Gå til innhold

Overdose Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest under kontroll nå
Skrevet

En jeg kjenner har tatt en kraftig overdose Sobril. Folk reagerte på at h*n ikke sto opp til vanlig tid, og langt på dag prøvde de å vekke personen. H*n var groggy og desorientert/fjern. Det ble konsumert en del alkohol kvelden før.

Vedkommende har aldri tatt en tablett før, og dette er et rop om hjelp, håper vi. Verste fall, et selvmordsforsøk. Kan man dø av disse tablettene?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er visst veldig vanskelig å dø av benzodiazepiner (som sobril). Skal visst veldig mye til.

Gjest tinzytown
Skrevet

Jeg er ingen lege, men man kan dø av det ja. Blandet med alkohol er det ivertfall ikke bra, da alkoholen forsterker effekten av pillene.

Om det er ett rop om hjelp, ett selvmordsforsøk eller bare en impulsiv destruktiv handling. Det er ikke alltid lett å vite.

Men uansett er det viktig å være der for personen i ettertid, la personen prate om det eller ikke prate om det.

Det er viktig å være der, lytte til personen og forstå den personen og de tankene den personen har.

Samtidig bør jo personen få oppfølging av psykiater eller psykolog om han ikke får det.

Skrevet

Soblir er jo en svak angstdempende medisin, og det skal mye mer til enn en tablett for å ta en overdose selv med alkohol til.

At han var groggy dagen etter kommer av at han ikke har fått medisinen utav kroppen ennå, og har derfor en "hangover" og ikke en overdose.

Er det noe som tilsier at han er depresiv? Eller er dere litt krakilske her?

Gjest under kontroll nå
Skrevet

Soblir er jo en svak angstdempende medisin, og det skal mye mer til enn en tablett for å ta en overdose selv med alkohol til.

At han var groggy dagen etter kommer av at han ikke har fått medisinen utav kroppen ennå, og har derfor en "hangover" og ikke en overdose.

Er det noe som tilsier at han er depresiv? Eller er dere litt krakilske her?

Krakilske er nok helt feil ord. Vet du hva det betyr?

Han er deprimert, innesluttet. Hittil har har kjørt på glatt fasade, men vi har fått hjelp til han nå.

Skrevet

Krakilske er nok helt feil ord. Vet du hva det betyr?

Han er deprimert, innesluttet. Hittil har har kjørt på glatt fasade, men vi har fått hjelp til han nå.

Det jeg mente var jo at det var dere som var krakilske og ikke han!

Og jada jeg vet såklart hva krakils betyr, eller hadde jeg ikke brukt uttrykket

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...