Gå til innhold

Pynter du til påske?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva gjør du?
Skrevet

Jeg har pynter ikke mye til påske.Bare 1 gul duk,gul blomst og gule lys.Synes ikke set er like morsomt å pynte til påske som det er til jul

Gjest prust
Skrevet

Vi pynter lite til påske fordi vi nesten alltid reiser bort - men pleier å sette frem det ungene har laget på skole og barnehage.

Der vi er på besøk, pyntes det litt, litt for lite egentlig, men det legger jeg meg ikke oppi..

Gjest lakua
Skrevet

Pynter litt med levende lys og duker og noen påskekyllinger, men langt ifra så mye som til jul. Er mye bortreist også, hvorfor pynte så mye liksom... _)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

nei.

Leser gode bøker.Ser filmer, tar byturer og ønsker meg til fjells. (har tatt- og kommer til å ta slike turer)

men påskepynt bryr jeg meg ikke om.

Gjest @krøll
Skrevet

Pynter lite til påske, selv om vi er hjemme.

En påske duk med broderte kyllinger + en lysegrønn i reserve, gule lys i lysestaken, og en stor bukett med gule tulipaner ( innkjøpt av mannen ) og to "impuls"kyllinger. Vi fokuserer mer på innholdet i påsken, enn selve pyntinga.

Skrevet

Nei, det har eg aldri gjort.

Har litt ekstra gult i underbuksa, det er alt.

candyqueen_83
Skrevet

LOL!! ;O)

Skrevet

*ærk :( *

Skrevet

Jeg har lagt en duk på stuebordet. Den er gul og hvit med små klyllinger på.

Men vettu hva, jeg gleder meg til den skal bort igjen....Jeg synes at det blir så "rotete" når det ikke er ensfarget. Får kjøpe en ny til lørdag jeg ;)

Har ellers litt pynt barna har laget oppigjennom, og påskeliljer :)

Gjest Mopppppppp
Skrevet

Pynter lite, men tror det blir mer når vesla blir større :)

Nå har vi et felles påskeegg jeg og mannen min barnslige som vi er... så fikk vi noen tulipaner av svigermor der det var innslag av gult,

jeg har noen små påskekyllinger som jeg har på bordet, og påskeservietter til påskekaffen ;-)

Senere tenker jeg å pynte påskeegg med datteren min når hun blir større og henge i vindu eller fra en grein med påskekyllinger og kanskje kjøpe noen påskeduker.

Skrevet

Ja, har endel påskekyllinger rundtom, noen riktig flotte som ungene har laget opp igjennom...

Syns det er koselig jeg, med barnelaget pynt, og gleder meg til å finne de opp igjen hvert år:o)

Også har vi sånne trollgrener i vase med masse selvmalte egg på, vi lager noen hvert år og de eldste er fra 2000, det vil si at de er 9 år gamle, det syns ungene er kult, de lagde dem når de var 1-2 år gamle:o)

Men vi kar KUN hjemmelaget pynt, ingenting innkjøpt, det syns jeg ikke er fint... kun noen servietter!

Skrevet

Når jeg etter hvert bosetter meg mer fast skal jeg pynte helt vilt til påske, og påske skal bli min favoritthøytid over alle høytider.

I år har jeg kjøpt tullipaner. De er så fantastisk nydelige at jeg gråter meg nesten i hjel når jeg setter dem frem hver morgen. Samtidig er det noe i meg som får lyst til å mose dem med hendene og kaste tullipan kronblad og stiler utover hele rommet. Eventuelt spise dem. Utrolig vakre blomster.

Skrevet

Når jeg etter hvert bosetter meg mer fast skal jeg pynte helt vilt til påske, og påske skal bli min favoritthøytid over alle høytider.

I år har jeg kjøpt tullipaner. De er så fantastisk nydelige at jeg gråter meg nesten i hjel når jeg setter dem frem hver morgen. Samtidig er det noe i meg som får lyst til å mose dem med hendene og kaste tullipan kronblad og stiler utover hele rommet. Eventuelt spise dem. Utrolig vakre blomster.

Har du vært med kroko igjen...?

Skrevet

Har du vært med kroko igjen...?

Jeg tror kroko har flyttet inn.

Skrevet

Pynter veldig lite til påske, et par hjemmelagde kyllinger og noen egg her og her.

Men når det er sagt så er faktisk påskeferien en av mine favoritthøytider, den er så totalt avslappende og det er ingenting som skal gjøres og forberedes så mye, som til f.eks til jul...

Gjest hjemmepåske i år
Skrevet

Jeg har gule lys og blomster, og så har jeg en gulrutet duk på kjøkkenbordet som jeg kjøpte billig før påske. Gule servietter også. Før da barna var små hadde vi hjemmelget påskepynt, men nå er de flyttet hjemmefra og jeg finner det ikke igjen. Mange år siden jeg har vært hjemme i Norge i påsken og jeg koser meg med det, selvom jeg jobber en del.

Gjest Påskefan
Skrevet

Åja! Det er min feiring av våren og alt som jeg gleder meg til heretter! Utepils og båtliv og bading og grillkos.

Hver påske må jeg ha masse påskeliljer og tulipaner. Så er det gule lys og gul duk på kjøkkenet samta ei diger påskehøne. I stua lar jeg lys og duk være som de er for at det ikke skal bli overkill. Men her strøs det rundt med kyllinger i alle former og størrelser. Kjøper hvert år akkurat som til jul. Og gir på loppemarked det som jeg er lei av. Koselig med påske. Og gult er gledens og solens farge for meg! Blir i godt humør av det.

Gjest Påskefan
Skrevet

Pynter lite til påske, selv om vi er hjemme.

En påske duk med broderte kyllinger + en lysegrønn i reserve, gule lys i lysestaken, og en stor bukett med gule tulipaner ( innkjøpt av mannen ) og to "impuls"kyllinger. Vi fokuserer mer på innholdet i påsken, enn selve pyntinga.

Innholdet i påsken er jo det du gjør det til det! Er en ikke religiøs så er jo påsken er feiring av våren. Slik er det vel for de fleste både jul og påske. Vi vet det religiøse er der i bunnen, men vi har gjort det til en feiring som også passer oss som ikke er personlig kristne. Heldigvis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...