Gå til innhold

Holdbarhet på åpnet Baileys..

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Ja, hvor lenge holder den og bør den oppbevares i kjøleskap?

Fortsetter under...

Skrevet

Holder seg i romtemperatur så lenge datomerkingen sier. Blir ikke dårlig pga alkoholen.

candyqueen_83
Skrevet

Holder seg i romtemperatur så lenge datomerkingen sier. Blir ikke dårlig pga alkoholen.

Jeg trodde datomerkingen var når den er uåpnet jeg..

Skrevet

Jeg trodde datomerkingen var når den er uåpnet jeg..

Men erfaring er at det holder seg. Hvis ikke er det vel bare å ta en smak, for å kjenne om det er dårlig eller ikke.

candyqueen_83
Skrevet

Men erfaring er at det holder seg. Hvis ikke er det vel bare å ta en smak, for å kjenne om det er dårlig eller ikke.

Men om den kan holde seg lenger i kjøleskap enn i romtemperatur, har jeg den heller kjølig :o)

candyqueen_83
Skrevet

Men om den kan holde seg lenger i kjøleskap enn i romtemperatur, har jeg den heller kjølig :o)

Utrolig mange kommafeil jeg lager for tida..

Annonse

Skrevet

Utrolig mange kommafeil jeg lager for tida..

:-)

Men mindre du har tenkt til å bruke den etter angitt utløpsdato, tror jeg ikke det betyr noe om du har den i kjøleskap eller romtemperatur. :-)

Skrevet

Jeg vet ikke, men ettersom det vel er en fløtebasert likør (????) så har jeg den i kjøleskapet etter at den er åpnet og der holder den seg i årevis. :o)

Gjest prust
Skrevet

Jeg har hatt åpen flaske i romtemperatur i månedsvis, kanskje i et år, uten at den har blitt dårlig.

Skrevet

Når flaska er åpna, skal den selvsagt drikkes opp i løpet av påska ;-)

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239271188' post='4129100]

Når flaska er åpna, skal den selvsagt drikkes opp i løpet av påska ;-)

Det klarer jeg ikke :P

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet ikke, men ettersom det vel er en fløtebasert likør (????) så har jeg den i kjøleskapet etter at den er åpnet og der holder den seg i årevis. :o)

Da får den stå i kjøleskapet.. Så den holder seg såpass lenge ja?

Skrevet

Da får den stå i kjøleskapet.. Så den holder seg såpass lenge ja?

Min ble kjøpt for 4 år siden og ble vel åpnet ikke så lenge etterpå og den står der ennå. Like god.

Annonse

Skrevet

Ville oppbevart den i kjøleskapet etter at den var åpnet. Vet at den skiller seg når den kommer i kaffe hvis den er blitt dårlig.

Skrevet

Min ble kjøpt for 4 år siden og ble vel åpnet ikke så lenge etterpå og den står der ennå. Like god.

4 år!!???

Skrevet

Noe _må_ ha skjedd med den på 4 år. Du bare _tror_ at den skal smake slik den gjør ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239305035' post='4129281]

Noe _må_ ha skjedd med den på 4 år. Du bare _tror_ at den skal smake slik den gjør ;-)

Jeg drikker den ikke bar, jeg har den i sjokoladekaffe eller bruker den i marsipankuler. Mmmm....

Skrevet

4 år!!???

*Humrer* Jepp, ganske nøyaktig 4 år også. Stordranker kan du ikke kalle meg nei.

Skrevet

Jeg drikker den ikke bar, jeg har den i sjokoladekaffe eller bruker den i marsipankuler. Mmmm....

Æsj! :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...