Gå til innhold

Middagsmat idag?

Anbefalte innlegg

Gjest skrekk og gru
Skrevet

Hva slags planer har dere for middagen idag?

Jeg aner ikke hva vi skal ha.

Det er ikke grill vær ute :-(

Skrevet

I dag varmer vi opp karri- og kyllingsuppen jeg lagde i går, tenker jeg meg. Den er aller best dagen derpå :)

Skrevet

Middagen er fortsatt ikke ofret en tanke ennå... Jeg har et håp om at noen inviterer oss *hehe*

Gjest skrekk og gru
Skrevet

I dag varmer vi opp karri- og kyllingsuppen jeg lagde i går, tenker jeg meg. Den er aller best dagen derpå :)

Har du oppskrift på den som du vil dele?

Skrevet

Har du oppskrift på den som du vil dele?

Klart det :) Den er hjemmebrygget, så det blir litt ca, men smak den til slik du ønsker den :)

Du trenger:

1 løk

1-2 terning(er) kyllingbuljong

3-4 kyllingfileter

1 boks hakket tomat

grønne erter (frosne eller fra boks)

grønne bønner (finnes i frysedisken eller på boks)

1/8 butternut squash (heter det dette på norsk?)/eventuelt tre poteter

1. Del løken i passe biter og stek den i smør/olje på bunnen av en stor kjele i minimum 8-9 minutter (svak varme).

2. Mens dette stekes kutter du 1/8 butternut squashen/potetene i terninger og strimler kyllingfileetene.

2. Strø over tre teskjeer med karri og bland inn.

3. Hell over 6 dl med vann og kyllingbuljong. Kok opp.

4. Når det koker legger du i butternut squashen/potetene og legger på lokk. Skru ned platen litt, men pass på at det putrer.

5. Stek den strimlete kyllingen.

6. Rydd opp etter deg, vask noen tallerkener, ta deg en kopp te eller lignende.

7. Hell "suppen" over i en bolle sammen med de hakkede tomatene. Kjør med stavmikser til glatt. Hell den nå røde/oransje suppen tilbake i kjelen. (Om du har kasseroller som tåler stavmikser, må du bare bruke det. Kjøkkenmaskin og lignende er selvfølgelig også helt flott. Har du ingen av delene kan en potetmoser gjøre samme nytten, men suppen blir ikke like "glatt").

8. Ha på svak varme (la suppen putre fremdeles) og sleng oppi en del grønne bønner, ertene og de stekte kyllingstrimlene. La stå til alt er gjennomvarmet igjen.

9. Salt og pepper etter smak.

Server med brød, om du liker det :)

(Butternut squash smaker aller best i denne suppen. Poteter duger, men du får ikke den litt søtlige smaken og like fin farge om du må ty til det.)

Gjest prust
Skrevet

Klart det :) Den er hjemmebrygget, så det blir litt ca, men smak den til slik du ønsker den :)

Du trenger:

1 løk

3-4 kyllingfileter

1 boks hakket tomat

1. Del løken i passe biter og stek den i smør/olje på bunnen av en stor kjele i minimum 8-9 minutter (svak varme).

2. Mens dette stekes kutter du 1/8 butternut squashen/potetene i terninger og strimler kyllingfileetene.

4. Når det koker legger du i butternut squashen/potetene og legger på lokk. Skru ned platen litt, men pass på at det putrer.

7. Hell "suppen" over i en bolle sammen med de hakkede tomatene. Kjør med stavmikser til glatt. Hell den nå røde/oransje suppen tilbake i kjelen. (Om du har kasseroller som tåler stavmikser, må du bare bruke det. Kjøkkenmaskin og lignende er selvfølgelig også helt flott. Har du ingen av delene kan en potetmoser gjøre samme nytten, men suppen blir ikke like "glatt").

8. Ha på svak varme (la suppen putre fremdeles) og sleng oppi en del grønne bønner, ertene og de stekte kyllingstrimlene. La stå til alt er gjennomvarmet igjen.

(Butternut squash smaker aller best i denne suppen. Poteter duger, men du får ikke den litt søtlige smaken og like fin farge om du må ty til det.)

Det høres kjempegodt ut!!!!!! Vil jeg prøve en gang!

Skrevet

Det høres kjempegodt ut!!!!!! Vil jeg prøve en gang!

Det burde du :) Både sønnen min og samboeren min liker denne suppen veldig godt.

Siden den tar litt tid, så burde du lage den kvelden før. Den smaker som sagt aller best dagen derpå, når smaken har satt seg ordentlig :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

I dag skal vi ha fylt loff etter ønske fra hun som er på besøk hos meg.

Skrevet

Det blir kokt kveite med kokte poteter, eggehakk, smeltet smør og kokte gulerøtter til middag i dag.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Du trenger:

1 løk

3-4 kyllingfileter

1 boks hakket tomat

Dette hørtes aldeles herrligt ut!

Gjest @krøll
Skrevet

I dag skal vi ha røkt svinekam, med fløtesaus, kokte poteter og gulerøtter. Samtidig stå jeg midt oppe i steking av to skinkesteker på 3 kg hver, som skal være til familiemiddag i morgen da vi blir 13 stk.

Skrevet

Pinnekjøtt her i gården ;)

Det skal vi ha på søndagen. :-)

Det er godt med pinnekjøtt.

Idag blir det påske skinke :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

litt sånn kjærringtråd.

Og nå er jeg kjærring og svarer på en sådann...

Skal steke kalkunfilet i ovn. Tilbehør er en hjemmelaget form med gratinerte blomkål/broccoli og jasminris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...