Gå til innhold

FU: Ønsker du deg flere barn? Hvorfor (ikke)?

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma
Skrevet

hvorfor må det være jente?

Mest fordi hun som bor hjemme nå er jente, og 11 år. Og siden fem av de syv fellesbarna er gutter er det liksom for å skape litt "utjevning" rent kjønnsmessig.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Bookworm

3

• Dorthe

2

• ....AV

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal ikke ha flere selv, føler meg for gammel til å produsere nå som jeg har passert de 20, to ganger. Har selv fire, mannen har tre, så til sammen er vi en big happy family......Bare en som bor hejmme da, så vi vurderer fosterbarn. Men det må være mellom 6 og 10 og helst jente. Og siden det kanskje ikke er så lett å "ønske" seg kjønn og alder på fosterbarn har det foreløpig bare blitt med tanken.

''Og siden det kanskje ikke er så lett å "ønske" seg kjønn og alder på fosterbarn har det foreløpig bare blitt med tanken.

''

Såvidt meg bekjent, så er det vanlig at potensielle fosterforeldre ytrer ønsker i forhold til både alder og kjønn på evt. fosterbarn. Ikke gitt at barnevernet velger å tilby det som er oppsatt som ønske, men de jeg kjenner har fått både alder og kjønn i samsvar med det de så seg selv best egnet som fosterforeldre for.

Siden det er et sterkt behov for nye fosterforeldre, så fikk jeg lyst til å oppfordre dere til å la dere rekruttere :-)

Gjest litt undrende
Skrevet

Mest fordi hun som bor hjemme nå er jente, og 11 år. Og siden fem av de syv fellesbarna er gutter er det liksom for å skape litt "utjevning" rent kjønnsmessig.

ok:) takk for svar:)

Gjest uten nich da ja
Skrevet

Jeg har barn og ville for noen år siden ha et til, men pga dårlig helse kan jeg ikke få flere. Og nå ser jeg at det var et bra valg å ta, selv om jeg av og til kan kjenne et lite stikk der jeg lurer på nummer * om du skjønner. Jeg skal også ta meg av de barna jeg har og klare jobb og hjem.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har tre døtre og vil ikke ha flere barn, både pga at jeg synes det er nok med tre og at jeg nærmer meg 40.

Yngstesøstra mi venter tredjemann som er rett rundt hjørnet, så jeg får dekket babykosebehovet ganske snart ;-)

Gjest prust
Skrevet

Vi har tre - og jeg har egentlig ønsket meg fire barn - men nå tikker alderen mot 40 (jeg er 38) og yngstemann er blitt hele fem år - så jeg har vel slått meg til ro med at det forblir tre barn på oss...

Likevel må jeg innrømme at jeg alltid er ørlite grann spent hver gang mensen skal komme, særig hvis jeg vet at jeg har vært en smule sein med p-pillene en gang i løpet av måneden.....

Skrevet

Vi har tre barn og synes det får holde.

De skal følges opp og vi skal klare å gi alle tre alenetid.

Samt at vi ønsker å være like involvert i forhold til alle barna mht å ta på oss verv i skole/bhg. Dette er utfordrende nok med tre barn.

matildes mor
Skrevet

NEI! Ikke flere barn. Har 3 stk og de driver meg til vanvidd;-)

Skrevet

Jeg har tre og vingler med det 4. Har lyst, men også ikke. Den ene dagen er jeg babysjuk som fy! Og neste dag blir jeg kvalm bare med tanken. Så jeg vet rett og slett ikke... og klokka tikker...

Skrevet

Jeg ønsker meg flere. Har en fra før, og mener at unger er bra, og de fortjener å få ha søsken. Vår nr to er like om hjørnet, men vi har satt bort produksjonen i denne omgangen ;)

"Fortjener å ha søsken"... Hmm, skal jeg få dårlig samvittighet nå eller? :-)

Skrevet

Har ett barn, skal ikke ha flere pga sykdom.

Gjest bikku
Skrevet

Nei, for all del ikke :) Jeg sier at jeg personlig mener - med tanke på de erfaringer jeg selv har som en av flere, både som barn og som voksen. Jeg unner mine unger det samholdet, fordi jeg anser det for å være en verdi. Og sannsynligvis fordi jeg ikke har personlig erfaring med andre alternativer - verken det positive i det å være enebarn eller det negative som kan knyttes mot det å ha søsken man av en eller annen grunn har problemer i fhd til.

Vi gjør alle våre valg i fhd til den situasjonen vi er i. Tror ikke vi kan finne noen felles fasitløsning her, og det er i hvert fall ville veier å gi seg inn på å måle våre valg opp mot hverandre uten å vite hva som er bakgrunnen for valgene.

