Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg ble stoppa i fartskontroll en gang. Det pinligste av alt var nesten det at jeg ikke hadde førerkortet i lommeboka (mannen min hadde lånt det som bevis til ei fullmakt han trengte i banken dagen før). Politimannen var grei og sa han skulle glemme det dersom jeg vedtok fartsbota på stedet ;-)

Skrevet

Jeg ble stoppa i fartskontroll en gang. Det pinligste av alt var nesten det at jeg ikke hadde førerkortet i lommeboka (mannen min hadde lånt det som bevis til ei fullmakt han trengte i banken dagen før). Politimannen var grei og sa han skulle glemme det dersom jeg vedtok fartsbota på stedet ;-)

Skal sørge for å ikke bli stoppa i stor fart iallefall. Promillekontrollene begynner vel først til helga, og alkoholen står på hytta;-) Så da er jeg nesten berget.

Hehe, nei da. Hvis det ikke koster noe særlig og jeg kan få ordnet det etter jobb i morgen skal jeg få en midlertidig lapp. Hvis ikke tar jeg sjansen på at det går bra. Evt blunker litt ekstra.

Gjest togli
Skrevet

Skal sørge for å ikke bli stoppa i stor fart iallefall. Promillekontrollene begynner vel først til helga, og alkoholen står på hytta;-) Så da er jeg nesten berget.

Hehe, nei da. Hvis det ikke koster noe særlig og jeg kan få ordnet det etter jobb i morgen skal jeg få en midlertidig lapp. Hvis ikke tar jeg sjansen på at det går bra. Evt blunker litt ekstra.

Jeg hadde tatt sjansen på at det gikk bra ;) Er sannelig ikke ofte man blir bedt om å vise førerkortet!

Skrevet

Jeg hadde tatt sjansen på at det gikk bra ;) Er sannelig ikke ofte man blir bedt om å vise førerkortet!

man kan vel igrunnen vedde på at når man IKKE har det, ja da kommer man faktisk til å bli stoppet;) det er den loven som slår til :P murphy var det det?

Skrevet

Man burde i grunnen kunne hatt 2 førerkort, ett til å ha liggende i bilen og ett til å ha i lommeboka i tilfelle man skulle kjøre en annen bil.

Det er da ikke noe problem - si du har mista det og få deg et nytt:-)

Skrevet

Er det ikke Biltilsynet som utsteder midlertidig kjøretillatelse? Det er i hvert fall der jeg har henta mine... Men nå er det lenge siden sist, heldigvis:-)

Gjest togli
Skrevet

man kan vel igrunnen vedde på at når man IKKE har det, ja da kommer man faktisk til å bli stoppet;) det er den loven som slår til :P murphy var det det?

Du har sikkert rett i det ;)

Den ene gangen jeg ikke hadde med førerkortet var den ene gangen jeg ble stoppa i fartskontroll ;-)

Gjest søndagstur
Skrevet

Alltid holde fartsgrensen, Tralla;)

Det er vel så viktig å "følge på" som å holde fartsgrensen.

Når det er tørre veier og tett trafikk i 80 km/t i en 70-sone er det han som ikke følger på og ligger i 70 som skaper de farligste situasjonene. Å ligge minst 10 over er snarere normen enn unntaket på de fleste norske motorveier. Når rekordmange ble tatt i fartskontroll i fjor indikerer det ikke _bare_ at folk for kjører for fort, men også at grensene mange steder er for lave?

Skrevet

Er det ikke Biltilsynet som utsteder midlertidig kjøretillatelse? Det er i hvert fall der jeg har henta mine... Men nå er det lenge siden sist, heldigvis:-)

Du får det av politiet også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...