Gå til innhold

Stipend!

Gjest Kanskje student igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får alle som begynner å studere stipend?Vet at det finnes en øvre grense for hvor mye man kan tjene.Ser de på inntekten familien har?Har lyst å studere igjen, men det koster en del og har ikke så veldig lyst til å ta opp studielån.Vår inntekt vil ligge på ca.500.000 tusen om jeg skal studere, ikke mye det med lån og unger og alt....

Skrevet

På www.lanekassen.no finner du kalkulator som regner ut hvor mye støtte du har rett på.

Lykke til da!

Skrevet

Jeg får i utgangspunktet ikke noe stipend. Fikk likevel brev fra lånekasse nå nylig om at endel av lånebeløpet er omgjort til stipend da jeg har stått på alle eksamener.

Gjest florentine
Skrevet

Bruk kalkulatoren for å finne ut hvor mye du kan få i stipend. Siden søker du studielån for den summen som du vet du får stipend, og når du har fullført eksamen så får du lånet omgjort til stipend uten noen kostnader for deg.

Du sier ingenting om hvor stor familie dere er og hvor mye lån dere har fra før, men det bør være mulig å leve av 500000 kr. i året for en vanlig gjennomsnittsfamilie.

Skrevet

Jeg får i utgangspunktet ikke noe stipend. Fikk likevel brev fra lånekasse nå nylig om at endel av lånebeløpet er omgjort til stipend da jeg har stått på alle eksamener.

Er du alene eller har du familie?Jeg kommer ikke til å tjene noe særlig de 3 årene jeg studerer Kanskje 100 000 i året..Men har tjent ca 350 000 i 2008 og det ser ut til å straffe seg når det gjelder stipend. Vi må leve på min manns inntekt. Vi har et skolebarn og et bhg barn.

Skjønner meg ikke helt på den kalkulatoren lånekassen har.Der ser det ut til at jeg ikke får så mye stipend som jeg først trodde.

Er det ikke slik at man får et minstebeløp uansett familieøkonomi? 500 000 er jo ikke allverden heller.Vi har ca.850-900 000 i lån.

Skrevet

Er du alene eller har du familie?Jeg kommer ikke til å tjene noe særlig de 3 årene jeg studerer Kanskje 100 000 i året..Men har tjent ca 350 000 i 2008 og det ser ut til å straffe seg når det gjelder stipend. Vi må leve på min manns inntekt. Vi har et skolebarn og et bhg barn.

Skjønner meg ikke helt på den kalkulatoren lånekassen har.Der ser det ut til at jeg ikke får så mye stipend som jeg først trodde.

Er det ikke slik at man får et minstebeløp uansett familieøkonomi? 500 000 er jo ikke allverden heller.Vi har ca.850-900 000 i lån.

Jeg er gift og vi har 3 barn. Mannen min tjener godt, så vi lever på det han tjener. Studielånet kunne vi strengt tatt klart oss uten, men siden det er et billig lån med gode betingelser utnytter vi den muligheten det gir.

Jeg har ikke tjent noe særlig før jeg startet som student heller. I hovedsak vært i forlenget barselspermisjon, men den sisten tiden jobbet deltid. Tror ikke tidligere personlig lønn har noe å si, men ektefelles lønn spiller inn.

Jeg får utbetalt ca. 6000,- i mnd. I august og januar får jeg utbetalt mer - mener det er rundt 17-18000,-.

Som sagt så fikk jeg nå nylig et brev der deler av lånet, rundt 9000,- ble gjort om til stipend. Dette visste vi ikke noe om, så det var en gledelig nyhet :D

Skrevet

Jeg er gift og vi har 3 barn. Mannen min tjener godt, så vi lever på det han tjener. Studielånet kunne vi strengt tatt klart oss uten, men siden det er et billig lån med gode betingelser utnytter vi den muligheten det gir.

Jeg har ikke tjent noe særlig før jeg startet som student heller. I hovedsak vært i forlenget barselspermisjon, men den sisten tiden jobbet deltid. Tror ikke tidligere personlig lønn har noe å si, men ektefelles lønn spiller inn.

Jeg får utbetalt ca. 6000,- i mnd. I august og januar får jeg utbetalt mer - mener det er rundt 17-18000,-.

Som sagt så fikk jeg nå nylig et brev der deler av lånet, rundt 9000,- ble gjort om til stipend. Dette visste vi ikke noe om, så det var en gledelig nyhet :D

Takker for svar:-)

Er helt yren med tanke på at jeg skal på skolebenken igjen:-) Vurderer også sykepleien,tar bestemmelsen innen et par dager.

Skrevet

Takker for svar:-)

Er helt yren med tanke på at jeg skal på skolebenken igjen:-) Vurderer også sykepleien,tar bestemmelsen innen et par dager.

Kjempespennende :D

Uansett er det jo greit å slenge inn noen søknader. Du kan jo bare si fra deg plassen om du ikke ønsker den likevel.

Lykke til :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...