Gå til innhold

Pynter du til påske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pynter ikke særlig mye til påske, nei..

Jeg plukket noen bjørkekvister jeg satte i en vase. På kvistene hang jeg egg ungene har malt. "Dekorasjonen" er ekstra fin nå siden små lysegrønne blader har sprunget ut på kvistene :)

Vi har noen bittesmå pyntekyllinger festet på en plante på kjøkkenbordet, samt en påskedekorasjon en av ungene har planta karse i. I ei hylle på stua har vi et par kyllinger ungene har laga på skolen og i barnehagen.

Til frokostbordet bruker vi påske-eggeglass og eggevarmere.

Gjest he, he, he, he
Skrevet

Åja! Det er min feiring av våren og alt som jeg gleder meg til heretter! Utepils og båtliv og bading og grillkos.

Hver påske må jeg ha masse påskeliljer og tulipaner. Så er det gule lys og gul duk på kjøkkenet samta ei diger påskehøne. I stua lar jeg lys og duk være som de er for at det ikke skal bli overkill. Men her strøs det rundt med kyllinger i alle former og størrelser. Kjøper hvert år akkurat som til jul. Og gir på loppemarked det som jeg er lei av. Koselig med påske. Og gult er gledens og solens farge for meg! Blir i godt humør av det.

Har du sett reklamen med de to venninnene? Hun som pynter til påske tom med gule påskegardiner.

...også lurer de på hvorfor det ikke er flere damer som er toppledere..

Gjest @krøll
Skrevet

Innholdet i påsken er jo det du gjør det til det! Er en ikke religiøs så er jo påsken er feiring av våren. Slik er det vel for de fleste både jul og påske. Vi vet det religiøse er der i bunnen, men vi har gjort det til en feiring som også passer oss som ikke er personlig kristne. Heldigvis!

For oss er det det kristne budskapet som er påsken. Kristi død og oppstandelse.

Skrevet

Setter frem litt påskepynt - særlig det som ungene har laget. Legger på påskeduker og kjøper inn gule blomster.

Skrevet

Vi er som regel bortreist hele påsken - vi kom hjem sent i går;-)

Og da er det ikke så interessant å påskepynte hjemme. Men ettersom vi opp gjennom årene har fått ymse påskepynt fra junior, prøver jeg å henge dette opp/sette dette fram en ukes tid før påske.

Det dreier seg da om ymse vattkulekyllinger, noen egg som henges i lampa over spisebordet, samt et par andre småting.

All pynten får plass i én skoeske, og den tas ned senest i morgen:-)

Skrevet

Har du sett reklamen med de to venninnene? Hun som pynter til påske tom med gule påskegardiner.

...også lurer de på hvorfor det ikke er flere damer som er toppledere..

LOL, den reklamen har jeg ikke sett.

Morsom sluttkommentar, forresten :-)

Skrevet

Nei, det har eg aldri gjort.

Har litt ekstra gult i underbuksa, det er alt.

Smart! Gult foran og brunt bak, så vet man i det minste hvilken vei den sakl tas på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...