Gå til innhold

Sommerferietips???

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Er det noe å gjøre på Corsika for litt større barn (ca. 10 år)?

Utflukter / attraksjoner?

Det er selvfølgelig mye vannsport, enkelte steder er det store bølger og mulighet for både bølge- og windsurfing (kanskje tøft for en tiåring om h*n ikke har forsøkt dette før, men).

Som nevnt er det mulighet for fine fjellturer, i den grad det er interessant.

Et sted vest på øya (kan skaffe detaljer om interessant) er det et skilpaddereservat hvor en kan leie kano og padle rundt og speide etter skilpadder. En fin opplevelse for alle :).

Finnes sikkert mer, men det var det jeg kom på i farta!

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• Speak

17

• laban

7

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Åja, Koriska ønsker jeg meg alltid tilbake til:-)

Så en oversikt i en avis i påsken om de beste ferietipsene, og der var jaggu Calvi på Korsika nevnt, gitt, som en av de mest romantiske stedene man kan dra til.

Ja, Korsika er et flott reisemål for folk i alle aldre.

Calvi er nydelig, men kanskje vel turistifisert etterhvert. Og stranden der er ikke blant de aller beste, selv om den er brukbar.

Skrevet

Ja, Korsika er et flott reisemål for folk i alle aldre.

Calvi er nydelig, men kanskje vel turistifisert etterhvert. Og stranden der er ikke blant de aller beste, selv om den er brukbar.

Ja, jeg var i Calvi med venninner i 1989, sommeren før jeg traff Finn, og husker vi satt på klippen utenfor byen og så på solnedgangen og koste oss med vin og sukket og tenkte at dette var stedet å ta med en kjæreste til;-)

Det tok ganske mange år før jeg fikk han med dit, men da var vi der bare på dagstur. Vi bodde i Ile Rousse da, men leide bil og var en del på farten.

Skrevet

Ja, jeg var i Calvi med venninner i 1989, sommeren før jeg traff Finn, og husker vi satt på klippen utenfor byen og så på solnedgangen og koste oss med vin og sukket og tenkte at dette var stedet å ta med en kjæreste til;-)

Det tok ganske mange år før jeg fikk han med dit, men da var vi der bare på dagstur. Vi bodde i Ile Rousse da, men leide bil og var en del på farten.

''...sommeren før jeg traff Finn''

* fnis *

Skrevet

''...sommeren før jeg traff Finn''

* fnis *

;-)

Han skulle bare visst!

Gjest Elextra
Skrevet

;-)

Han skulle bare visst!

Ja tenk om Kurt-Ronny visste han ble kalt _Finn_ her! :o)

Skrevet

Jeg ville absolutt booket på forhånd! Nå med internett er jo ikke det noe problem.

Sjekket litt nå, men det blir faktisk dyrere enn charter. Og da synes jeg nok at det er like greit å bestille via Charter og heller leie bil og reise ut på egenhånd. Men Kroatia er uansett veldig fristende:-)

Skrevet

Jeg var på Yucatanskagen i Mexico i februar. Fantastisk er det riktige ordet.

Har hørt en del positivt om Mexico, men det er vel typisk å reise dit i vinterhalvåret? Men kan jo komme unna med både billigere og kortere reiser på sommeren tror jeg. Men legger dette "bak øret" for å reise dit en gang da standard sydenreiser blir for kaldt:-)

Skrevet

Hmmmm... En mulighet. Får billetter for alle tre for drøyt 8000,-. Får lete litt for å se om det finnes noen hoteller også. Vet du om det er slik at man bare kan leie hotell da man kommer ned, eller om det er en fordel å booke på forhånd? (Det er jo store forskjeller i forskjellige land her.

En vennefamilie reiste på "loffen" til Kroatia i fjor. De var to voksne og to barn, og fant alltid små private overnattingssteder. De endte opp med å bli boende over ei uke hos en vertsfamilie, for de var så flotte og inkluderende, særlig overfor ungene. En helt spesiell ferie utenom allfarvei.

Gjest Elextra
Skrevet

Sjekket litt nå, men det blir faktisk dyrere enn charter. Og da synes jeg nok at det er like greit å bestille via Charter og heller leie bil og reise ut på egenhånd. Men Kroatia er uansett veldig fristende:-)

Ja, charter blir ofte det billigste.

Har selv bare vært i Dubrovnik og på et par av øyene utenfor, men landet har visstnok veldig mye annet fint å by på også.

Skrevet

Ja tenk om Kurt-Ronny visste han ble kalt _Finn_ her! :o)

;-)

Skrevet

En vennefamilie reiste på "loffen" til Kroatia i fjor. De var to voksne og to barn, og fant alltid små private overnattingssteder. De endte opp med å bli boende over ei uke hos en vertsfamilie, for de var så flotte og inkluderende, særlig overfor ungene. En helt spesiell ferie utenom allfarvei.

Det hørtes jo spennende ut da:-) Og sikkert en mye større opplevelse enn slike standardreiser. Tror kanskje også det kan bli billigere, men det er jo noe man må gamle på.

