Sommerblomst Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Hei! Jeg er 29 år gammel jente som nå er gravid 15+3 uker. Fikk for 4 uker siden en liten blødning. Gikk da til legen (i Spania) som fortalte meg at grunnen til dette var morkake som lå langt nede. Fikk beskjed om å ta det masse med ro. Blødningen ga seg men 2 uker senere fikk jeg en blødning igjen denne gangen kraftig som en sterk menstrasjon for meg. Dro til legen igjen som fortalte meg at det kom pga morkaken som lå foran livmoråpningen. Har siden den gang hatt mye brun utflod. Var hos legen i går til UL, nå viser det seg at morkaken ikke lenger er foran livmoråpningen, men hun kunne se at selve morkaken hadde løsnet litt ned mot livmoråpningen. Spurte om det ville gro, men fikk ikke noe entydig svar på dette. UL viste også at jeg hadde en del blodrester igjen i livmoren som antaglig var grunnen til at jeg fortsatt har den brune utfloden. Så lurer jeg på. Er dette farlig, kommer hele morkaken bare til å falle ut/løsne fra selve livmoren. Er det noen spesielle forhåndsregler jeg må ta? UL viste at barnet har det bare bra og alt er lukket og livmorhalsen er 4 cm. Er dette farlig? Veldig takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32716-bl%C3%B8dninger-i-svangerskapetl%C3%B8snet-morkake/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 I Norge talar man inte om lågt sittande moderkaka så tidigt i graviditeten. Bakgrunden är att många graviditeter ser så ut på detta tidiga stadium. Moderkakna drar sig sedan oftast uppåt och utgjör då inget hinder för förlossningen. Det är svårt att uttala sig om moderkakan och blödning av denna med hjälp av ultraljud. Tolkningen och betydelsen av detta, är svårbedömd. I de flesta fall utgjör en kantblödning från moderkakan ingen fara för gravidteten. Fullständig avlossning av moderkakan är ovanlig. Det finns inget annat att gjöra för dig nu, mera än att ta det med ro i rimlig grad. Vad detta innebär är det kanske doktorn som skall uttala sig om men jag anser att du inte bör utsätta dig för stor fysisk aktivitet nu. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32716-bl%C3%B8dninger-i-svangerskapetl%C3%B8snet-morkake/#findComment-127941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.