :o)

Jeg òg la den i bilen, for ellers var det jo umulig å finne det her forbaskade kortet, når man trengte det som mest.....

Jeg har òg tatt sjanser, men utrolig sure penger å betale når man faktisk har førerkort, som nick sier:(

Skrevet

Jeg òg la den i bilen, for ellers var det jo umulig å finne det her forbaskade kortet, når man trengte det som mest.....

Jeg har òg tatt sjanser, men utrolig sure penger å betale når man faktisk har førerkort, som nick sier:(

Man burde i grunnen kunne hatt 2 førerkort, ett til å ha liggende i bilen og ett til å ha i lommeboka i tilfelle man skulle kjøre en annen bil.

hidi, the scorpion
Skrevet

Man burde i grunnen kunne hatt 2 førerkort, ett til å ha liggende i bilen og ett til å ha i lommeboka i tilfelle man skulle kjøre en annen bil.

Ja, spesielt meg, som aldri har med meg lommeboka, he, he. Tar bare visakortet i vill fart og durer avgårde;)

Skrevet

Jeg mista lommeboka for noen år siden, og dermed også førerkortet.

Da kostet det ingenting å få midlertidig kjøretillatelse fra politiet, i alle fall, så jeg ville nok gått for den løsningen. I alle fall - ring og snakk med dem. Politiet er i utgangspunktet svært ufarlig for de som ikke opptrår kriminelt.

:-)

Flott, da skal jeg ringe å høre i morra. Er verre å komme seg dit mens de har åpningstid men... Får iallefall kjøre etter fartsgrensene inntil videre :-D

hidi, the scorpion
Skrevet

Flott, da skal jeg ringe å høre i morra. Er verre å komme seg dit mens de har åpningstid men... Får iallefall kjøre etter fartsgrensene inntil videre :-D

Alltid holde fartsgrensen, Tralla;)

Skrevet

Ja, det er helt sant. Har en venn som står på kontroller med vegvesenet, og de sjekker i registrene, så de finner det ut på den måten.

Så er det sannsynlighetsregningen. 13 år uten å ha vist det frem, to og en halv dag uten, når blir en da stoppet...? Påsken så sjekker de mest farten, og jeg hvis jeg da kjører etter fartsgrensen.. Hmm, vurderer ja.

Skrevet

Alltid holde fartsgrensen, Tralla;)

Ååå, ja. Selvfølgelig ligger jeg aldri litt over:-) Har ingen fartsbøter til nå da iallefall!

Skrevet

du får 500kr i bot om du ikke har med førerkortet...

Noen på jobb sa det var steget til 700 nå?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239041552' post='4127610]

Ring politiet å spør.

Jo da. Men det er siste utvei vettu:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ååå, ja. Selvfølgelig ligger jeg aldri litt over:-) Har ingen fartsbøter til nå da iallefall!

Har hatt lappen i 26 år, og aldri fått en bot:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...