Gå til innhold

A diamond in the rough...

Anbefalte innlegg

Skrevet
  morsan skrev (På 12.4.2009 den 19.50):

Alder er jo helt klart relevant - som Simon Cowell sa: "Hvorfor tror du at du ikke har lykkes hittil?"

Det hører med til de absolutte sjeldenhetene at noen med f eks Sissel Kyrkjebøs talent skal forbli uoppdaget til man er 47 år.

Jag har ofte stusset på det samme. Hvorfor har de ikke blitt oppdaget før- hvis talentet er så stort? Nå tror ikke jeg blindt på disse framstillingene her. Kan til og med tenke meg at hun går inn for å være enda litt mindre pen enn til vanlig.De vet at dette er noe publikum liker:-)

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• Colette

10

• Mrs D

7

• filiokus81

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest tv-arbeider
Skrevet
  Colette skrev (På 12.4.2009 den 19.56):

Jag har ofte stusset på det samme. Hvorfor har de ikke blitt oppdaget før- hvis talentet er så stort? Nå tror ikke jeg blindt på disse framstillingene her. Kan til og med tenke meg at hun går inn for å være enda litt mindre pen enn til vanlig.De vet at dette er noe publikum liker:-)

Slike program blir, i likhet med andre reality-sjangere manipulert med.

Både poenggivning og utvalg av deltagere kontrolleres til en viss grad av produksjonen.

Gjest minnah
Skrevet
  morsan skrev (På 12.4.2009 den 19.50):

Alder er jo helt klart relevant - som Simon Cowell sa: "Hvorfor tror du at du ikke har lykkes hittil?"

Det hører med til de absolutte sjeldenhetene at noen med f eks Sissel Kyrkjebøs talent skal forbli uoppdaget til man er 47 år.

Kan jo hende hun har sunget på grendehuset og i tilstelninger gjennom åra, og at en og annen har bemerket at hun burde synge for bransjefolk, men så har ikke dama ment at det var det rette for henne..

Men ettersom årene går og hun synger og traller ved oppvasken og i butikken, så får hun mer og mer smaken på idéen - og når Britain's got talent dukker opp, tenker hun at - HER er min sjanse, nå som jeg endelig er blitt *voksen* tør jeg prøve meg. ;-)

Skrevet
  tv-arbeider skrev (På 12.4.2009 den 19.59):

Slike program blir, i likhet med andre reality-sjangere manipulert med.

Både poenggivning og utvalg av deltagere kontrolleres til en viss grad av produksjonen.

Jeg tenkte meg det. Så lettlurt er jeg dog ikke :-) "Den stygge andungen som blir til en svane"....er jo et eventyr vi alle er glade i. Og derfor gråter jeg ikke av slike tv-innslag heller :-)

Skrevet
  minnah skrev (På 12.4.2009 den 19.45):

"Man forventer noe helt hårreisende, og så låter det jo bra."

Og man forventer noe hårreisende fordi hun ikke akkurat så ut som en popstjerne. Men da klapper man liksom for at hun "tross alt låt bedre enn hun så ut", og det er strengt tatt ikke å ta folk på alvor. Tenker jeg. :-)

I grunnen helt sant. Vi trenger antakelig sånne som deg som kan minne oss på det i blant :o)

Skrevet
  minnah skrev (På 12.4.2009 den 19.59):

Kan jo hende hun har sunget på grendehuset og i tilstelninger gjennom åra, og at en og annen har bemerket at hun burde synge for bransjefolk, men så har ikke dama ment at det var det rette for henne..

Men ettersom årene går og hun synger og traller ved oppvasken og i butikken, så får hun mer og mer smaken på idéen - og når Britain's got talent dukker opp, tenker hun at - HER er min sjanse, nå som jeg endelig er blitt *voksen* tør jeg prøve meg. ;-)

Ja, eller bare det at dette er et type show som ikke bare tillater men også nærmest oppfordrer "raringer" om å melde seg på, slik at en som ikke klarer å slå igjennom i de mer konvensjonelle kanalene kan få en sjanse her.

