Gå til innhold

Påskekrangel

Gjest kanskje en annen gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle mor på 84 har nettopp blitt operert for tykktarmskreft. Hun ble utskrevet fra sykehuset i dag. Pappa er hjemme, men han er 86 år, og selv om han er ganske sprek, skal det jo noe til å være sykehjelper.

Vi skulle reise på fjellet i morgen, men har utsatt til torsdag fordi jeg vil hjelpe foreldrene mine fra i morgen til torsdag. På fredag skal søsteren min dit, men derette blir de alene resten av påsken.

I dag foreslo jeg derfor at vi kunne reise ned tidlig på søndag, sånn at vi kunne reise innom foreldrene mine, sjekke formen deres, lage middag og spise sammen med dem osv.

Og mann ble POTTESUR! Han synes jeg kunne tenkt på det før, og nå ble jo påsken amputert første delen, så da kunne vi jammen ikke amputere søndagen også (skal uansett ned søndag kveld),

Jeg kan være enig i at det hadde vært fint om jeg kunne sagt fra før, men saken er at jeg ikke har visst hvordan formen hennes ville være før i dag. Viser seg at hun trenger en del hjelp, og jeg vet at det blir slitsomt for pappa å hjelpe henne lenge alene. Hun får hjemmesykepleie 2 ganger om dagen, da.

Jeg er pottesur på mannen akkurat nå,. Jeg synes det er toppen av egoisme og bli så sur for å måtte droppe søndags-skituren når mamma er nyoperert og foreldrene mine er så gamle. Synes han er en bortskjemt tullebukk akkurat nå.

Er jeg urimelig, synes dere?

også en mor
Skrevet

Nei, du er overhodet ikke urimelig!

Du har min fulle støtte. Synes det er mannen din som er urimemlig som blir sur fordi du tar hensyn til dine gamle foreldre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Synes du viser kjærlighet til dine foreldre;)

Stå på..

Skrevet

Jeg hadde gjort det samme som du ønsker. Mannen din er dum nå.

Gjest togli
Skrevet

Det er mannen din som er urimelig og egoistisk nå! Klart du skal stille opp for foreldrene dine nå som din mor er nyoperert for alvorlig sykdom. Tvil aldri på at det er du som gjør det rette her!

Skrevet

Du er akkurat som Sheila. Det er få ting som gjør meg så pissed off som når vi må forandre på noe planlagt fordi hun kommer med et eller annet som plutselig må gjøres, til tross for at hun kunne ha sagt det minst en uke før.

Det der er en kvinnfolkgreie. Mannfolk er bedre organiserte og ser gjerne litt fram i tid. Denne operasjonen har sikkert vært planlagt i lang tid, og hadde du sagt for et par uker siden at dere muligens måtte forandre på påskeplanene pga den, så hadde det vært OK.

Nå sitter han praktisk talt i bilen på vei til påskeferie og får beskjed (han har ikke noe reelt valg) om at, btw, du rekker knapt frem før du må tilbake. I tillegg dreier det seg om svigerhelvetene som vi alle vet at vi bare later som vi liker, sånn for husfredens skyld.

Man trenger ikke å ha mangelfullt utviklede sjelsevner for å skjønne at han ikke jubler noe særlig akkurat nå.

Han har min dypeste medfølelse!

Skrevet

Du er akkurat som Sheila. Det er få ting som gjør meg så pissed off som når vi må forandre på noe planlagt fordi hun kommer med et eller annet som plutselig må gjøres, til tross for at hun kunne ha sagt det minst en uke før.

Det der er en kvinnfolkgreie. Mannfolk er bedre organiserte og ser gjerne litt fram i tid. Denne operasjonen har sikkert vært planlagt i lang tid, og hadde du sagt for et par uker siden at dere muligens måtte forandre på påskeplanene pga den, så hadde det vært OK.

