Gå til innhold

Noen innviklede spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)
Skrevet

Jeg er eneforsørger til en et åring skal flytte vekk ca 50mil faren til barne sier at jeg ikke bare kan gjøre det,stemmer det?!han sier at hvis jeg har lov til og flytte slik helt uten videre så må han flytte etter,fordi han er veldig glad i sin sønn og vil se barnet når han har sine dager"veldig glad for det"men er ikke det litt vel drastisk?Stemmer det ikke at t-kontoret dekker flyttinge!Ble sikert litt rotete men håper på svar!Er det positivt eller negativt at han sier slik?!?litt begge deler kansje!

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Trygdekontoret dekker flytting dersom du har rett på overgangsstønad og flytting er nødvendig for at du skal få arbeid (evt 6 mndr etter at overg.stønad opphørte),

se www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-044.html#15-13

Flytting kan også dekkes hvis du skal begynne på godkjent utdanning, se

www.lovdata.no/for/sf/so/to-19970311-0223-0.html#2

Når det gjelder spørsmål om flytting med barn må du se barneloven. Linker finner du her: http://trygdehjelpen.no/barnebidrag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...