Skrevet

Har hørt en del positivt om Mexico, men det er vel typisk å reise dit i vinterhalvåret? Men kan jo komme unna med både billigere og kortere reiser på sommeren tror jeg. Men legger dette "bak øret" for å reise dit en gang da standard sydenreiser blir for kaldt:-)

Jeg har vært i Mexico i august, og det var helt strålende.

Skrevet

Jeg har vært i Mexico i august, og det var helt strålende.

Tror kanskje jeg foklarte meg litt dårlig:-)

Tenkte at det var greit å prioritere dette i vinterhalvåret ettersom man ofte finner billigere og kortere reiser andre steder i sommerhalvåret.

Men har hørt at Mexico skal være veldig vakkert.

Skrevet

Ja, charter blir ofte det billigste.

Har selv bare vært i Dubrovnik og på et par av øyene utenfor, men landet har visstnok veldig mye annet fint å by på også.

Det lille jeg har lest er at det er veldig mye kultur der. Og det kan jo være spennende.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror kanskje jeg foklarte meg litt dårlig:-)

Tenkte at det var greit å prioritere dette i vinterhalvåret ettersom man ofte finner billigere og kortere reiser andre steder i sommerhalvåret.

Men har hørt at Mexico skal være veldig vakkert.

''Tenkte at det var greit å prioritere dette i vinterhalvåret ettersom man ofte finner billigere og kortere reiser andre steder i sommerhalvåret.''

Støtter den! Tror ikke jeg ville "giddet" å reise til Thailand, Mexico eller lignende i sommerhalvåret; da er det så deilig her i Europa (for ikke å snakke om i Norge ;)).

Skrevet

''Tenkte at det var greit å prioritere dette i vinterhalvåret ettersom man ofte finner billigere og kortere reiser andre steder i sommerhalvåret.''

Støtter den! Tror ikke jeg ville "giddet" å reise til Thailand, Mexico eller lignende i sommerhalvåret; da er det så deilig her i Europa (for ikke å snakke om i Norge ;)).

Jeg er helt enig i det at det er deilig her da, men det kommer jo litt an på når man har ferie også:-)

Jeg har vært i Thailand også om sensommeren, men det skiftet vel over til september før vi dro hjem;-)

Før både det og mellom-Amerika-turen hadde vi nytt hele juli og halve august hjemme.

Dette var før vi fikk barn, seff!, og måtte bruke ferin vår i skolens/barnehagens ferie...;-) (Pluss at jeg er litt sånn generell motstander av å ta barn ut fra skola for å ta lengre ferieturer om vinteren...)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg er helt enig i det at det er deilig her da, men det kommer jo litt an på når man har ferie også:-)

Jeg har vært i Thailand også om sensommeren, men det skiftet vel over til september før vi dro hjem;-)

Før både det og mellom-Amerika-turen hadde vi nytt hele juli og halve august hjemme.

Dette var før vi fikk barn, seff!, og måtte bruke ferin vår i skolens/barnehagens ferie...;-) (Pluss at jeg er litt sånn generell motstander av å ta barn ut fra skola for å ta lengre ferieturer om vinteren...)

''Pluss at jeg er litt sånn generell motstander av å ta barn ut fra skola for å ta lengre ferieturer om vinteren.''

Jøss, er vi flere, altså? Føler meg dønn alene om å tenke sånn, det går nesten sport i å ta ungene ut av skolen på alle mulige tider av året.

Vi burde lage en egen facebook-gruppe.

;-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Pluss at jeg er litt sånn generell motstander av å ta barn ut fra skola for å ta lengre ferieturer om vinteren.''

Jøss, er vi flere, altså? Føler meg dønn alene om å tenke sånn, det går nesten sport i å ta ungene ut av skolen på alle mulige tider av året.

Vi burde lage en egen facebook-gruppe.

;-)

Enig med dere, men det kan gå for langt, synes jeg.

En gang søkte vi to dager fri for barnet vårt i forbindelse med en spesiell reise, og fikk beskjed fra lærer om at dette kunne ikke hun avgjøre: Vi måtte sende søknad til rektor. Skjønner jo at det bør være strenge regler fordi noen tar altfor mye fri, men det kan føles litt firkantet.

Skrevet

Enig med dere, men det kan gå for langt, synes jeg.

En gang søkte vi to dager fri for barnet vårt i forbindelse med en spesiell reise, og fikk beskjed fra lærer om at dette kunne ikke hun avgjøre: Vi måtte sende søknad til rektor. Skjønner jo at det bør være strenge regler fordi noen tar altfor mye fri, men det kan føles litt firkantet.

Ja, man bør ikke være for firkantet! Vi har vel i løpet av snart 6 skoleår tatt fri kanskje 3 hele dager og tatt fri siste time på fredag et par ganger, og det har vært helt uproblematisk. :-)

En lærer på skolen sa at hun én gang hadde nektet noen fri, og det var da de skulle ta sydentur nr 3 i løpet av ett skoleår... Nesten litt for snilt, spør du meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...