Gjest Sur i dag!!! Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Hei Jeg ser dette er ofte tatt opp her - men jeg må bare spørre likevell. Bekkenløsning...hvor kjenner man det? Har den siste tiden harr smerter nedover på innsiden av låret - nesten som en strekk. Det blir særlig ille etter jeg har gått litt. Har ferie nå - så det blir ikke så mye begevelse - men nå i dag har jeg jobbet litt i hagen. Jobbet og jobbet - raket litt og kosta. Etter 10 minutter begynte det å verke helt nederst i magen - ved skambeinet. Syns alle snakker om kynnere - og de vet jeg ikke hvordan kjennes...så kanskje det var det? Det verka så lenge jeg holdt på, så etter 30 minutter ga jeg opp..sur og fæl. Skal det bli sånn hver gang jeg jobber litt? I går vaska jeg huset - og hadde vondt resten av dagen. Det er vondt å rette seg opp. Merker det når vi har sex og...når jeg sitter oppå gjør det vondt i skrittet på hver side. Jeg er 23 uker på vei og er ellers frisk som en fisk. Har lagt på meg 1 kilo, ikke vann i kroppen, ikke kvalm eller trøtt..men dette plager meg. Er det virkelig slik at man ikke skal kunne gjøre noe når man er gravid? Jeg har et nytt hus som krever stell - og skal jeg ikke gjøre noe de nesten 4 måneder tør jeg ikke tenkepå hvordan det blir her. Er dette normal bekkenløsning - vet bekkenet blir "mykere" - eller hva? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32747-bekkenl%C3%B8sning-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Det som er mest typisk for bekkenløsningssmerter, er at de enten sitter i skambeinet med utstråling til lyskene og evt. ned i beina eller at hovedpunktet sitter helt nederst i korsryggen og evt. stråling til lyskene. Ofte kjenner man det når man er i arbeid, f.eks. ved å gjøre husarbeid, hvor man gjerne ikke har vekten fordelt på begge beina. Det er alltid viktig for en med bekkenløsning å gjøre mest mulig med samlede bein, eller parallelle bein, og alltid vekten fordelt likt på begge bein. Mange sier at de får problemer når de har sittet en stund og så skal reise seg opp, da er det nesten som om beina henger igjen. Dette er typisk, og skiller bekkenløsning fra andre ryggplager. Kynnere kjenner man i hovedsak ikke som en smerte, men som en stramning av livmoren, som kanskje er litt ubehagelig. Tar man en finger på magen, vil man kjenne at konsistensen er helt hard, og dette gir seg etter noen sekunder, evt. et minutt. Gjør de vondt, bør man ta det opp med sin lege eller jordmor, så man kan bli undersøkt nøye med tanke på evt. modning av livmorhalsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32747-bekkenl%C3%B8sning-igjen/#findComment-128244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.