Gå til innhold

Kjendisdesigner slakter de nye gitarkameratene

Anbefalte innlegg

Gjest disco Line
Skrevet

http://www.tv2underholdning.no/gkn/article2667509.ece

Jeg er 110 % enig med Bulldog i hens beskrivelse av prosjektet til Jan Fredrik Karlsen.

«Etter at Jan Fredrik Karlsens Project Halleluja, hadde sin premiere på coverversjonen av U2s - «With Or Without You», har vel verden aldri vært vitne til en større musikalsk gruppevoldtekt, som får Josef Fritzl til å fremstå som en buddistisk munk»

Første gangen gikk hundretusner med nordmenn på limpinnen ved å kjøpe skiva og billetter til utsolgte konserter, og nå skal Karlsen melke kua igjen ved å ødelegge flere gode klassikere. Dette er ren business og har ingenting ved god musikk å gjøre. Den versjonen av U2s "with or without you" som ble servert på tv2 i forrige uke er en av de dårligste coverversjonene som har vært fremført, og gud bedre hvis det norske folk igjen løper ut å støtter lommeboka til den titten tei-figuren av manager.

Jeg melder meg herved gledelig inn i Facebook-gruppe "Folkeaksjonen mot Hallelujaboys", og håper de av det norske folk med litt musikkvett også gjør det samme!!

Gjest xbellax
Skrevet

Gud, kan ikke folk få høre på hva de vil. Kan ikke Herr Bulldogg eller hva i herrens jord han heter skaffe seg en liten hobby om dette irriterer han så forferdelig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du kan ikke regne med meg:/

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg melder meg herved gledelig inn i Facebook-gruppe "Folkeaksjonen mot Hallelujaboys", og håper de av det norske folk med litt musikkvett også gjør det samme!!''

Nei takk.

Men du, hvorfor kan ikke du og Bulldog la være å høre på, da?

Gjest Emmie
Skrevet

''Jeg melder meg herved gledelig inn i Facebook-gruppe "Folkeaksjonen mot Hallelujaboys", og håper de av det norske folk med litt musikkvett også gjør det samme!!''

Nei takk.

Men du, hvorfor kan ikke du og Bulldog la være å høre på, da?

I så fall må de kutte ut å høre på radio samt å unngå det meste av norske TV-programmer i tiden framover, for de kommer til å være _overalt_ , det sier seg vel selv. Dette blir harde tider for de av oss som har en noe mer avansert musikksmak...;)

Skrevet

Hørte den på Senkveld forleden og syntes den var fin jeg. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

I så fall må de kutte ut å høre på radio samt å unngå det meste av norske TV-programmer i tiden framover, for de kommer til å være _overalt_ , det sier seg vel selv. Dette blir harde tider for de av oss som har en noe mer avansert musikksmak...;)

Det går faktige folks an å digge Mozart òg de gutta! Å nedverdige andres musikksmak er derimot rett og slett usmakelig:(((

Skrevet

Det går faktige folks an å digge Mozart òg de gutta! Å nedverdige andres musikksmak er derimot rett og slett usmakelig:(((

''Å nedverdige andres musikksmak er derimot rett og slett usmakelig:(((''

Helt enig med deg. :o) Jeg liker mange slags musikk jeg, myyyye forskjellig og selv om det er en del musikk jeg ikke fatter at folk gidder/klarer høre på så sitter jeg da ikke og snakker stygt om det av den grunn.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Å nedverdige andres musikksmak er derimot rett og slett usmakelig:(((''

Helt enig med deg. :o) Jeg liker mange slags musikk jeg, myyyye forskjellig og selv om det er en del musikk jeg ikke fatter at folk gidder/klarer høre på så sitter jeg da ikke og snakker stygt om det av den grunn.

Helt enig;) Mine barn har hatt forskjellige musikksjangere opp gjennom årene, men det kunne aldri falle meg inn å kritisere deres interesse for visse musikktyper... Derimot, kunne jeg si at det ikke var helt min smak, fordi jeg var oppvokst med en annen type musikk;)

Men jeg har lært å like noe av å lytte på musikken de er opptatt av!

Skrevet

Jeg kommer ikke til å kjøpe plata for å si det sånn, men er stygt redd gubben kommer slepende med et eksemplar. Han var voldsomt entusiastisk da "Hallelujah" kom...:o) Jaja, de får høre på de som vil, så kan vi som ikke vil holde oss unna.