Skrevet
  Colette skrev (På 12.4.2009 den 19.56):

Ja, jeg ser absolutt ikke bort fra at det kan være en god del "tilpasninger", ja.

Skrevet
  morsan skrev (På 12.4.2009 den 20.47):

Ja, jeg ser absolutt ikke bort fra at det kan være en god del "tilpasninger", ja.

Det er det vel- uten tvil. Mulig at Paul Potts var en overraskelse -på et vis- og at de prøver å kopiere denne seansen nå. Ser ikke bort fra det:-) Hvor ble det av Paul Potts forresten? Jeg kan ikke huske å ha hørt noe mer om han etter at den første begeistringen la seg.

Skrevet
  Colette skrev (På 12.4.2009 den 20.50):

Det er det vel- uten tvil. Mulig at Paul Potts var en overraskelse -på et vis- og at de prøver å kopiere denne seansen nå. Ser ikke bort fra det:-) Hvor ble det av Paul Potts forresten? Jeg kan ikke huske å ha hørt noe mer om han etter at den første begeistringen la seg.

Mulig Paul Potts fortsatt har konserter etc i UK - det vet jeg ingen ting om.

Men der tror jeg at mye av populariteten skyldtes det at han var en skikkelig underdog som overrasket voldsomt. Ja, han var flinkt til å synge, men som soloartist konkurrerer han mot andre solist-tenorer, og da når han etter min mening ikke helt opp.

Skrevet
  morsan skrev (På 12.4.2009 den 20.54):

Mulig Paul Potts fortsatt har konserter etc i UK - det vet jeg ingen ting om.

Men der tror jeg at mye av populariteten skyldtes det at han var en skikkelig underdog som overrasket voldsomt. Ja, han var flinkt til å synge, men som soloartist konkurrerer han mot andre solist-tenorer, og da når han etter min mening ikke helt opp.

Det var vel mest overraskelsesmomentet her, kanskje. Men han har jo en flott stemme- om enn ikke enestående unik. Det var kanskje vel så mye det at han ikke var pen, ikke hadde pene tenner, var håndverker (?) Usmakelig, egentlig, synes jeg.

Skrevet
  Colette skrev (På 12.4.2009 den 20.58):

Det var vel mest overraskelsesmomentet her, kanskje. Men han har jo en flott stemme- om enn ikke enestående unik. Det var kanskje vel så mye det at han ikke var pen, ikke hadde pene tenner, var håndverker (?) Usmakelig, egentlig, synes jeg.

Ja, det er jeg enig i. Og i dette klippet med hun som sang fra Les Miserables ser man jo tydelig publikums hoderisting og himling med øynene osv når hun snakker om at hun drømmer om å bli like stor som Elaine Paige. Akkurat som om det er en nødvendig sammenheng mellom det ytre og stemmen inni.

Skrevet
  morsan skrev (På 12.4.2009 den 21.04):

Ja, det er jeg enig i. Og i dette klippet med hun som sang fra Les Miserables ser man jo tydelig publikums hoderisting og himling med øynene osv når hun snakker om at hun drømmer om å bli like stor som Elaine Paige. Akkurat som om det er en nødvendig sammenheng mellom det ytre og stemmen inni.

Jeg fikk tidlig en følelse av at dette var veldig arrangert - og blant annet ut fra hvordan du beskriver publikum. Jeg så det jeg også -og nekter å tro at dette er helt ekte. Verken fra dommerpanelet eller publikum. Det bli rett og slett for dumt...

Skrevet
  morsan skrev (På 12.4.2009 den 19.29):

Jeg synes ikke Simon ser typisk "operert" ut, og dessuten kjenner jeg flere på cirka hans aldder som ser omtrent like ung ut som han.

Jeg vil si at det er mer normalt å se såpass "ung" ut som Simon Cowell i slutten av 40-åra enn å se ut som sangerinnen.

