Gå til innhold

"feire" påske

Anbefalte innlegg

Gjest SmallTalk
Skrevet

Går det ann å "feire" påske for de som ikke er religiøse? Hva gjør en egentlig da? "feirer" at en har fri noen dager, "feirer" at en skal spise snop i noen dager, eller "feirer" at en skal dra på ski?

Jeg skjønner ikke når folk sier de skal feire påske, for hva er det de egentlig skal feire? (unntak de som skal i kirke osv)

Mrs. Wallace
Skrevet

Tja, folk sier jo at de feirer jul også, uten at de nødvendigvis mener noe religiøst med det.

Skrevet

Feire festen, vel. Ikke noe annet. :-) Det er sånn det er å være moderne.

hidi, the scorpion
Skrevet

Feire festen, vel. Ikke noe annet. :-) Det er sånn det er å være moderne.

Jeg er troende og feirer ikke påske før 1. påskedag...

Skrevet

De som faktisk tror feirer noe annet enn det folk flest feirer ja (feiringen i seg selv). På en måte litt mer mening.

Skrevet

Er det?

For meg er det det iallfall! Selv når livet er på sitt tyngste, så er det noe med de første grønne spirene. Og snøklokker. Og nå kommer til og med smørblomstene her!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Hva feirer du da? Hvordan foregår denne feiringen?

hidi, the scorpion
Skrevet

For meg er det det iallfall! Selv når livet er på sitt tyngste, så er det noe med de første grønne spirene. Og snøklokker. Og nå kommer til og med smørblomstene her!

Det er jo det;)

For meg, er påsken slutten og begynnelsen på alt liv!

Jesus døde da det kunne være slutten på alt liv, istedet ble det en begynnelse;)

God påske, skal;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva feirer du da? Hvordan foregår denne feiringen?

Jeg feirer ikke, men synes det er noen tunge dager frem til 1. påskedag... Da sto Jesus opp og påsken er fullendt.

Pleier å feire det med en god middag, helst lammelår. og masse god saus, tilbehør og dessert;)

Men jeg dømmer ikke de som ikke tror, de må feire påske som de vil...

Gjest Joilet
Skrevet

Helt utrolig at vårt moderne samfunn fremdeles tror på sånt tull.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg feirer ikke, men synes det er noen tunge dager frem til 1. påskedag... Da sto Jesus opp og påsken er fullendt.

Pleier å feire det med en god middag, helst lammelår. og masse god saus, tilbehør og dessert;)

Så å feire påske er å spise et måltid fordi man er glad Jesus stod opp igjen?

Jeg spør bare fordi jeg ikke skjønner hva "feire" påske er. Jeg er selv troende, men feirer ikke påske. Jeg derimot, minnes hva Jesus gjorde for menneskene, han døde for oss. Men påske har ikke så mye med det å gjøre, det kunne ha skjedd i mai, juni osv.

Så hvorfor feirer man påske liksom.

hidi, the scorpion
Skrevet

Helt utrolig at vårt moderne samfunn fremdeles tror på sånt tull.

For meg er det enda mer utrolig at folk ikke tror på Jesus...

Hva er så galt i at Jesus ønsket oss det perfekte liv?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så å feire påske er å spise et måltid fordi man er glad Jesus stod opp igjen?

Jeg spør bare fordi jeg ikke skjønner hva "feire" påske er. Jeg er selv troende, men feirer ikke påske. Jeg derimot, minnes hva Jesus gjorde for menneskene, han døde for oss. Men påske har ikke så mye med det å gjøre, det kunne ha skjedd i mai, juni osv.

Så hvorfor feirer man påske liksom.

Jesus sto opp i påsken, for å forbinde det med jødenes passover, men de forsto ikke det.

For meg er påsken viktigere enn jul. Vår tro, bunner ut i Jesus oppstandelse, og det kan man feire, men det er _ikke_ pålagt oss å feire.

Det står heller ingen plass i Bibelen at de feiret Jesus fødselsdag, men Johannes mistet hodet sitt pga en slik feiring. Vi må følge våre hjerter, som er inspirert av Gud;)

Guds fred være med deg;)

Mrs. Wallace
Skrevet

Men er det alt du gjør for å markere påskedagene, sånn rent rituelt sett?

Skrevet

Jesus sto opp i påsken, for å forbinde det med jødenes passover, men de forsto ikke det.

For meg er påsken viktigere enn jul. Vår tro, bunner ut i Jesus oppstandelse, og det kan man feire, men det er _ikke_ pålagt oss å feire.

Det står heller ingen plass i Bibelen at de feiret Jesus fødselsdag, men Johannes mistet hodet sitt pga en slik feiring. Vi må følge våre hjerter, som er inspirert av Gud;)

Guds fred være med deg;)

Sånn jeg tolker det var også Jesus en helt vanlig mann inntil han fikk sitt kall fra Gud, og det var først da han ble Guds sønn...

Skrevet

Sånn jeg tolker det var også Jesus en helt vanlig mann inntil han fikk sitt kall fra Gud, og det var først da han ble Guds sønn...

LOL

jomfru maria kanskje... LOL

Gjest si det, du, sann
Skrevet

For meg er det enda mer utrolig at folk ikke tror på Jesus...

Hva er så galt i at Jesus ønsket oss det perfekte liv?

Hva er det perfekte liv? Hvorfor er det bare Jesus som kan gi oss det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...