Gå til innhold

uventet på konto

Anbefalte innlegg

Gjest påsketull?
Skrevet

Jeg er under rehabilitering og har "lønn" rundt 23 i mnd.

I dag kom det inn noen tusen, og på nettbank ser vi det står pensjon. Hva kan det være, de kaller ikke lønna mi for pensjon.

Får man feriepenger av rehabiliteringspenger?

Skrevet

Nei, får ikke feriepenger på rehabiliteringspenger. Du må kontakte NAV for å høre hva du skal gjøre, fordi det er kriminelt å beholde det. :-)

Får håpe det er riktig at du skal ha de, da.

Gjest BerlinParis
Skrevet

Jeg fikk skattepengene i dag, er sikkert det som er kommet

Gjest minnah
Skrevet

Nei, får ikke feriepenger på rehabiliteringspenger. Du må kontakte NAV for å høre hva du skal gjøre, fordi det er kriminelt å beholde det. :-)

Jeg tror faktisk ikke det er kriminelt å beholde, det er avsender som står ansvarlig. Men uetisk, helt klart. :-)

Gjest tinzytown
Skrevet

Har du fått etterbetaling ? De økte jo satsene for hva man skulle ha i rehab penger og da fikk mange utbetalt og noen måtte vente.

Jeg vet jo ikke i ditt tilfelle hva det kan være, men hør med NAV.

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det er kriminelt å beholde, det er avsender som står ansvarlig. Men uetisk, helt klart. :-)

Hvis det er fra NAV er det helt klart kriminelt...

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, mottager er ansvarlig og risikerer fengselstraff hvis de ikke rapporterer tilbake til NAV.

Leser du ikke avisene?

Gjest påsketull?
Skrevet

Har du fått etterbetaling ? De økte jo satsene for hva man skulle ha i rehab penger og da fikk mange utbetalt og noen måtte vente.

Jeg vet jo ikke i ditt tilfelle hva det kan være, men hør med NAV.

Jeg har ikke vært på rehabilitering lengre enn et snaut år, så det tviler jeg på.

Gjest påsketull?
Skrevet

Det var da tidlig. Nei jeg får et mindre beløp enn det tilbake på skatten.

Gjest påsketull?
Skrevet

Det burde jo komme noe i posten som kan opplyse meg. Våger ikke bruke av dem før jeg vet hva det er.

Skrevet

Som de andre sier: det er mottakerens ansvar å si ifra hvis en får feilbetalt av NAV ;)

Gjest mallet
Skrevet

Skattepengene kommer da ikke før i slutten av juni.

Gjest gladehuy
Skrevet

Jeg er under attføring. På nettbanken står det "pensjon" når utbetalingen fra NAV er kommet.

Gjest minnah
Skrevet

Nei, mottager er ansvarlig og risikerer fengselstraff hvis de ikke rapporterer tilbake til NAV.

Leser du ikke avisene?

Selvsagt leser jeg aviser. Og jeg har også lest om moren som skulle overføre flere 500000 til sin datter, men tastet feil kontonummer, og ikke uten videre kunne vente å få disse pengene tilbake fra mottaker. Det ble til slutt banken som erstattet en del av summen.

Gjensidige sier "Hvem har ansvaret hvis regningene blir overført til feil konto?

Kunden

Ta kontakt med oss for videre veiledning"

Skrevet

Skattepengene kommer ikke nå, da...

Skrevet

Ring NAV du, og spør. Ingen her som kan gjette seg til hvorfor du har fått penger nå...

Gjest påsketull?
Skrevet

Ring NAV du, og spør. Ingen her som kan gjette seg til hvorfor du har fått penger nå...

Jeg la inn spørsmålet her i tilfelle det var _flere_ her som hadde fått en uventet utbetaling, og fordi det var lenge å vente helt til i dag. (se postingstidspunkt) Nei jeg tror ikke det finnes noen synske her.

Jeg har snakket med Nav og de sier det er en etterbetaling. Jeg får stole på at det er rett.

Gjest påskepenger til meg:)
Skrevet

Jeg er også på rehabiliteringspenger, og måtte sjekke etter jeg leste innlegget ditt, og jammen hadde ikke jeg fått litt selv:) Ser nå at du har snakket med NAV, så da stoler jeg på at det er etterbetaling også for meg. Det kom godt med!

Skrevet

Jeg sjekket også kontoen i dag , og det var kommet inn penger..... siden det står pensjon er det nok trygda som egentlig skulle vært utbetalt rundt den 20 - 25 som er kommet inn . Merkelig med så lenge før tida ...........

Gjest påsketull?
Skrevet

Jeg sjekket også kontoen i dag , og det var kommet inn penger..... siden det står pensjon er det nok trygda som egentlig skulle vært utbetalt rundt den 20 - 25 som er kommet inn . Merkelig med så lenge før tida ...........

Mine penger var etterbtaling, det kan være det for deg også. Sjekk med nav du og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...