Gå til innhold

lyder som isopor i halsen:((

Anbefalte innlegg

Gjest squueek
Skrevet

har de siste dagene,og ikke minst nettene,vært plaget med vond,slimete hals,og når jeg legger meg ned begynner det å høres ut som rispet isopor,selv om jeg har munnen lukket og puster normalt.første dagen trodde jeg det var naboene som bråkte,fordi dette ko i tillegg til pusting og tale,men nå verker det mer i takt med "lydene".

noen tips??enten hva det kan være,eller noe som hjelper(vanlige sugedrops som curamed o.l. bruker jeg,samt paracet mot feberen)? Er forsåvidt bedre,mindre vondt,men irriterer meg over den ubehagelige lyden!

Gjest squueek
Skrevet

Bronkitt?

er det noe som går over av seg selv,eller trengs det lege?har time i slutten av neste uke(rutinesjekk)

Skrevet

er det noe som går over av seg selv,eller trengs det lege?har time i slutten av neste uke(rutinesjekk)

Aner ikke, men mener at den spesielle lyden der ofte er der ved bronkitt...

Gjest squueek
Skrevet

Kast røyken.

jeg røyker nok ikke,aldri gjort det

Gjest Mirakelet
Skrevet

Kom deg til legen og få tatt en halsprøve og bli lyttet på. Kanskje trenger du antibiotika eller kanskje en reseptbelagt hostesaft mot surkling i luftveiene.

Gjest squueek
Skrevet

Kom deg til legen og få tatt en halsprøve og bli lyttet på. Kanskje trenger du antibiotika eller kanskje en reseptbelagt hostesaft mot surkling i luftveiene.

ok.skal til legen neste uke.er vel litt for drastisk å kontakte legevakt.neste tirsdag stikker jeg innom fastlegen.

takk for svar:)

Gjest Mirakelet
Skrevet

ok.skal til legen neste uke.er vel litt for drastisk å kontakte legevakt.neste tirsdag stikker jeg innom fastlegen.

takk for svar:)

Ja, du ser nå an almenntilstanden. Dersom du hoster opp blod, blir VELDIG tungpust, får HØY feber bør du kontakte legevakt, hvis ikke kan du jo se det an til over påskeferien og prøve ut kjerringråd.

Ha det kaldt på soverommet, men samtidig skal du ha det varmt under dyna,

ligg litt høyere med hodet og ligg på siden, da kommer slimet lettere opp. Ta slimløsende hostesaft før legge tid.

drikk masse appelsinjuice/ta c-vitamin, solhatt skal være bra.

Varm te med ingefær og honning gjør underverker, spesielt om du også har i litt lime og sitron.

Og hold deg varm på halsen, jeg går med skjerf både inne og ute når jeg har halsbetennelse, basselusker hater varme, derfor vi får feber skal du se... hold deg også varm på beina.

Og drikk rikelig væske da det tynner slimet så det lettere kommer opp.

Unngå melk nå da melk tykner slimet og gjør det vanskeligere å hoste opp.

Så ser du om dette hjelper, tid og søvn er beste medisin.

Gjest squueek
Skrevet

Ja, du ser nå an almenntilstanden. Dersom du hoster opp blod, blir VELDIG tungpust, får HØY feber bør du kontakte legevakt, hvis ikke kan du jo se det an til over påskeferien og prøve ut kjerringråd.

Ha det kaldt på soverommet, men samtidig skal du ha det varmt under dyna,

ligg litt høyere med hodet og ligg på siden, da kommer slimet lettere opp. Ta slimløsende hostesaft før legge tid.

drikk masse appelsinjuice/ta c-vitamin, solhatt skal være bra.

Varm te med ingefær og honning gjør underverker, spesielt om du også har i litt lime og sitron.

Og hold deg varm på halsen, jeg går med skjerf både inne og ute når jeg har halsbetennelse, basselusker hater varme, derfor vi får feber skal du se... hold deg også varm på beina.

Og drikk rikelig væske da det tynner slimet så det lettere kommer opp.

Unngå melk nå da melk tykner slimet og gjør det vanskeligere å hoste opp.

Så ser du om dette hjelper, tid og søvn er beste medisin.

takk for gode,konkrete råd:)

følger vel det meste fra før,men skal huske på varme føtter i tillegg til skjerf. samt c-vitaminer i tillegg til vanlig multivitamin(c-vit er jo uansett vannløselig,og ikke "giftig")

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...