Gå til innhold

Apropos ryddighet og husvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært hos ei venninne og hva ser jeg ute på klessnoren..? Jo, TI mopper som henger til tørk. Jeg måtte telle to ganger, og kan således bekrefte at antallet er korrekt. Er dette vanlig eller er det jeg som ikke er helt oppdatert på hvor mange mopper man behøver for et stort hus? Hvor mange mopper har dere hjemme?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• damedamen

7

• Lillemus

6

• candyqueen_83

6

• Lotte :o)

5

Gjest minnah
Skrevet

Jeg bytter mopp for nesten hvert rom.

Kanskje hun ikke hadde vasket på noen mnd? ;-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg bruker Enjo sitt moppesystem og har en tørrmopp og to våtmopper (en grov og en fin). Dette holder rikelig til hele huset. Tørrmoppen støvsuges ofte når den er i bruk, og jeg hiver den i vaskemaskina en gang i uka (tar hel husvask en gang i uka).

Skrevet

Jeg bytter mopp for nesten hvert rom.

Kanskje hun ikke hadde vasket på noen mnd? ;-)

hehe, ja... Vi spøkte og snakket litt om dette og forklaringen var visst så enkel som at hun hadde handlet inn da hun fikk et godt tilbud en gang :-)

Skrevet

Jeg har en og kjæresten har også en. Holder da lenge det. Hiver dem i vaskemaskina innimellom når jeg husker det, ellers skylles de bare og henges til tørk etter bruk.

Skrevet

*LOL*

Men det er kjekt med flere mopper i vaskebøtta. Jeg vrir opp 1, bruker den, og pælmer den i ei tom bøtte. Deretter vrir jeg opp neste mopp, og mopper videre. Vaskevannet blir derfor ikke møkkete :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1242153086' post='4148023]

*LOL*

Men det er kjekt med flere mopper i vaskebøtta. Jeg vrir opp 1, bruker den, og pælmer den i ei tom bøtte. Deretter vrir jeg opp neste mopp, og mopper videre. Vaskevannet blir derfor ikke møkkete :-)

Er det lettere å vaske 10 skitne mopper enn å skifte vaskevann en gang eller to?

Gjest togli
Skrevet

Jeg har en og kjæresten har også en. Holder da lenge det. Hiver dem i vaskemaskina innimellom når jeg husker det, ellers skylles de bare og henges til tørk etter bruk.

*HAHA*

Jeg gikk inn via 100 nyeste og blikket mitt falt på tråden om "Vaginakuler/treningskuler". Jeg klikka på din tråd og trodde den handla om nettopp det..... Øynene ble store som klinkekuler her jeg satt :-)))))

Skrevet

Er det lettere å vaske 10 skitne mopper enn å skifte vaskevann en gang eller to?

Ja. Mopper og kluter går som egen vask.

Jeg hater gulvvask, så her må det gå raskt unna. Jeg så en rengjøringsassistent gjøre det på denne måten, og det var ganske så tidsbesparende. (hadde nok aldri kommet på ideen selv...)

Skrevet

*HAHA*

Jeg gikk inn via 100 nyeste og blikket mitt falt på tråden om "Vaginakuler/treningskuler". Jeg klikka på din tråd og trodde den handla om nettopp det..... Øynene ble store som klinkekuler her jeg satt :-)))))

*hyler av latter* HEHEHEHEHEHEHEEHE

AneM1365380603
Skrevet

Det er vel omtrent samme mengde som her. Det går to stk til kjøkkengulvet, f eks. Jeg vrir aldri opp en moppe etter bruk.

Jeg er blitt nøye etter en fortalte om toalettvasken på skoler før i tiden: Bøtte med vann og en fille. Så vaskes første toalettet før filla blir lagt i bøtta og vridd. Neste toalett... I samme bøtta før en vrir igjen. Osv.... Tenk bare hvor skittent og ekkelt vannet og filla er når de siste toalettene blir "rengjort" ;)

Skrevet

*HAHA*

LOL

Skrevet

Vi har vel 4 tror jeg. Trikset som Lotte m fl snakker om har jeg ikke tenkt på engang, men så er det ikke meg som vasker gulv, da, unntatt kjøkkengulvet, og da bruker jeg oftest ikke bøtte heller - bare spray & mopp.

Skrevet

*LOL*

Jeg skifter både vaskevann og mopp flere ganger underveis, og synes det er litt tungvint.

Så jeg skal jammen se om jeg er mer effektiv med mange rene mopper i vaskevannet, så slipper jeg å fly å bytte.

Mrs. Wallace
Skrevet

Oi. Jeg har to. En ny og en litt eldre.

Skrevet

*HAHA*

hehehe :-)

Skrevet

*LOL*

Ja, den har jeg også praktisert noen ganger og nå begynner jeg å lure på hvorfor jeg ikke gjør det hver gang... Nei, noen ganger lurer jeg virkelig på meg selv... :0) Ukonsentrert husmor!

Skrevet

Er det ikke det som er litt av vitsen da? Tenker på sånne mikromopper. Før dro man møkka rundt på gulvet og fra rom til rom med samme kluten, veldig uhygienisk. Nå skal det være minst mulig kjemikalier, og for at mikrofibrene skal komme til sin rett må moppen skiftes ofte ellers fylles disse mikrotuttene med møkk, og da er det ingen effekt mer. Slik har i hvert fall jeg lært! :)

Skrevet

Jeg har ca 10,men jeg bruker ikke alle på hver gang jeg vasker.

Men jeg samler opp,slik at når alle er skitne så hiver ejg de i vaskemaskinen.

Da slipper jeg å vaske bare 2-3 mopper på en maskinvask.

Trur ikke at min maskin kan vaske så lite eller.

Da piper den bare. :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...