Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man velger å klage en sak inn for trygderetten, må man møte opp selv der? Må man ha advokat?

Hvis NAV klage og anke har fattet et vedtak på feil grunnlag (dvs. de har ikke oppfattet opplysningene riktig) må klagen likevel til trygderetten?

Gjest høstløv
Skrevet

"Hvis man velger å klage en sak inn for trygderetten, må man møte opp selv der? Må man ha advokat?"

Svar: Nei du møter ikke opp selv i trygderetten, og du trenger ikke å ha advokat.

"Hvis NAV klage og anke har fattet et vedtak på feil grunnlag (dvs. de har ikke oppfattet opplysningene riktig) må klagen likevel til trygderetten?"

Svar: NAV kan omgjøre et vedtak, hvis det er fattet på feil grunnlag.

Skrevet

"Hvis man velger å klage en sak inn for trygderetten, må man møte opp selv der? Må man ha advokat?"

Svar: Nei du møter ikke opp selv i trygderetten, og du trenger ikke å ha advokat.

"Hvis NAV klage og anke har fattet et vedtak på feil grunnlag (dvs. de har ikke oppfattet opplysningene riktig) må klagen likevel til trygderetten?"

Svar: NAV kan omgjøre et vedtak, hvis det er fattet på feil grunnlag.

Takk for svar. Jeg ser nå at det skrivet jeg sendte til NAV lokalt ikke er vedlagt peapirene som er sendt tl NAV klage og anke. Hva er da vitsen med at man kan utale seg når de som skal behandle klagen ikke får se uttalelsen.....

Sukk - er så lei, dette har pågått siden 2005.

Men det gode er jo at jeg har fått medhold i et av ankepunktene mine. :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...