Gjest ViViola
Skrevet

''Dette blir harde tider for de av oss som har en noe mer avansert musikksmak...;)''

Blir tøft, ja...

Men nå er det vel ikke slik for noen, da, at det er _bare_ det man liker å høre som blir spilt, så for oss med mindre avanserte ører er det et helvete stort sett hele tida. :-)

Skrevet

Eg har sporenstreks meldt meg inn, har heldigvis ikkje hørt den coverversjonen av U2 (er ikkje begeistra for U2 heller), men eg har hørt "Halleluja"....

Skrevet

Eg har sporenstreks meldt meg inn, har heldigvis ikkje hørt den coverversjonen av U2 (er ikkje begeistra for U2 heller), men eg har hørt "Halleluja"....

''men eg har hørt "Halleluja"....''

Og det verste er at Cohen selv sa til norsk media (av ren høflighet?) at den norske versjonen var fin.

Har dessverre hørt hvordan disse guttene har ødelagt en fantastisk U2-låt.... huff...

Skrevet

''men eg har hørt "Halleluja"....''

Og det verste er at Cohen selv sa til norsk media (av ren høflighet?) at den norske versjonen var fin.

Har dessverre hørt hvordan disse guttene har ødelagt en fantastisk U2-låt.... huff...

"Og det verste er at Cohen selv sa til norsk media (av ren høflighet?) at den norske versjonen var fin."

Ja, det hørte eg han sa, tror det var på "først & sist".

Vi får håpe han bare blei "tatt litt på senga", han angra sikkert etterpå...

Skrevet

Helt enig;) Mine barn har hatt forskjellige musikksjangere opp gjennom årene, men det kunne aldri falle meg inn å kritisere deres interesse for visse musikktyper... Derimot, kunne jeg si at det ikke var helt min smak, fordi jeg var oppvokst med en annen type musikk;)

Men jeg har lært å like noe av å lytte på musikken de er opptatt av!

En ting er vel å like en låt skrevet og fremført av en gruppe(snakker om orginalen fra U2). Dette er en låt som regnes blandt verdens beste, og så kommer han krølltoppen raserer låta kun for fortjenstens skyld. Hvis disse guttene(gitarkameratene) er så flinke som folk skal ha det til, hva med å skrive noen egne låter og fremføre dem(fremfor å ødelegge andre gode klassikere som "Boys of summer", "Hallelujah" osv).

Jeg melder meg inn....

Skrevet

Jeg har ikke hørt U2-voldtekten ennå, gudskjelov. Men jeg fikk mer enn nok av forrige gang disse folka samla seg og gitarene sine. Gudbedre.

Skrevet

Totalt uenig. Stemninga som denne guttegjengen lager, er hyggelig og bra. Perverse Bulldog fortjener ingen spalteplass. Jævla idiotiske kukfaen, det er det han er.

Skrevet

synes disse gutta får det fint til, og jeg kjøper gjerne flere plater av dem.

Hvorfor kan ikke de som ikke liker disse ganske enkelt la være å høre på dem, og la oss som gledes over musikken få lov til å gjøre det uten å bli tatt for å være lettlurte?

Skrevet

Jeg synes det er særdeles usmakelig å sammenligne dette med Josef Fritzl på den måten han gjør.

Bortsett fra det, må han få mene akkurat hva han vil.

Skrevet

En ting er vel å like en låt skrevet og fremført av en gruppe(snakker om orginalen fra U2). Dette er en låt som regnes blandt verdens beste, og så kommer han krølltoppen raserer låta kun for fortjenstens skyld. Hvis disse guttene(gitarkameratene) er så flinke som folk skal ha det til, hva med å skrive noen egne låter og fremføre dem(fremfor å ødelegge andre gode klassikere som "Boys of summer", "Hallelujah" osv).

Jeg melder meg inn....

Det å spille inn coverlåter er da helt vanlig - til og med Elvis gjorde det;-)

Man kan mene hva man vil, selvsagt, og jeg liker verken Halleluja-guttas versjon av Hallelujah eller Jeff Buckleys versjon av den - for meg er det kun gammelkaren Cohen som duger.

Men de må gjerne spille inn cover for meg - andre ganger blir det jo tvert imot bedre når andre spiller inn låtene, slik det f eks er med de fleste av Bob Dylans låter;-) Deilig med noen med sangstemme istedenfor brekinga hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...