Gå til innhold

Problem med avføring

Anbefalte innlegg

Gjest Microlac
Skrevet

Jeg klarer sjelden å gå på do uten å ta klyster(microlac) først. Noen dager i mnd går det bra og det er under mens. Jeg bør også fra endetarmen. Kansje pga ett sår?. Jeg drikker masse vann og spiser frukt og grønnsaker. Går turer hver dag men det ser ikke ut som om det hjelper

Gjest høstløv
Skrevet

Når du bruker klyster hver dag, så blir tarmen din "lat" og fungerer ikke på en vanlig måte.

Prøv å spise mer fiberrik kost, gjerne "Ingers rugbrød", det inneholder grove ingredienser og er godt for få til en normal tarmfunksjon.

Onsdag1365380628
Skrevet

Du bør uten tvil konfrontere lege for undersøkelse. Blødning fra tarmen skal alltid utredes. Det trenger ikke være noe galt eller alvorlig, men for sikkerhets skyld.

Hvis man bruker avføringsremedier over tid vil dette i seg selv gi slapp tarm og man får problemer med å få det til på normalt vis. Kan dette være årsaken til dine problemer?

Gjest Microlac
Skrevet

Du bør uten tvil konfrontere lege for undersøkelse. Blødning fra tarmen skal alltid utredes. Det trenger ikke være noe galt eller alvorlig, men for sikkerhets skyld.

Hvis man bruker avføringsremedier over tid vil dette i seg selv gi slapp tarm og man får problemer med å få det til på normalt vis. Kan dette være årsaken til dine problemer?

Jeg synes at det er flaut å gå med dette til legen. Men må jeg så må jeg

Jeg bruker ikke klyster hver dag men vist jeg har gått 2.3 dager uten skikkelig avføring så bruker jeg en

Skrevet

Jeg synes at det er flaut å gå med dette til legen. Men må jeg så må jeg

Jeg bruker ikke klyster hver dag men vist jeg har gått 2.3 dager uten skikkelig avføring så bruker jeg en

Jeg støtter dem som syns du skal ta en tur til lege. Men kan tipse deg om å forsøke laktulose for å få fart på tarmen uten å bruke klyster. Du kan prøve deg fram til riktig dose, gjerne 10 ml morgen og 10 ml kveld til å begynne med. Laktulose tas ikke opp i kroppen, den smører tarmene og mykgjør avføringen. Den er mye snillere mot tarmen slik at den ikke blir "lat".

Dessuten bør du som andre sier, spise fiberrik mat, drikke rikelig, og du kan spise en spiseskje linfrø i vann pr dag + svisker eller drikke sviskejuice.

Men få nå en sjekk hos lege for sikkerhets skyld!

Skrevet

Legen vil muligens be deg prøve Laktulose, kjøpes reseptfritt på apoteket. Husk å drikk rikelig og spis fiberrik mat i tillegg. Enkelte frukter virker løsende på avføringen, f.eks. pære og kiwi.

Gjest lykke til
Skrevet

Er sikker på at blodet kommer fordi du sprekker når du har hard avføring.

Du skal jo selvsagt høre med doktor først, men sikkert ikke noe farlig og ikke være redd for at legen synes problemet ditt er rart!

Spis 2-3 svisker hver dag og noen tørka aprikoser, det hjelper i vårt hus!

Gjest mora2
Skrevet

Klyster blir kroppen avhengig av. Så det kan være grunnen.

Gå på helsekosten å kjøp " Oxytarm". Det har hjulpet mange.

:0)

Gjest Microlac
Skrevet

Hva er det? Noe som skal drikkes?

Gjest mora2
Skrevet

Hva er det? Noe som skal drikkes?

Litt usikker på om du får Oxy tarm i væskeform...

Men det er hvertfall i tabletter.

Skrevet

Kjøp frukt og fiber på helsekosten,kan godt kombineres med oxy tarm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...