Gå til innhold

NHD, depresjoner ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om jeg sliter med depresjoner.

Jeg er ofte tung til sinns og sliter med å se det lyse i situasjonen og konsentrerer meg heller om det negative. Utad er jeg materielt og karrieremessig vellykket og har en flott familie. Men jeg klarer liksom ikke å fokusere på det positive i min stuasjon, konsentrerer meg heller om områder jeg ikke er fornøyd med og som jeg vil forbedre.

Jeg fortsatt sliter med å komme over en kjæreste jeg hadde for snart et år siden. Hun har funnet seg en annen kjæreste, men jeg elsker henne fortsatt. Jeg blør innvendig når jeg tenker på den sexen de nå har sammen. Føler meg ellers ofte ensom, synes jeg har for få venner og at tilværelsen generelt er for lite sosial.

Jeg sover ofte urolig om natten, det hender at jeg våkner med et rykk. Slik som i natt da jeg ved to anledninger våknet av at jeg drømte at jeg kjørte utfor veien.

Jeg kjeder meg ofte på jobben. Selv om jeg har mye å gjøre på jobben, kommer jeg liksom ikke i gang. Tiltaksevne sliter jeg med ellers også ,det var skjeldent et problem før. Jeg kan med andre ord fremstå som lat. Som i dag søndag, da jeg skulle tidlig på jobben for å ta igjen det forsømte, men istedet endte med å surfe på internet i 5 timer.

For å bøte på tungsinn trener jeg ofte svært hardt og lenge, det pleier å hjelpe.

Er dette tegn på depresjoner ? Hva bør jeg i såfall gjøre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32754-nhd-depresjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aughii

Dette er i hvert fall så suspekt på depresjon at jeg synes du skal bestille time hos fastlegen din for en utredning.

Hei.

Jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt Bill.

Kanskje det kunne vært en idé å fått en henvisning til psykolog, slik at du får muligheten til å bearbeide kjærlighetssorgen din på en grundig måte ?

Jeg vet selv hvor helt jævlig det kan være. Når du snakker om å blø innvendig når du tenker på sex'en din eks-kjæreste har med en annen, kjenner jeg meg SÅ godt igjen.

Bearbeidelse av dette tror jeg er det beste. Det er ikke sikkert at du er deprimert, sånn pr. definisjon, men at du kanskje har behov for samtaleterapi for å få bearbeidet sorgreaksjonen din. Det tror jeg!

Lykke til, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32754-nhd-depresjoner/#findComment-128036
Del på andre sider

Hei.

Jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt Bill.

Kanskje det kunne vært en idé å fått en henvisning til psykolog, slik at du får muligheten til å bearbeide kjærlighetssorgen din på en grundig måte ?

Jeg vet selv hvor helt jævlig det kan være. Når du snakker om å blø innvendig når du tenker på sex'en din eks-kjæreste har med en annen, kjenner jeg meg SÅ godt igjen.

Bearbeidelse av dette tror jeg er det beste. Det er ikke sikkert at du er deprimert, sånn pr. definisjon, men at du kanskje har behov for samtaleterapi for å få bearbeidet sorgreaksjonen din. Det tror jeg!

Lykke til, vennlig hilsen

Takk for innlegget ditt, aighii ! Det er nesten litt godt å høre at andre er eller har vært i samme båt selv om jeg egentlig ikke unner andre å være det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32754-nhd-depresjoner/#findComment-128038
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...