Nå sitter han praktisk talt i bilen på vei til påskeferie og får beskjed (han har ikke noe reelt valg) om at, btw, du rekker knapt frem før du må tilbake. I tillegg dreier det seg om svigerhelvetene som vi alle vet at vi bare later som vi liker, sånn for husfredens skyld.

Man trenger ikke å ha mangelfullt utviklede sjelsevner for å skjønne at han ikke jubler noe særlig akkurat nå.

Og siden jeg ser at alle de andre øyeblikkelig begynte å synkronmenstruere av medlidenhet med deg, så må det være mulig å foreslå at du tar buss til foreldrene dine, og de andre kan bli en ekstra dag i påskeheimen.

Skrevet

God påske! Du er dyrebar *hehe* ;-)

Skrevet

Og siden jeg ser at alle de andre øyeblikkelig begynte å synkronmenstruere av medlidenhet med deg, så må det være mulig å foreslå at du tar buss til foreldrene dine, og de andre kan bli en ekstra dag i påskeheimen.

''synkronmenstruere av medlidenhet ''

*ler og ler og ler*

Går det buss i påska? Knapt...

Skrevet

Hehe....

Gjest Shira :o)
Skrevet

I denne situasjonen her så er du ikke urimelig.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Det der er en kvinnfolkgreie. Mannfolk er bedre organiserte og ser gjerne litt fram i tid.''

Hahahahaha, ahahahaha, hahahhaaa...hikst. *tørker lattertårer*

Godt mulig det er sånn hos dere. Men hvis det er tilfelle at det går an å generalisere sånn på det, er det jeg som er mannfolket her hjemme, i så fall. Helt uten tvil.

Skrevet

Skjønner deg godt. Men det er slitsomt med slike uenigheter og diskusjoner om alt.

Vi hadde selv en stor diskusjon i bilen i dag. Mannen min var på posten og hentet en pc, som kom som pakke. Vi hadde ingenting å skjule den med/eller gjemme den under, i bilen som skulle stå parkert flere timer i Oslo. Mannen min mente at den bare kunne ligge i bilen likevel, da vi har forsikring. Jeg mente at det var idiotisk å la en pakke med et kjent pc-merke på esken ligge synlig i bilen, da det øker faren for innbrudd. Enden på visa ble at han motvillig kjørte hjem først med den, selv om vi hadde det travelt.

Men viser at det blir diskusjoner selv av de mest opplagte ting...

Gjest togli
Skrevet

''Det der er en kvinnfolkgreie. Mannfolk er bedre organiserte og ser gjerne litt fram i tid.''

Hahahahaha, ahahahaha, hahahhaaa...hikst. *tørker lattertårer*

Godt mulig det er sånn hos dere. Men hvis det er tilfelle at det går an å generalisere sånn på det, er det jeg som er mannfolket her hjemme, i så fall. Helt uten tvil.

Du skrev just det jeg tenkte ;-)

Skrevet

Jamenn, det har jeg foreslått, skjønner du. At jeg enten blir hjemme hele påsken, eller at jeg reiser ned alene tidligere enn de andre. Men DET vil han ikke - enda vi skal på ei hytte full av folk, så han ikke akkurat blir alene.

For øvrig har han visst om operasjonen like lenge som meg, og kunne jo tenkt seg at det kunne bli komplikasjoner selv. Men han er jo typisk mann og må ha det inn med t-skje :)

mil1365380270
Skrevet

Uavhengig av om foreldrene dine skulle klare brasene uten deg eller ikke, syns jeg han er totalt urimelig, som ikke skjønner du må dit. Kan ikke tror han mente det, selv om ordene kom ut. Sliten kanskje? Men så klart skal dere dra til foreldrene dine nå.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du er urimelig. Jeg ville gjort det samme selv, også for kjærestens foreldre.

Skrevet

'' (...) øyeblikkelig begynte å synkronmenstruere av medlidenhet med deg (...) ''

*humre*

:o)

Skrevet

Enten må han finne seg i å bli med tidligere søndagen, eller så må han akseptere at du drar i forveien. Klart du skal hjelpe foreldrene dine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...