Gå til innhold

konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

Gjest tanat
Skrevet

Skal im to konfirmasjoner i år, til tantabarn og faddebarn. Begge ønsker seg penger, men hvor mye gir jeg?

Tenkte på 600 kr, men er det for lite?

Gjest jamvold
Skrevet

1000,- er passe når man skal i konfirmasjon , men avhenger selvsagt! av økonomien til den enkelte familie. F.eks enslig bør ikke gi så mye som når man er to.

Gjest Villniss
Skrevet

Det er nok veldig stor praksis-forskjell i familiene rundt om. I vår familie f.eks, hadde jeg gitt 500 kr hvis det var min niese eller nevø. (Men ikke aktuelt med konfirmasjon av disse på noen år enda). Sønnen til venninna mi skal stå i morra, og han får 300.

Man "driter" da ikke penger, he he

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er for lite.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Til mine tantebarn ville jeg gitt 1000. Gjør ikke forskjell på tantebarn og fadderbarn dajeg er tante til alle sammen.

Skrevet

Til mine tantebarn ville jeg gitt 1000. Gjør ikke forskjell på tantebarn og fadderbarn dajeg er tante til alle sammen.

''Gjør ikke forskjell på tantebarn og fadderbarn dajeg er tante til alle sammen.''

Helt enig, og tantetittelen har høyest rang, så da er det den som tells! :-)

trollemor;o)
Skrevet

Vi gir 700, men jeg syns vi snart må stige til minst 800

Skrevet

Vi har gitt 500 + en Victorinox foldekniv til ca 300,-.

Gjest Elextra
Skrevet

Er man alene er 600 greit, om man er et par synes jeg kanskje man skal gi kr. 1000 til nær familie.

Men dette avhenger selvfølgelig av økonomisk situasjon. Er man student eller arbeidsledig er kr. 1000 veldig mye.

Gjest prust
Skrevet

Vi kjøpte et smykke til 650 + gav 500 kr til årets konfirmant, som er niesen vår, og som jeg er fadder til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...