Gå til innhold

FU: Ønsker du deg flere barn? Hvorfor (ikke)?

Anbefalte innlegg

Gjest har nok
Skrevet

Vi har ikke noe ønske om flere barn. Vi har tre, og det holder. Men folk stiller ofte spørsmålet " Skal dere ikke ha en til, da? Det er jo så koselig med barn "

Vil dere ha flere? Hvorfor, eller hvorfor ikke?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Bookworm

3

• Dorthe

2

• ....AV

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest nei takk,nok med meg selv
Skrevet

jeg ønsker ikke barn overhodet. greit å være tante,men ikke mor på fulltid.

har tidvis mer enn nok med å ta vare på meg selv:/

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har to, og det er akkurat passe :).

Kos med mange barn, kanskje, men jeg innser at jeg ikke har kapasitet til det.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har to barn og er fornøyd med det. Vi skal ikke ha flere barn.

Vi skal ha tid til å følge opp barna også, og da synes jeg det er nok med 2 stykker. Vil også ha tid til å trene selv også.

Skrevet

Jeg er veldig glad for de to jeg har og jeg er veldig glad for at jeg ikke kan få flere. :o) For jeg er ikke sånn at jeg automatisk får eggløsning og melkespreng bare jeg ser en baby.

De to jeg har har blitt såpass store nå at jeg rett og slett ikke orker tanken på å skulle begynt på nytt igjen.

Visst er det kos med barn, men det er sannelig masse arbeid også! :o)

Gjest bikku
Skrevet

Jeg ønsker meg flere. Har en fra før, og mener at unger er bra, og de fortjener å få ha søsken. Vår nr to er like om hjørnet, men vi har satt bort produksjonen i denne omgangen ;)

Gjest madija
Skrevet

Vi har to, og det er helt uaktuelt med flere. Derfor er jeg veldig redd for å bli gravid utilsiktet, abort vil ikke være noen lett løsning.. :-(

Hvorfor ikke fler? Vel, jeg merker at to er nok, for å si det sånn. Eller - akkurat passe for oss.

Det skal gå rundt, og man bør sitte igjen med litt overskudd på toppen.

Noen folk kommer alltid til å spørre om man skal ha flere, uansett antall. :-)

Skrevet

Vi har to og føler ikke at vi har kapasitet til flere. Dessuten begyner vi å bli i eldste laget, synes jeg, ungene er 9 og 11 og vi er ikke lystne på å starte "forfra" igjen.

I tillegg er jeg nok litt urolig for om min helse vil ha godt av et svangerskap og barseltid.

Gjest kjerringa med to barn
Skrevet

Jeg har to voksne barn, og er nå i overgangsalderen. Jeg hadde veldig lyst på en til, men min eksmann sa nei. Når jeg forteller om det nå så sier mange "ja, men det var like bra", dvs. siden vi ble skilt for en del år siden. Det stikker litt, selvom jeg er veldig glad for det egentlig. Jeg har verdens herligste barn, og kan gjøre akkurat hva som passer meg nå.

Gjest Villniss
Skrevet

Jeg har to og er fornøyd med det. :-) Har ikke helse til å ha flere, selv om jeg av og til blir veldig "babysjuk" når jeg ser babyer. Godt jeg har sterilisert meg da, så slipper det å bli noe problem. :-)

Gjest mamma gjennom adopsjon
Skrevet

Jeg ønsker meg flere. Har en fra før, og mener at unger er bra, og de fortjener å få ha søsken. Vår nr to er like om hjørnet, men vi har satt bort produksjonen i denne omgangen ;)

Hva mener du? Skal dere får barn gjennom adopsjon?

I tilfelle er det flott! Jeg har selv fått mine to gjennom adopsjon. Skal ikke ha flere, det er akkurat passe for meg!

Skrevet

JA, fordi jeg ikke har noen enda...;) (er bare 22)

Skrevet

Jeg ønsker meg et barn til.. jeg har en sønn med eksen. Samboeren min sier han også vil ha barn, men vil vente litt. Det er forståelig for han er yngre enn meg.. "Problemet" er at vi begge vil ha to barn, så da blir det en for mye for meg. :) Men vi får se.. så lenge helsa mi rekker kan jeg godt få tre barn, men da vil jeg vite at jeg har tid, overskudd og penger til å gi dem alt de trenger.

Synes barn er fantastiske, og det er gøy å se sønnen min utvikle seg så mye på kort tid (han blir 4) :)

Også ønsker jeg søsken til poden min, har selv to søsken og de har jeg kjempgod kontakt med, kunne ikke sett for meg livet uten dem.

Vil gjerne ha et barn med samboeren min også, som er vårt felles, selv om vi har poden min da, så har jo han sin egen far også.. så blir ikke helt det samme.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Angrer litt på at vi ikke hev oss rundt for noen år siden.

Men nå er det ikke aktuelt med flere. Mannen har sterilisert seg. Vi nyter det å få store barn og mer tid til hverandre/egne hobbyer.

Gjest bikku
Skrevet

Hva mener du? Skal dere får barn gjennom adopsjon?

I tilfelle er det flott! Jeg har selv fått mine to gjennom adopsjon. Skal ikke ha flere, det er akkurat passe for meg!

Adopsjon, ja :) Fem års venting nærmer seg nervepirrende mot slutten av ventinga og begynnelsen på noe nytt.

Gjest Kimmie
Skrevet

Har egentlig lyst på flere men det blir sikkert ikke noe av det,har vel nok som det er. Det er mange gleder med barn,men jammen er det mange bekymringer også.

candyqueen_83
Skrevet

Ja, jeg tror det. Vi har ingen barn enda. Men jeg har ikke helt fått den "lyst på barn" følelsen enda jeg da.

Skrevet

Jeg har tre og nå synes jeg tida er inne for barnebarn ;o)

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg skal ikke ha flere selv, føler meg for gammel til å produsere nå som jeg har passert de 20, to ganger. Har selv fire, mannen har tre, så til sammen er vi en big happy family......Bare en som bor hejmme da, så vi vurderer fosterbarn. Men det må være mellom 6 og 10 og helst jente. Og siden det kanskje ikke er så lett å "ønske" seg kjønn og alder på fosterbarn har det foreløpig bare blitt med tanken.

Gjest litt undrende...
Skrevet

Jeg skal ikke ha flere selv, føler meg for gammel til å produsere nå som jeg har passert de 20, to ganger. Har selv fire, mannen har tre, så til sammen er vi en big happy family......Bare en som bor hejmme da, så vi vurderer fosterbarn. Men det må være mellom 6 og 10 og helst jente. Og siden det kanskje ikke er så lett å "ønske" seg kjønn og alder på fosterbarn har det foreløpig bare blitt med tanken.

hvorfor må det være jente?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...