Gå til innhold

Tilbredning svinefilet

Anbefalte innlegg

Gjest Svinefilet
Skrevet

Hei er det noen som kan hjelpe?

Jeg skal servere svinefilet i morgen og har ikke tilbredt det før. Det jeg selv har tenkt er å dele hver filet i 4 og brune i panna. Så tenkte jeg å la de trekke i panna med lokk over til de blir gjennomkokt. Jeg skal ha andre ting i stekeovnen derfor jeg vil unngå å bruke den.

Er det noen som kan råde meg?

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Blir bedre hvis du steker dem som biff.

plommeblomst
Skrevet

Hva hadde du tenkt på mer enn kjøttet? Kjempeenkel variant er å skjære filéen i skiver som stekes i panna, ha over i en gryte/kjele sammen med sjampinjong og fløte, pepper og mye basilikum. Hvis du mener indrefié av svin trenger ikke de skivene koke.

hidi, the scorpion
Skrevet

Svinefilèt skal ikke bli gjennomkokt, men gjennomstekt;) Jeg ville brunet de i pannen og stekt dem i stekeovnen _før_ du lager det andre. Når de er ferdig stekt pakke du dem i aliminiumsfolie og har godt med håndklær rundt, da holder de seg perfekte og varme til middagen;)

Legg dem gjerne i sengen under dyna!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Svinefilèt skal ikke bli gjennomkokt, men gjennomstekt;) Jeg ville brunet de i pannen og stekt dem i stekeovnen _før_ du lager det andre. Når de er ferdig stekt pakke du dem i aliminiumsfolie og har godt med håndklær rundt, da holder de seg perfekte og varme til middagen;)

Oi.

Men noe uvant tips. :-)

Tenk å skulle legge seg om kvelden, stupe trøtt men litt små-sulten. Så løfter man dyna og lukter....middag.

hidi, the scorpion
Skrevet

Oi.

Men noe uvant tips. :-)

Tenk å skulle legge seg om kvelden, stupe trøtt men litt små-sulten. Så løfter man dyna og lukter....middag.

Kan ikke tenke meg noe bedre lukt;))

Nei, det lukter ikke etterpå, har brukt samme teknikk med poter! Koke dem helle av vannet, og la dem dampe fra seg alt vann, legg et rent kjøkkenhåndklær over, lokket på og pakke dyne godt rundt. Holder seg varme i timevis:))

Hyppig brukt hos meg og lært av min eks-svigermor, som lagde de deiligste middagene!

Gjest Svinefilet
Skrevet

Hva hadde du tenkt på mer enn kjøttet? Kjempeenkel variant er å skjære filéen i skiver som stekes i panna, ha over i en gryte/kjele sammen med sjampinjong og fløte, pepper og mye basilikum. Hvis du mener indrefié av svin trenger ikke de skivene koke.

Wow dette høres nydelig ut. Det skal jeg jammen prøve. Tusen takk for tipset!

Gjest Svinefilet
Skrevet

Takk for tipset, det tar jeg med meg videre. Smart det med senga.

plommeblomst
Skrevet

Wow dette høres nydelig ut. Det skal jeg jammen prøve. Tusen takk for tipset!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...