Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, så ergerlig!!

Jeg tror den verste søppeltabben min er den gangen jeg IKKE kasta posen, men plutselig satt med den på fanget på bussen;-)

Jeg bodde på hybel i Trondheim og bussholdeplassen var rett vis a vis inngangen til huset der jeg leide rom. Og jeg er på vei ut om morgenen med sekk på ryggen og søppelpose i handa da bussen kommer og jeg legger på sprang....;-)

*LOL* ;-)

Skrevet

Fant denne her på viddene...Vi låser bestandig ytterdøra. Er en helt automatisk refleks. Noen ganger har jeg til og med låst mannen ute om jeg har gått inn først og han henter posten.

Mannen min blir dritsur hvis han setter av oss ved innkjørselen og deretter setter bilen i garasjen (fellesanlegg et lite stykke unna) - og så kommer til låst dør fordi jeg låser i ren refleks når vi går inn. Han har nøkkel da, men allikevel...

Mista nikket
Skrevet

Mannen min blir dritsur hvis han setter av oss ved innkjørselen og deretter setter bilen i garasjen (fellesanlegg et lite stykke unna) - og så kommer til låst dør fordi jeg låser i ren refleks når vi går inn. Han har nøkkel da, men allikevel...

Mannen her i huset har sluttet å bli sur for han har skjønt at det nytter så lite. Dessuten synes jeg det er en fin vane/refleks å ha i disse tider. En blir jo ranet midt på dagen nå for tiden. Syns mannen din burde være glad til at du er forsiktig.

Mista nikket
Skrevet

''Noen ganger har jeg til og med låst mannen ute om jeg har gått inn først og han henter posten.''

*he he* Tror ikke jeg har gjort det, men jeg skal innrømme at jeg har vært fristet til det!

Derimot har jeg et par ganger låst døra og satt på alarmen i vanvare, mens husbonden fortsatt er på badet... Der inne er det ingen sensor, men så snart han åpner døra, fanges han opp av en bevegelsessensor ute i gangen, og da uler det ganske høyt, ja...;-)

Hehe, kanskje på tide å flytte sensoren? Her kan vi bevege oss fra soverom, bad, kjøkken og den minste stua uten at den blir utløst.

Mista nikket
Skrevet

''Noen ganger har jeg til og med låst mannen ute om jeg har gått inn først og han henter posten''

*LOL*

Vi låser stort sett bare på natten og selvfølgelig når vi er ute/borte. Må medgi at jeg er mer nøye med å låse også når vi er inne om ikke mannen min er hjemme.

I disse tider bør du kanskje være litt mer forsiktig og låse døra litt oftere.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg støtter teorien om at den havnet i søpla - og påstanden om at dette er i overkant sløvt. Men det virker ikke som om det finnes andre alternativ som ikke bringer inn overnaturlige hendelser.

Det har vært mange tråder på småbarnsforum i årenes løp om hvordan man skal få pappa til å ta med både barnet og "tilbehøret" (utedress osv.) til barnehagen. Jeg pleier å skrive at trikset er å sette det foran utgangsdøra på en slik måte at det er umulig å unngå det - men samtidig passe på at det ikke ser ut som en søppelpose. Da kommer det alltid minst én kommentar om regntøy el.l. som har havnet i søpla i et DOL-hjem på akkurat den måten...

''Jeg pleier å skrive at trikset er å sette det foran utgangsdøra på en slik måte at det er umulig å unngå det - men samtidig passe på at det ikke ser ut som en søppelpose.''

Farmor hadde en tendens til å knytte alle poser som man knytter søppelposer. Så en romjul jeg var innom pappa skulle jeg være snill å kaste søppelposen som stod klar i kjellerstua.

Jadda, det var julegavene hans!! Nytt kamera, vifteovn av noe slag, mellom 5-10 000 kr osv..

Han merket det ikke før noen dager senere, og da var søpla allerede tømt.

Skrevet

''Jeg pleier å skrive at trikset er å sette det foran utgangsdøra på en slik måte at det er umulig å unngå det - men samtidig passe på at det ikke ser ut som en søppelpose.''

Farmor hadde en tendens til å knytte alle poser som man knytter søppelposer. Så en romjul jeg var innom pappa skulle jeg være snill å kaste søppelposen som stod klar i kjellerstua.

Jadda, det var julegavene hans!! Nytt kamera, vifteovn av noe slag, mellom 5-10 000 kr osv..

Han merket det ikke før noen dager senere, og da var søpla allerede tømt.

Huffda. det var verre enn å kaste regndressen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...