Gå til innhold

Kosthold

Anbefalte innlegg

Gjest jøssda
Skrevet

Jeg er 173 høy og veier 58 kilo, bruker størrelse 34/36 i bukser og small i topper og gensere.

Har BMI på 19, så der blir jeg regnet som undervekt.

Har midjemål på 82 og det blir regnet som overvekt.

Så nå er jeg bra forvirret, er slank og høy og ser ikke på meg selv som overvektig, enda jeg har ett litt høyt midjemål.

Noen som kan forklare meg det jeg ikke skjønner ?

Skrevet

Måler du akkurat i navlehøyde?

Jeg er en cm lavere enn deg og har samme vekt, men bruker str 36/38 (oftest 36). Midjemålet i navlehøyde er på ca 74 cm. Lengre nede, mot hoftene er midjemålet på litt over 80 cm. Kanskje det er der du måler?

Gjest tinzytown
Skrevet

Måler du akkurat i navlehøyde?

Jeg er en cm lavere enn deg og har samme vekt, men bruker str 36/38 (oftest 36). Midjemålet i navlehøyde er på ca 74 cm. Lengre nede, mot hoftene er midjemålet på litt over 80 cm. Kanskje det er der du måler?

Måler i navlehøyde, derfor jeg ikke får det til å stemme. Kan jo se jeg har mage, men ser jo ikke gravid ut akkurat.

Spiser jo sunt, drikker mye vann og har kuttet ned på alt av sukker og brus osv..

så skjønner ikke dette her.

Skrevet

Vil du være undervektig?

Trivselsvekten er vel det som teller?

candyqueen_83
Skrevet

Måler i navlehøyde, derfor jeg ikke får det til å stemme. Kan jo se jeg har mage, men ser jo ikke gravid ut akkurat.

Spiser jo sunt, drikker mye vann og har kuttet ned på alt av sukker og brus osv..

Man skal måle der man er smalest. Som oftest et par cm over navelen.

Gjest tinzytown
Skrevet

Vil du være undervektig?

Trivselsvekten er vel det som teller?

Vil ikke være undervektig, har ønske om å ligge mellom 55 og 58 kilo. Vet det ikke er ideal vekt, men det er der jeg trives.

Har vært nede i 49 kilo og er enig i at det ikke ser bra ut, DA var jeg undervektig.

Gjest tinzytown
Skrevet

Man skal måle der man er smalest. Som oftest et par cm over navelen.

Måler jeg litt over navlen, så er jeg plutselig 72 i midjemål..

candyqueen_83
Skrevet

Det stemmer nok bedre..

Skrevet

Vil ikke være undervektig, har ønske om å ligge mellom 55 og 58 kilo. Vet det ikke er ideal vekt, men det er der jeg trives.

Har vært nede i 49 kilo og er enig i at det ikke ser bra ut, DA var jeg undervektig.

Tror du er veldig tynn jeg allerede,men det er jo du som skal trives.

Skrevet

Det hørtes litt rart ut, ja. Du er jo veldig slank... Feil på målebåndet? ;)

Skrevet

Det høres jo riktig ut da. Forresten høres det ut som du har ei vekt som passer bra for deg. Det er iallefall ingen grunn til å prøve å gå mer ned i vekt! Jeg veide 54-55 kg i mange år, men da slet jeg med svimmelhet, lavt blodtrykk osv. Etter at jeg har gjennomgått tre svangerskap har vekta stabilisert seg på 58 kg, og denne vekta trives jeg mye bedre med. Føler meg friskere enn før :)

Gjest abrabra
Skrevet

Måler du et par cm over navlen? Jeg er 172 og veier 58 og har str 36 all over. Jeg har 75 cm i midjemål der det skal måles og 79 cm hvis jeg måler rundt der navlen sitter.

Skrevet

BMI tar ikke hensyn til kroppssammensetningen.

En topptrent person kan godt ha høy BMI pga mye muskler. En sylslank person kan ha lav BMI, men lite muskler.

BMI er ikke noe jeg ville gått særlig ut fra.

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg er lavere enn det og har litt mer vekt, og jeg er slank. ;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er lavere enn det og har litt mer vekt, og jeg er slank. ;-)

Er også mye lavere enn trådstarter og veier det samme. Selv er jeg fornøyd med vekta, mens ungene mener jeg er litt for rund. ;-)

Skrevet

Midjemålet skal måles der du smalest rundt livet, for de fleste et par cm over navlen. 72 cm høres helt normalt ut for din vekt/høyde. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...