Gå til innhold

Flatskjermen røk etter 3 uker, kjøpt på MPX

Anbefalte innlegg

Gjest sint kunde
Skrevet

Jeg er så forbannet. Kjøpte meg ny tv og hjemmekinoanlegg i mars -09 for 17.000 kr hos MPX. De sa det var trygt å kjøpe hos dem, og at det var gode produkter jeg kjøpte. På sist fredag ble bildet på tv`n borte, bare noen skygger. Synes bildet hadde vært litt uklart den siste uka, og fargene blasse. Alt virket fint før den tid.

Mandagen tok jeg kontakt med MPX. De hadde avtale med reparatørene til expert i min by og reparasjoner/henting av tv. MPX sa jeg måtte kontakte reparatørene for når tid de kunne hente flatskjermen. Ringte dit, og de sa at de ikke kunne hente tv`n før etter påske engang. Dette forstår jeg godt. De sa også at jeg burde ringe tilbake til MPX å høre om de hadde mulighet for å ordne slik at jeg fikk låne ett tv i påsken.

Ringte så MPX. De sa at de ikke kunne hjelpe oss på noen måter med lånetv. Jeg spurte om de ikke kunne gjøre en avtale med expert der de har verksted for å gjøre ett unntak siden jeg ble å sitte uten tv ganske lenge. Sa at vi var en hel familie med barn som skulle sitte hjemme i påsken, og at vi tross alt nylig hadde kjøpt en tv som ikke virket. De ville ikke hjelpe, sa de ikke hadde noen mulighet til dette.

Jeg føler svært meg irritert over dette. Så nå sitter vi her i påsken uten tv, kan ikke engang spille tvspill eller se dvd. Kjenner jeg har lyst å heve hele kjøpet hos MPX. Skjønner jo at MPX ikke kan noe for at tv`n røk, men synes de var lite imøtekommende til å nettopp ha handlet og betalt varer for 17.000 kr.

Skrevet

Nettopp av denne grunn, kjøper jeg alltid slike ting (TV, kjøelskap, fryseskap, vaskemaskin etc) som vil/kan ryke på lokale butikker i min nærhet. Alltid. For da er det bare å troppe opp med produktet og kreve nytt om det ryker. Evnt kreve reprasjon med det samme. Det kan være det er noe dyrere, men det gir meg trygghet.

Jeg har gjort et unntak: Det er PCen jeg bruker nå. Den har jeg kjøpt hos Dell nettbutikk. Men ved å putte 300 spenn ekstra på prisen fulgte det med en garanti om at en reprasjonsmann vil dukke opp i huset her innen 24 timer ved feil - en garanti som varer i tre år. Det kan jeg leve med.

Mitt råd til deg: Si opp avtalen og krev pengene tilbake. En TV som ryker med en gang, er det fare for at du vil slite med. Og ta lærdom av dette: Kjøp heller ny TV i det samme expert-butikken du skulle fått reparert TVen du har nå.

Gjest Dell-nettbutikk nei takk
Skrevet

Nettopp av denne grunn, kjøper jeg alltid slike ting (TV, kjøelskap, fryseskap, vaskemaskin etc) som vil/kan ryke på lokale butikker i min nærhet. Alltid. For da er det bare å troppe opp med produktet og kreve nytt om det ryker. Evnt kreve reprasjon med det samme. Det kan være det er noe dyrere, men det gir meg trygghet.

Jeg har gjort et unntak: Det er PCen jeg bruker nå. Den har jeg kjøpt hos Dell nettbutikk. Men ved å putte 300 spenn ekstra på prisen fulgte det med en garanti om at en reprasjonsmann vil dukke opp i huset her innen 24 timer ved feil - en garanti som varer i tre år. Det kan jeg leve med.

Mitt råd til deg: Si opp avtalen og krev pengene tilbake. En TV som ryker med en gang, er det fare for at du vil slite med. Og ta lærdom av dette: Kjøp heller ny TV i det samme expert-butikken du skulle fått reparert TVen du har nå.

"...Dell nettbutikk. Men ved å putte 300 spenn ekstra på prisen fulgte det med en garanti om at en reprasjonsmann vil dukke opp i huset her innen 24 timer ved feil - en garanti som varer i tre år. "

Hah! Og det tror du! Jeg har betalt akkurat samme garantien til Dell nettbutikk, jeg, men neimen om jeg har fått hjelp med alt det trøbbelet jeg har hatt med min pc! Og når jeg ringte for å bestille en hjemmereparatør, slik jeg trodde garantien ga meg, fikk jeg vite at nei, det er bare hvis jeg vet akkurat hvilken fysiske del som mangler, slik at det kan komme noen hjem til meg og skifte akkurat den delen. Men før dette, må jeg først sitte i timevis i support-telefon (hvem skal i mellomtiden passe barna? jeg er aleneforelder). Hvis de så ikke finner ut av det, må den sendes til dem. Den garantien stemmer i alle fall ikke!

Gjest firepile
Skrevet

"...Dell nettbutikk. Men ved å putte 300 spenn ekstra på prisen fulgte det med en garanti om at en reprasjonsmann vil dukke opp i huset her innen 24 timer ved feil - en garanti som varer i tre år. "

Hah! Og det tror du! Jeg har betalt akkurat samme garantien til Dell nettbutikk, jeg, men neimen om jeg har fått hjelp med alt det trøbbelet jeg har hatt med min pc! Og når jeg ringte for å bestille en hjemmereparatør, slik jeg trodde garantien ga meg, fikk jeg vite at nei, det er bare hvis jeg vet akkurat hvilken fysiske del som mangler, slik at det kan komme noen hjem til meg og skifte akkurat den delen. Men før dette, må jeg først sitte i timevis i support-telefon (hvem skal i mellomtiden passe barna? jeg er aleneforelder). Hvis de så ikke finner ut av det, må den sendes til dem. Den garantien stemmer i alle fall ikke!

Det burde være innlysende at man ikke får en reperatør automatisk hjem sånn helt uten videre ved en hvilket som helst feil for skvarve 300 kr.

Gjest sin kunde
Skrevet

Du har helt rett i alt du skriver, er smertelig klar over det. Jeg sa til MPX at jeg ønsker kreve pengene tilbake, slik at jeg mandag kunne kjøpe en ny tv i min lokale by. MPX svarte at jeg ikke kunne det,dette fikk jeg til svar: Vi har krav på to avhjelpsforsøk pr feil eller tre forsøk hvis forskjellige feil før du kan heve kjøpet.

Skrevet

Du har helt rett i alt du skriver, er smertelig klar over det. Jeg sa til MPX at jeg ønsker kreve pengene tilbake, slik at jeg mandag kunne kjøpe en ny tv i min lokale by. MPX svarte at jeg ikke kunne det,dette fikk jeg til svar: Vi har krav på to avhjelpsforsøk pr feil eller tre forsøk hvis forskjellige feil før du kan heve kjøpet.

Veldig kjip situasjon! Jeg tror jeg hadde kontaktet forbrukerombudet, eller om ikke annet sjekka opp grundig og finlest kjøpsrettighetene i kontrakten, og på nettet ellers.

Så får dere heller finne frem litt pølser og ved og komme dere ut i skog og mark, evt. skjærgården, evt. kortstokk og andre "analoge" spill og kose dere i mellomtiden! :-)

Lykke til..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...