Nå har jeg faktisk støtt på Simon på en Pub i Dublin, og joda, han er nok litt mindre rynkefri enn en vanlig mann på den alderen.

Han er ganske glatt i ansiktet til å være 50 år;) for å si det på den måten

Skrevet
  Mistera skrev (På 12.4.2009 den 22.11):

Nå har jeg faktisk støtt på Simon på en Pub i Dublin, og joda, han er nok litt mindre rynkefri enn en vanlig mann på den alderen.

Han er ganske glatt i ansiktet til å være 50 år;) for å si det på den måten

OK, jeg har ikke sett han personlig, men basert på andre jeg kjenner, er det er ikke unormalt å være såpass lite rynkete i den alderen selv uten "fiksing".

Skrevet
  morsan skrev (På 12.4.2009 den 22.24):

OK, jeg har ikke sett han personlig, men basert på andre jeg kjenner, er det er ikke unormalt å være såpass lite rynkete i den alderen selv uten "fiksing".

jeg sier ikke at folk som er over 50 er full av rynker og ikke kan ha glatt hud;)

Men her var det desverre botox og det kan man rett og slett ikke ta feil av, desverre.)

Skrevet
  Mistera skrev (På 12.4.2009 den 22.33):

jeg sier ikke at folk som er over 50 er full av rynker og ikke kan ha glatt hud;)

Men her var det desverre botox og det kan man rett og slett ikke ta feil av, desverre.)

Han har da bra med mimikk på programmene, har han ikke?

Skrevet
  Mista nikket skrev (På 12.4.2009 den 13.40):

Hva i all verden er det denne videon gjør med folk? Jeg reagerer på samme måte som den med Paul Pott. Sitter med tårer her også.

Jeg vet ikke helt, jeg...

Men å se at "alle" lo litt hånlig av den "grå musa" da hun sa hun ville bli profesjonell sanger sånn som Eileen Page, og så kommer _den_ stemmen når hun begynner å synge. Jeg tror rett og slett det er rørende for mange å så til de grader bli minnet på at man ikke skal skue hunden på hårene, og å se at magi faktisk finnes.

Skrevet
  Mrs Doolittle skrev (På 12.4.2009 den 23.20):

Jeg vet ikke helt, jeg...

Men å se at "alle" lo litt hånlig av den "grå musa" da hun sa hun ville bli profesjonell sanger sånn som Eileen Page, og så kommer _den_ stemmen når hun begynner å synge. Jeg tror rett og slett det er rørende for mange å så til de grader bli minnet på at man ikke skal skue hunden på hårene, og å se at magi faktisk finnes.

Ja, selvfølgelig...Hva skulle ellers være underholdningsverdien i dette? Annet enn at vi alle kan kjenne oss igjen? Antihelten som ble stjerne..... For det er jo det det dreier seg om- at vi alle kan være noe helt annet enn det vi kan gi inntrykk av i en rask sving:-) Og tror du ikke at produsentene vet dette?

Skrevet
  morsan skrev (På 12.4.2009 den 19.26):

Jeg er enig med deg i det. Overraskelsesmomentet var enormt, selvsagt, men det ER tross alt ganske stor forskjell mellom henne og Elaine Paige, da.

og uansett er det mer enn sangstemme som gjør en stor musikalstjerne. Jeg syntes ikke hennes bevegelser og mimikk var all verden.

''Elaine Paige''

Å pokker, er det sånn navnet hennes staves? Jaja.... :-)

Skrevet
  Colette skrev (På 12.4.2009 den 23.24):

Ja, selvfølgelig...Hva skulle ellers være underholdningsverdien i dette? Annet enn at vi alle kan kjenne oss igjen? Antihelten som ble stjerne..... For det er jo det det dreier seg om- at vi alle kan være noe helt annet enn det vi kan gi inntrykk av i en rask sving:-) Og tror du ikke at produsentene vet dette?

Klart de vet, og det er jo det konseptet går ut på. Men de kan jo være rørende likevel. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...