Gjest tjiddelai Skrevet 7. april 2009 Skrevet 7. april 2009 Vi har hatt spysyka her i huset, og i den forbindelse har det skjedd et lite "uhell" på en haug med klær. En del av disse klærne var av mer sensitive stoffer som helst skal vaskes på 30* finvask. Likevel satte jeg det på 40*, med dobbel dose vaskepulver. Tok det ut nå nettopp, og det lukter surt og ubehagelig. Blir jeg nødt til å vaske samme kleshaug 10 ganger til lukta går bort, eller finnes det et triks eller to jeg kan benytte meg av? 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 7. april 2009 Skrevet 7. april 2009 Er ingen ihuga vaskekjerring, men om noe er ekstra skittent sette jeg hvertfall på forvask. Verre med sensitiv stoffer.... Litt eddik? Anyone? Ville udiskutabelt kjørt det i maskina en gang til. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 7. april 2009 Skrevet 7. april 2009 Hvis det var spy på klærne da de ble puttet i vaskemaskina ble de jo vasket i spy, og da er det vel i grunnen ikke rart om de lukter enda... engang dattereni huset hadde spysjukeog kastet opp i sengeklærne, vrengte jeg dem selvfølgelig av og kastet demi vaskemaskina så fort råd var og vasket dem på 60 grader, Men måtte vaske dem på nytt fordi jeg fant spyrester i sengeklærne da jeg skulle ta dem ut av vaskemaskina... blæh... Men vask dem en gang til du,så blir det sikkert bedre, det fungerte iallfall her med de sengeklærne... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 7. april 2009 Skrevet 7. april 2009 Eddik rett i maskinen må til, deretter Milo eller noe. 0 Siter
vilde Skrevet 8. april 2009 Skrevet 8. april 2009 Jeg ville ha skylt av det verste med glovarmt vann i dusjen før jeg vasket det i maskinen. Men nå som du har puttet det rett i maskinen (etter som jeg forsto det), har du jo som en annen sa her, vaska tøyet i spy. Vil nok tro en omgang til vil hjelpe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.