Gå til innhold

Det er sårt og ta farvel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

men nå er det desverre uungåelig, men trofaste Nilfisk gjennom snart 30 år synger på sitt siste vers.

Og eg må belage meg på at en vakker dag så har den trukket sitt siste sukk og må byttes ut med en ny en.

Spørsmålet da er hvilken støvsuger bør eg velge?

Sliter med litt astma og allergi...

Gjest minnah
Skrevet

Oi, 30 år!? Da har jeg støvsuger til jeg er pensjonist :o)

Ville det ikke være selvsagt å skaffe en ny Nilfisk?

Skrevet

sentralstøvsuger

Nei det er uaktuellt, da måtte eg ha revet ned halve huset.

Skrevet

Oi, 30 år!? Da har jeg støvsuger til jeg er pensjonist :o)

Ville det ikke være selvsagt å skaffe en ny Nilfisk?

Vet ikkje om de er like gode i dag...:)

Skrevet

Nei det er uaktuellt, da måtte eg ha revet ned halve huset.

Vi innstallerte sentralstøvsuger i et hus som var 30 år gammelt omtrent og det gikk helt fint. Noe av rørrene ble lagt samtidig som vi flyttet trappen ned til kjelleren da.

Gjest minnah
Skrevet

Vet ikkje om de er like gode i dag...:)

:-)

Skrevet

Vi innstallerte sentralstøvsuger i et hus som var 30 år gammelt omtrent og det gikk helt fint. Noe av rørrene ble lagt samtidig som vi flyttet trappen ned til kjelleren da.

Så fint dere snakker i trøndelagen...rørr?!? ;-)

Skrevet

Så fint dere snakker i trøndelagen...rørr?!? ;-)

Man kommerrr da frrrra et møbblerrrt hjem! ;o)

Skrevet

Skal du bare erstatte din kjære nilfisk? Bør du ikke ha en sørgeperiode først, for å komme over tapet? Et halvt år ville være passende. Da får du god tid til julerengjøringen også.

Skrevet

Siemens har div. modeller som påberoper seg allergifiltre o.l. De lager også store fjernkontrollanlegg, så småapparatene deres er ofte utstyrt med lysdioder og andre kule effekter, hvis du liker sånt.

Ellers er vel Miele et trygt merke.

Hvis du skriver "testvinner støvsuger" i en søkemotor, finner du mye bra lesestoff. Men se på årstallet for testen før du fester deg ved en favoritt. Det er ofte slik at den modellen som het f.eks. VS08G2000 ett år, har skiftet navn til noe helt annet etter at den nye markedssjefen ble ansatt.

Skrevet

sentralstøvsuger

Det har jeg, og maaaakan til dritt!

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min nilfisk extreme. Den har hepa-filter og diverse andre finesser. Minuset er at den er litt tung, men det er den beste støvsugeren jeg har hatt.

Her er den:

http://consumer.nilfisk.no/

Skrevet

Miele er best :)

Kjæresten har en Miele støvsuger og la meg si det sånn - jeg kommer ikke til å kjøpe MIele. Min lille Siemens støvsuger til 1400,- er mye bedre.

Gjest minnah
Skrevet

Det har jeg, og maaaakan til dritt!

Oi! Hvorfor?

Ble så skuffa over at vi ikke fikk installert det i huset vårt, trenger å høe noen minussider så jeg slipper å ergre meg mer ;-)

Skrevet

Oi! Hvorfor?

Ble så skuffa over at vi ikke fikk installert det i huset vårt, trenger å høe noen minussider så jeg slipper å ergre meg mer ;-)

Ja, hvor skal jeg begynne?

* Dårlig sugeevne. Mannen min skulle spare seg arbeid, og installerte derfor bare ett (!) uttak i hver etasje (for ellers måtte han jo lagt rør langs hele huset, må vite, og det var et ... til arbeid, må vite. Derfor ble det iallefall ikke gjort _akkurat_ nå... må vite). Ja, du skjønner tegninga.

Derfor er slangen desperat lang. Og dermed blir sugeevnen dårligere (men neeeeida, det ble den da ikke, må vite).

Slangen er lang og tung å dra på, siden den er så... lang.

Å stå ute i - 18 for å skifte pose, det er min jobb. Moro. Særlig når den beholderen er spekt fast i seg selv, og det er hull i posen.

Nei, styr unna sentralstøvsuger, invester heller i en skikkelig, vanlig støvsuger. Legg penger i det. En Nilfisk er sikkert .... så dyr, men den gjør da jobben sin, etter det Geir her forteller! 30 år er kanskje unntaket, men holdbare tror jeg nok de er.

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, hvor skal jeg begynne?

* Dårlig sugeevne. Mannen min skulle spare seg arbeid, og installerte derfor bare ett (!) uttak i hver etasje (for ellers måtte han jo lagt rør langs hele huset, må vite, og det var et ... til arbeid, må vite. Derfor ble det iallefall ikke gjort _akkurat_ nå... må vite). Ja, du skjønner tegninga.

Derfor er slangen desperat lang. Og dermed blir sugeevnen dårligere (men neeeeida, det ble den da ikke, må vite).

Slangen er lang og tung å dra på, siden den er så... lang.

Å stå ute i - 18 for å skifte pose, det er min jobb. Moro. Særlig når den beholderen er spekt fast i seg selv, og det er hull i posen.

Nei, styr unna sentralstøvsuger, invester heller i en skikkelig, vanlig støvsuger. Legg penger i det. En Nilfisk er sikkert .... så dyr, men den gjør da jobben sin, etter det Geir her forteller! 30 år er kanskje unntaket, men holdbare tror jeg nok de er.

Min Nilfisk har jeg hatt i nærmere 20 år og den gjør jobben meget godt enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...