Gå til innhold

hva gjør man med en katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var der hele tiden. Vi måtte jo opp til dyrlegen...

Katten lå stille og rolig,heldigvis. Men bare tankene mine..Nei uff... * skyve dem ut av hodet*

Så glad på dine vegner at dere fikk avslutningen hjemme!

Det blir nok litt annerledes når det foregår hos dyrlegen etter akutt sykdom. Mye mer sjokkartet på et vis også. Min katt var så avmagret at han også hadde mistet nesten alt som het muskler i beina. Hun ville sette sprøyta i bakbeinet, men fant knapt noen muskel å sette den i. Han spiste mat da hun satte sprøyta - men det tok ikke mer enn 1-2 min., før han segnet sammen. Da tok jeg farvel - for da var det allikevel over.

Gjest mora2
Skrevet

Det blir nok litt annerledes når det foregår hos dyrlegen etter akutt sykdom. Mye mer sjokkartet på et vis også. Min katt var så avmagret at han også hadde mistet nesten alt som het muskler i beina. Hun ville sette sprøyta i bakbeinet, men fant knapt noen muskel å sette den i. Han spiste mat da hun satte sprøyta - men det tok ikke mer enn 1-2 min., før han segnet sammen. Da tok jeg farvel - for da var det allikevel over.

Uff..

Blir noe annet hos dyrlegen ja..Mye mer upersonlig, og kaldt på en måte... Katten var redd, og senset nok en hel del...

Din var heldig som var i trygge omgivelser, og fikk en trygg avslutning.

Nå mangler han bare graven, og den fine steinen :0)

Skrevet

håper jeg får ha henne lengst mulig..

2 sprøyter??hørtes jævlig ut!!:(

Ja, det var litt uventet at han skulle være så sterk ut i fra allmenntilstanden hans å dømme. Men slik var det - hjerte og lunger var i topp form, og det var grunnen til at han ikke hadde dødd av seg selv. Han hadde kreft i tarmen, sa veterinæren- og i tillegg er jeg sikker på at han hadde nyresvikt. Tørst, mye tissing og tiss som skummet.

Skrevet

Uff..

Blir noe annet hos dyrlegen ja..Mye mer upersonlig, og kaldt på en måte... Katten var redd, og senset nok en hel del...

Din var heldig som var i trygge omgivelser, og fikk en trygg avslutning.

Nå mangler han bare graven, og den fine steinen :0)

Egentlig hadde jeg håpet at han skulle dø av seg selv, når tiden var inne. Det ble personlig på et vis - men samtidig ikke. For hun var rasjonell og sliten etter en lang dag på jobb. Og det merket jeg :-(

Skrevet

Vår katt er 18 år han, kastrert.

Han er tykk og god, kaster opp igjen som oftest hver gang han har spist. Ringte dyrlegen vedr. dette, skulle gi han renset parafin, for å se om det var en hårdott som "tettet systemet", men nei, han kaster fortsatt masse opp. (Isj og æsj, er drittlei akkurat det ....) Dyrlegen ble også forundret da hun hørte at han er så tykk, katter pleier være som mennesker, gå ned i vekt når de blir gamle ...

Vet ikke, .... det hadde kanskje vært det beste for han om han fikk slippe ......

En av mine katter kastet også opp etter måltidene. Det som hjalp henne var å gå over til Royal Canin Sensible tøtrfor - og bare det. Nå kaster hun bare opp når hun får i seg noe annet (som kattungefor)

Skrevet

En av mine katter kastet også opp etter måltidene. Det som hjalp henne var å gå over til Royal Canin Sensible tøtrfor - og bare det. Nå kaster hun bare opp når hun får i seg noe annet (som kattungefor)

Jeg bruker også det foret :-)

Gjest mora2
Skrevet

Egentlig hadde jeg håpet at han skulle dø av seg selv, når tiden var inne. Det ble personlig på et vis - men samtidig ikke. For hun var rasjonell og sliten etter en lang dag på jobb. Og det merket jeg :-(

Ja, det er det beste, når bare sovner stille inn av seg selv...

