jubalong70 Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Håper noen er flinkere til å søke enn meg. Plutselig husket jeg på en sang vi pleide å synge når jeg var liten, men jeg klarer ikke å huske alt. Den begynner slik: ABCD, kunne jeg få se, kunne jeg få se. Kunne jeg få se deg min venn, skulle du få se meg igjen. ABCD, kunne jeg få se, kunne jeg få se. IJKLM, skjønn som himmelen, skjønn som himmelen.... Og så husker jeg ikke mer. Noen som kan hjelpe??? 0 Siter
Debra-irl Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 En vise muntlig fortalt av en Elbjørg Halla og gjengitt i Brøttums Bygdebok, som jeg så på nylig. Her er GAMMEL BOKSTAV VISE. A.B.C.D. kunne jeg få se, kunne jeg få se, kunne jeg få se deg min venn, skulle du få se meg igjen. A.B.C.D. kunne jeg få se. E.F.G.H. kunne jeg få, kunne jeg få et kyss av deg, skulle du få to igjen av meg. E.F.G.H. kunne jeg få, kunne jeg få. I.J.K.L.M. skjønn er himmelen, skjønn er himmelen, skjønnere er dine øyne blå, men dem kan jeg aldri stole på. I.J.K.L.M. skjønn er himmelen, skjønn er himmelen. N.O.P.Q., akk visste du, akk visste du, akk viste du hvor tungt det er, at forlate den man holder kjær. N.O.P.Q. akk visste du, akk visste du. R.S.T.U.V. langt herfra, måskje, langt herfra, måskje, langt ned i dalene, høyt opp i salene. R.S.T.U.V. langt herfra, måskje, langt herfra, måskje. X.Y.Z.Æ.Ø, nu må jeg dø, nu må jeg dø, dø fra deg min venn, gå til min Gud i himmelen, X.Y.Z.Æ.Ø. nu må jeg dø, nu må jeg dø. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.