Gå til innhold

Hvor dra? Liten kjærlighetstur, Møre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mange fine steder. Hva med Angvika, de har et helt utrolig koselig hotell, med fantastisk mat. Kan også få spa der om en vil:-)

http://www.classicnorway.no/default.aspx?menu=648

Her finner du flere tips til steder der omkring.

Håholmen er flott, men vet ikke hvordan det er å dra dit "alene", vi har bare vært der i grupper.

Hustadvika blir i Bud, og der er det storslagen natur.

På frei i Kristiansund er det noen fine sjøboder, har noen venner som har vært der og var fornøyde. http://www.vikaneset.no/

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• trollemor;o)

10

• KaVa

3

• Mrs D

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Hihi* Å leie feriehus for en natt er ikke så veldig aktuelt nei, da vil jeg komme til ferdig redd seng og ferdig dekket bord. :o)

Obs, trodde det var noe korttidsleie innimellom og jeg. :) Nei, sessongleie blir i drøyeste laget ja...

Skrevet

Flø like ved Ulsteinvik!! Nydelig sted :)

http://www.floe-feriesenter.no/Norsk/Om%20oss/Om%20oss.html

Hva med Geiranger? Union Hotell har fått egen Spa-avdeling og man pleier å få utrolig flotte opphold der.

Ona er også en mulighet.

Ålesund er jo en fin by med spennende arkitektur (lukk øynene når dere går forbi rådhuset) ;)

Mange fine steder langs mørekysten...

Skrevet

Har aldri vært på Møre dessverre. Hadde bare lyst å foreslå Berlin jeg da. Det er en by jeg MÅ tilbake til! :)

Skrevet

Er mange fine steder. Hva med Angvika, de har et helt utrolig koselig hotell, med fantastisk mat. Kan også få spa der om en vil:-)

http://www.classicnorway.no/default.aspx?menu=648

Her finner du flere tips til steder der omkring.

Håholmen er flott, men vet ikke hvordan det er å dra dit "alene", vi har bare vært der i grupper.

Hustadvika blir i Bud, og der er det storslagen natur.

På frei i Kristiansund er det noen fine sjøboder, har noen venner som har vært der og var fornøyde. http://www.vikaneset.no/

Håholmen står på lista, men da på sommeren tror jeg. Men nydelig!!!!

Skrevet

Hva med Geiranger? Union Hotell har fått egen Spa-avdeling og man pleier å få utrolig flotte opphold der.

Ona er også en mulighet.

Ålesund er jo en fin by med spennende arkitektur (lukk øynene når dere går forbi rådhuset) ;)

Tenkte på Geiranger og Trollstigen, men Trollstigen er ikke åpnet ennå og Geiranger er vel også i dvale omtrent en stund ennå.

Skrevet

Har aldri vært på Møre dessverre. Hadde bare lyst å foreslå Berlin jeg da. Det er en by jeg MÅ tilbake til! :)

*Humrer* Takk for tips, men storbyferie er ikke noe for oss, spesielt ikke for min elskede som synes Trondheim er stor og bråkete! *Hehe*

Skrevet

Hm, nå hadde jeg kanskje satset på Ona fyr, siden det ikke er helt snøfritt overalt enda. Kommer dere med bil er det ikke så tungvint å komme seg ut til Ona, men lurt å planlegge litt i forhold til fergene. Det tar litt tid, men er det stille å fint er det nydelig å stå oppe på ferga å se på alle de små øysamfunnene utover mot Ona! Bare husk varme klær, øya er så liten at du går hele øya, men det er kald vind. Er jo resturant å slik på sommern da, dette har nok ikke åpnet enda vil jeg tro!

Men til en senere gang så velg Innerdalen, ingen over, ingen ved siden! Men du har kanskje vært der? Å bo i gamlehytta på et av de gamle skeive rommene, gå måneskinnstur ved vannet og se månen over Innerdalstårnet må være toppen av romantikk!

