Gå til innhold

Hva betyr, Særlige rimelighetsgrunner

Anbefalte innlegg

Gjest Anker
Skrevet

Jeg har fått et vedtak fra sosialkontoret somm det står at"det foreligger ikke særlige rimelighetsgrunner som tilsier at stønad bøs innvilges etter §5-2"

Hva ER særlige rimelighetsgrunner. Jeg må vite hva dette er, fordi jeg skal anke en sak som JEG mener er opplagt, men som jeg da har fått avslag på, og da må jeg vite HVA dette EGENTLIG betyr.

Takknemlig for svar...fort:-)

Gjest bare en tanke
Skrevet

Dette kan jeg ikke noe om, men kanskje det står noe om hva særlige rimlighetsgrunner er i §5-2 som dem henviser til.

Gjest høstløv
Skrevet

Lov om Lov om sosiale tjenester m.v. sier i nevnte paragraf:

Sitat: "§ 5-2. Stønad i særlige tilfeller.

Sosialtjenesten kan i særlige tilfeller, selv om vilkårene i § 5-1 ikke er til stede, yte økonomisk hjelp til personer som trenger det for å kunne overvinne eller tilpasse seg en vanskelig livssituasjon."

Sosialtjenesten mener at du ikke oppfyller kravene i loven.

Gjest Anker
Skrevet

Dette kan jeg ikke noe om, men kanskje det står noe om hva særlige rimlighetsgrunner er i §5-2 som dem henviser til.

Nei, det er akkurat DET som er saken her at de ikke sier noe om HVA eller hvilke særlige rimelighetsgrunner som ikke er tilstede.

Jeg har kommet i et økonomisk uføre etter å ha ventet på at en sak hos NAV skulle behandles, men dette tar "vinter og vår" fordi de har rotet bort sakspapirene...og DERFOR har jeg søkt om støtte hos sosialkontoret når det viser seg at de trenger YTTERLIGERE 4 mnd på å behandle søknaden. Jeg har INGEN annen inntekt. Dette vedtaket jeg venter svar på fra NAV, er en videre stønad etter at jeg har mottatt stønad tidligere pga en større skade jeg ikke er blitt bra av enda. (Har mottatt 2 år med stønad fra NAV)

Gjest Anker
Skrevet

Lov om Lov om sosiale tjenester m.v. sier i nevnte paragraf:

Sitat: "§ 5-2. Stønad i særlige tilfeller.

Sosialtjenesten kan i særlige tilfeller, selv om vilkårene i § 5-1 ikke er til stede, yte økonomisk hjelp til personer som trenger det for å kunne overvinne eller tilpasse seg en vanskelig livssituasjon."

Sosialtjenesten mener at du ikke oppfyller kravene i loven.

Men hvilke KRAV er det som stilles til dette??

Skulle hatt noe mer KONKRET å forholde meg til, og det er det som gjør det vanskelig på påklage et vedtak, når man ikke vet HVA som menes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...