Gå til innhold

Rehabilitering/ studere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Spørsmålet må vurderes konkret av trygdekontoret.

Du har ret til å klage på vedtaket.

Jeg har (i egenskap av rettshjelper) en anke i Trygderetten nå, der trygdeetaten mener at kunden var frisk siden hun kunne studere, og derfor ikke får rehab.penger. Jeg mener det er feil tolkning av reglene, og er veldig spent på svaret fra Trygderetten!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32737-rehabilitering-studere/#findComment-127978
Del på andre sider

Går selv på rehabiliterings penger. Har lyst til å prøve å studere 30% nå til høsten. Hadde et møte med trygdekontoret før sommeren hvor jeg fortalte dem om planene mine. De sa de skulle undersøke saken. Og at de i tilfelle kunne gi meg 70% rehabiliterings penger.

Jeg har nå fått beskjed om at de skal ta saken min opp til vurdering når jeg bare får levert papirer til dem på at jeg har kommet inn på skole og at det står der hvor mange fag jeg skal ta. Det stod i det siste vedtaket fra dem at det er ganske sikkert at de gir meg 70% rehabilitering det neset året. Så nå er det bare å kryssefingrene og håpe at de ikke ombestemmer seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32737-rehabilitering-studere/#findComment-127979
Del på andre sider

Irene Grøneng

Går selv på rehabiliterings penger. Har lyst til å prøve å studere 30% nå til høsten. Hadde et møte med trygdekontoret før sommeren hvor jeg fortalte dem om planene mine. De sa de skulle undersøke saken. Og at de i tilfelle kunne gi meg 70% rehabiliterings penger.

Jeg har nå fått beskjed om at de skal ta saken min opp til vurdering når jeg bare får levert papirer til dem på at jeg har kommet inn på skole og at det står der hvor mange fag jeg skal ta. Det stod i det siste vedtaket fra dem at det er ganske sikkert at de gir meg 70% rehabilitering det neset året. Så nå er det bare å kryssefingrene og håpe at de ikke ombestemmer seg.

Mitt syn er at har rett på 100% rehab.penger når du går på skole, med mindre du er i stand til å ha en ordinær jobb i 30% stilling og istedet velger å studere.

For øvrig: Blir utdanningen godkjent som yrkesrettet attføring skal du ha 100% attf.penger

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32737-rehabilitering-studere/#findComment-128222
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...