AneM1365380603
Skrevet

''Og siden det kanskje ikke er så lett å "ønske" seg kjønn og alder på fosterbarn har det foreløpig bare blitt med tanken.

''

Såvidt meg bekjent, så er det vanlig at potensielle fosterforeldre ytrer ønsker i forhold til både alder og kjønn på evt. fosterbarn. Ikke gitt at barnevernet velger å tilby det som er oppsatt som ønske, men de jeg kjenner har fått både alder og kjønn i samsvar med det de så seg selv best egnet som fosterforeldre for.

Siden det er et sterkt behov for nye fosterforeldre, så fikk jeg lyst til å oppfordre dere til å la dere rekruttere :-)

Du har helt rett. En kan sette opp ønsker på både kjønn og alder. F eks er det helt uaktuelt for oss å få inn en gutt som er på alder med eller litt eldre enn vår sønn, og slike ting skjønner Bufetat.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Vil dere ha flere?''

Nei!

'' hvorfor ikke?''

-Fordi jeg har 3 stykker og det er 10 år mellom yngste og eldste.

-Fordi jeg ikke er motivert for å begynne på nytt med baby, bæsjebleier, mating, gulping, barnehagebarn, frakting/bringing, leksehjelp, fritidsaktiviteter, rot, leker rundt omkring, ekstra mye pakking når vi reiser vekk, ekstra klesvask, ekstra konferansetimer, foreldremøter, leger, tannleger, kakebaking, loddsalg, avslutninger +++++++

Er veldig glad for de 3 jeg har som jeg er veldig veldig glade i. Siden det er så stor aldersforskjell fra eldste til yngste, var jeg topp motivert da den yngste kom og det jeg ramset opp over her er jo også hyggelig

MEN

Nå er jeg mettet og finnes ikke babysjuk og orker ikke tanken på en ny runde med alt det følger med, selv om de så klart er søte da.

Gjest mimi le clown
Skrevet

Nei, vi har akkurat passe mange barn. Livet er fantastisk som det er!

Skrevet

Jeg har to gutter og "mangler" sånn sett en datter. Har tenkt mange ganger at det skulle vært fint å ha en datter også. Men så tenker jeg at jeg kan ikke sette i gang og lage barn bare fordi jeg ikke har en datter. Hva om det blir en sønn, tenk om jeg da blir skuffet? Og så tenker jeg, hva om det verste skjer, hva da? Man har jo aldri noen garanti for å få et friskt barn og jeg er ikke så sikker på om jeg har det som skal til for å ta meg av f.eks et multihandikappet barn hvis utfallet skulle bli slik. Og så tenker jeg at det kan jo bli tvillinger. Jeg orker ikke TO på en gang!!

Så svaret er at jeg tør ikke, jeg er ikke villig nok til å ta ting som de kommer og da bør jeg heller ikke få fler.

Dessuten har vi jo to flotte barn og syns egentlig det er mange nok. Hus og bil er dimensjonert for fire. Ungene begynner å bli store og det er veldig deilig. Vi har lite familie her så vi har "aldri" avlastning, da er det viktig å ikke ha flere barn enn vi vet vi har overskudd til. Jeg er veldig glad i jobben min og har ikke lyst til å få flere avbrekk. Og mannen min kunne absolutt ikke tenke seg fler.

Skrevet

''"Fortjener å ha søsken"... Hmm, skal jeg få dårlig samvittighet nå eller? :-)''

Når slike kommentarer kommer opp, tenker du bare på Per Orderud, og dermed er enhver negativ tanke blåst bort;-)

Skrevet

Nei, jeg ønsker meg ikke fler nå - det blir for stor aldersforskjell og jeg ønsker ikke å starte på nytt med baby i den alderen jeg er i nå.

Og uansett er det ikke sikkert jeg har et reellt valg lenger heller...;-)

Gjest Har flotte barn
Skrevet

Har to og er fornøyd med det siden jeg er 40.

Det ville blitt for stor avstand mellom siste og den nye, og jeg er for gammel føler jeg til å starte på nytt.

Min nåværende kjæreste presset veldig på en abort for tre år siden og siden jeg lot meg gå med på det så vil jeg uansett aldri få et barn til. Hvis ikke det, hvorfor et annet liksom.

Jeg lar det gå noen år, følger opp mine egne hærlige unger og stiller som fostemor til barn, som trenger meg, etterhvert.

Skrevet

''"Fortjener å ha søsken"... Hmm, skal jeg få dårlig samvittighet nå eller? :-)''

Når slike kommentarer kommer opp, tenker du bare på Per Orderud, og dermed er enhver negativ tanke blåst bort;-)

Hehe, det var et fint tips:-)

Nå har jeg ikke dårlig samvittighet overhodet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...