Men ikke så ofte det skjer....

Uff, du merket det ja..Det er ikke bra...

*klem*

Gjest katte-eier
Skrevet

sorry at jeg bryter inn....

håper min katt også dør av seg selv når tiden er inne.

godt å møt eandre katte-venner her:) har man hatt en katt i 12 år er det klart man blir glad i henne:)

Skrevet

Ja, det er det beste, når bare sovner stille inn av seg selv...

Men ikke så ofte det skjer....

Uff, du merket det ja..Det er ikke bra...

*klem*

Nei, det er ikke det. Ja, jeg merket det. Dette var for meg et veldig følsomt øyeblikk, selvfølgelig. Men ikke for henne. Det var kun en jobb. Og noe annet er vel strengt tatt ikke å forvente heller, hvis en skal være realistisk. Det var en ting jeg reagerte på. Da han fikk bedøvelsen- så kastet han opp -som vanlig....Og hun begynte å tørke opp mens jeg lå gråtende over han - som om det var så viktig .....:-(

Skrevet

sorry at jeg bryter inn....

håper min katt også dør av seg selv når tiden er inne.

godt å møt eandre katte-venner her:) har man hatt en katt i 12 år er det klart man blir glad i henne:)

Ja, det er klart at du er glad i henne:-) Det er en forferdelig avgjørelse å måtte ta livet av kjæledyret sitt, så jeg skjønner godt hva du mener. Jeg traff en gammal bonde i går, og fortalte at katten min var død for en tid siden. Vet du hva han svarte: Du tilkalte vel dyrlege da? He..he...Du skulle bare slått den mot ei steinhelle - for det har jeg gjort med dusinvis med dyr i alle år!

Gjest katte-eier
Skrevet

Ja, det er klart at du er glad i henne:-) Det er en forferdelig avgjørelse å måtte ta livet av kjæledyret sitt, så jeg skjønner godt hva du mener. Jeg traff en gammal bonde i går, og fortalte at katten min var død for en tid siden. Vet du hva han svarte: Du tilkalte vel dyrlege da? He..he...Du skulle bare slått den mot ei steinhelle - for det har jeg gjort med dusinvis med dyr i alle år!

æsj!!!!:( :( min far gjorde det i barndommen,foran meg slo han de kattungene som ikke fikk hjem ihjel foran meg for å straffe meg...drittsekk!

Skrevet

æsj!!!!:( :( min far gjorde det i barndommen,foran meg slo han de kattungene som ikke fikk hjem ihjel foran meg for å straffe meg...drittsekk!

Er det mulig....? Ja, det er mange som bruker det verste i seg overfor dyr - men også mange som bruker det beste - heldigvis

:-) Her hvor jeg bor, så var det vanlig å bruke kattunger som åte når man fisket for 30-40 år siden. Noe nyttig måtte en jo bruke dem til, syntes de:-(

Gjest nikkot
Skrevet

Takk for tips :)

Vi bruker Felleskjøpets sin MatMons for kattunger, har forsøkt forskjellige typer der, men det meste kommer opp igjen.

Vi forsøker å porsjonere maten hans, slik at det ikke er mat i koppen hans hele tiden, bare litt og litt.

Gjest en annen katte-eier
Skrevet

12 år...selv synes jeg det er moden katt,men de rundt sier gammel

En katt på tolv år er ikke gammel. Katter kan fort bli 18-20 år gamle. Naboens er 17, og fremdeles frisk og rask. Min egen kastrerte hankatt på to år og nabokatten er gode venner og deler ofte kosestolen i sola.

Gjest katte-eieren
Skrevet

En katt på tolv år er ikke gammel. Katter kan fort bli 18-20 år gamle. Naboens er 17, og fremdeles frisk og rask. Min egen kastrerte hankatt på to år og nabokatten er gode venner og deler ofte kosestolen i sola.

takk for svar,og et håp om at jeg får ha min kjær ekatt noen år til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...