Gå til innhold

Vanskelig under graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Katthy

Hei Jeg har noen spørsmål. 5 uker på vei. I mars reiste jeg for og besøke min salvorlig syke far i utlandet. var da 6+4 påvei. Etter 2 dager der nede hadde jeg en spontanabort, ble lagt inn i 2 dager på samme sykehus som far. Legen der nede mente att noe av årsaken kunne være min stressende jobb og en vanskelig situasjon med far som er syk. resier ned dit annenhver helg med fly. Han mente jeg burde ta mer vare på meg selv og hvile så godt jeg kunne. Nå er jeg som sagt gravid igjen og er livredd for og miste dette også. Skal til første legekontroll om ca 1 uke. Har attpåtil ikke brukt denne legen før fordi jeg ikke fikk "min" lege som fastlege. Vil han se rart på meg om jeg ber om en sykmelding? Jeg er fryktelig redd for att noe skal skje og er meget sliten. Sliter med att jeg er veldig trøtt og kvalm, har ikke noe overskudd etter jobb til hverken mine to barn eller mann eller annet. Er det urimelig? Min far er fortsatt syk, kreft, og blir ikke bra. Noen som har råd? Hilsen Katthy

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32723-vanskelig-under-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag förstår att du är i en svår situation, där du kjänner att du inte "räcker till" för din familj, vänner och nu inför din graviditet. Detta är ett dilemma som man ofta ser och som kan ta hårt på de kanske redan svaga krafterna, från innan. Det är klart att stress och överansträngning aldrig är bra för varken kropp eller själ, och det gäller att minska ned på de "stressande faktorerna" runt dig nu. Vad du evt bör dra in på är det bara du själv som kan avgjöra. Vad det gäller överansträngning och spontanabort, så finns det lite forskat på detta tema. Jag kan därför inte bekräfta eller dementera att detta skulle ha något samband, då detta kanske bara är lösa teorier? Jag tycker absolut att du skall ta upp din livssituation för din doktor nästa vecka vid inskrivningen. Hör efter vad han/hon anser och tänk också igenom vad du själv vill . Jag önslr dig lycka till vidare!

Gjest Pearly

Kjære deg!!! Dette høres veldig slitsom ut, og jeg føler med deg! Du må tenke på at de aller fleste aborterer en gang før de "får det til", så det er STOR sjanse for at det skal gå bra for deg denne gang!

Men det jeg ville si var: IKKE VÆR REDD FOR Å BE OM SYKMELDING!!!! Det er legen som bestemmer til slutt, men det er DU som kjenner DEG SELV best!!! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...