Skrevet

Hm, nå hadde jeg kanskje satset på Ona fyr, siden det ikke er helt snøfritt overalt enda. Kommer dere med bil er det ikke så tungvint å komme seg ut til Ona, men lurt å planlegge litt i forhold til fergene. Det tar litt tid, men er det stille å fint er det nydelig å stå oppe på ferga å se på alle de små øysamfunnene utover mot Ona! Bare husk varme klær, øya er så liten at du går hele øya, men det er kald vind. Er jo resturant å slik på sommern da, dette har nok ikke åpnet enda vil jeg tro!

Men til en senere gang så velg Innerdalen, ingen over, ingen ved siden! Men du har kanskje vært der? Å bo i gamlehytta på et av de gamle skeive rommene, gå måneskinnstur ved vannet og se månen over Innerdalstårnet må være toppen av romantikk!

Innerdalen har jeg også tenkt på ja, men jeg tror jeg er minst en mnd for tidlig ute. :o( Ser på nettet at i fjor lå snøen der ennå i alle fall.

Ona fyr så knallfint ut da!!! Ble helt betatt av øya på bildene i alle fall. :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg var der med mine medstudenter for x antall år siden, og vi hadde det fantastisk koselig. Så ingenting til spøkelset, noe som i grunnen var rart, såpass uklart enkelte av oss så etterhvert som kvelden ble natt...

SUPERT sted, som nok egner seg bedre til en romantisk tur, enn til "nå skal vi snart slutte studietiden sammen-fest".

Hihi, med Volda-studenter, da?

Skrevet

Jeg (vi) har snakket om Atlanterhavsveien så vi får se. Er det pent på Bud altså? Jeg vet min kjære har vært der og spist en gang da han jobbet i nærheten. :o)

Jeg syns det er nydelig på Bud. Er liksom et a vde stedene jeg aldri glemmer. Var der første gang i litt ruskete vær, og jeg ble helt betatt. Eller Håholmen, kanskje?

http://www.haholmen.no/Default.aspx?menu=4&view=category_menu&category=48,49,50

Men jeg hadde nok valgt Bud. :-)

trollemor;o)
Skrevet

JA, hele Møre & Romsdal er nydelig nå. Det begynner å bli grønt og hvitveisen blomstrer. Vi har hatt sol og 15- 17 grader i dag.

Hjertelig velkommen!!

(Greier ikke komme på noen spesielle steder, kanskje det kommer seinere)

trollemor;o)
Skrevet

Hæ??? Her er det snøfritt overalt! Finnes omtrent ikke snø igjen på fjellet engang

trollemor;o)
Skrevet

Innerdalen har jeg også tenkt på ja, men jeg tror jeg er minst en mnd for tidlig ute. :o( Ser på nettet at i fjor lå snøen der ennå i alle fall.

Ona fyr så knallfint ut da!!! Ble helt betatt av øya på bildene i alle fall. :o)

Lite snø i M&R nå. Finnes omtrent ikke snø på fjellene engang.

trollemor;o)
Skrevet

Ona er også en mulighet.

Ja, tenk om fuglefjellet stod der enda..

trollemor;o)
Skrevet

Tenkte på Geiranger og Trollstigen, men Trollstigen er ikke åpnet ennå og Geiranger er vel også i dvale omtrent en stund ennå.

Ja,Angvika!!

Skrevet

Hurtigruta har iallefall begynt å gå til/fra Geiranger nå. Ser den fra stuevinduet ;)

Skrevet

Ja, tenk om fuglefjellet stod der enda..

Ja, helt utrolig at de tok avgjørelsen om å sprenge fuglefjellet og bygge det stygge bygget der istedet :-(

Skrevet

Hurtigruta har iallefall begynt å gå til/fra Geiranger nå. Ser den fra stuevinduet ;)

Men hurtigruteturene er det alt for sent å bestille nå. De er fullbooket i månedsvis på forhånd - det vet jeg for jeg skal med hurtigruta om halvannen mnd! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...