Gå til innhold

Det er sårt og ta farvel...

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Ja, hvor skal jeg begynne?

* Dårlig sugeevne. Mannen min skulle spare seg arbeid, og installerte derfor bare ett (!) uttak i hver etasje (for ellers måtte han jo lagt rør langs hele huset, må vite, og det var et ... til arbeid, må vite. Derfor ble det iallefall ikke gjort _akkurat_ nå... må vite). Ja, du skjønner tegninga.

Derfor er slangen desperat lang. Og dermed blir sugeevnen dårligere (men neeeeida, det ble den da ikke, må vite).

Slangen er lang og tung å dra på, siden den er så... lang.

Å stå ute i - 18 for å skifte pose, det er min jobb. Moro. Særlig når den beholderen er spekt fast i seg selv, og det er hull i posen.

Nei, styr unna sentralstøvsuger, invester heller i en skikkelig, vanlig støvsuger. Legg penger i det. En Nilfisk er sikkert .... så dyr, men den gjør da jobben sin, etter det Geir her forteller! 30 år er kanskje unntaket, men holdbare tror jeg nok de er.

Huff da!

Men jeg måtte le litt - "Slangen er lang og tung å dra på, siden den er så... lang."

Får slutte å furte da, og ta litt eksra vare på Nilfisken vår.. ;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Huff da!

Men jeg måtte le litt - "Slangen er lang og tung å dra på, siden den er så... lang."

Får slutte å furte da, og ta litt eksra vare på Nilfisken vår.. ;-)

Støvsugeren heter Nilfisk fordi den ble oppfunnet av to danske herremenn som het Nilsen og Fisker.

Jeg har jobbet for Nilsen.

Gjest minnah
Skrevet

Støvsugeren heter Nilfisk fordi den ble oppfunnet av to danske herremenn som het Nilsen og Fisker.

Jeg har jobbet for Nilsen.

Hihi, er det sant? ;-)

Har jo lurt på navnet ja, og halvveis konkludert med at de fiskene i Nilen må være noen skikkelig sugefisker ;o)

Gjest lengtende dame
Skrevet

Og jeg som trodde at dette var tråden for meg.... Jeg har nettopp tatt avskjed med min fantastiske familie som har vært hos meg i anledning en stor fest i familien. De bor i utlandet og jeg ser dem maks én gang i året.... Har røde øyne og sårt hjerte etter avskjeden, så selv om det ikke er akkurat det samme som å ta avskjed med sin nilfisk så føler jeg med deg. Det ER sårt å ta farvel....

Gjest høstløv
Skrevet

Hihi, er det sant? ;-)

Har jo lurt på navnet ja, og halvveis konkludert med at de fiskene i Nilen må være noen skikkelig sugefisker ;o)

Ja, det er sant. Derfor er jeg svoren tilhenger av Nilfisk, fordi jeg vet at det er skikkelig kvalitet bak navnet.

Gjest minnah
Skrevet

Ja, det er sant. Derfor er jeg svoren tilhenger av Nilfisk, fordi jeg vet at det er skikkelig kvalitet bak navnet.

Det kan jeg forstå :-)

Gjest lengtende dame
Skrevet

Skal du bare erstatte din kjære nilfisk? Bør du ikke ha en sørgeperiode først, for å komme over tapet? Et halvt år ville være passende. Da får du god tid til julerengjøringen også.

He - He :D

Du har ofte treffende replikker gitt! ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg vil anbefale sentralstøvsuger på det varmeste. Jeg ser at noen lenger nede her er misfornøyde, men vi har hatt vår i 15 år uten noen problemer. Ingen reperasjoner eller service, bare bytting av støvsugerposer.

Ikke skjønner jeg hvorfor de klager på lang slange heller. Det er mye enklere å dra rundt på den enn på en støvsuger.

Ikke noe støvpartikler blir igjen i huset, alt blåses ut. Så det må være det ideelle for folk med astma og allergier.

candyqueen_83
Skrevet

* Dårlig sugeevne. Mannen min skulle spare seg arbeid, og installerte derfor bare ett (!) uttak i hver etasje (for ellers måtte han jo lagt rør langs hele huset, må vite, og det var et ... til arbeid, må vite. Derfor ble det iallefall ikke gjort _akkurat_ nå... må vite). Ja, du skjønner tegninga.

Derfor er slangen desperat lang. Og dermed blir sugeevnen dårligere (men neeeeida, det ble den da ikke, må vite).

Å stå ute i - 18 for å skifte pose, det er min jobb. Moro. Særlig når den beholderen er spekt fast i seg selv, og det er hull i posen.

Nei, styr unna sentralstøvsuger, invester heller i en skikkelig, vanlig støvsuger. Legg penger i det. En Nilfisk er sikkert .... så dyr, men den gjør da jobben sin, etter det Geir her forteller! 30 år er kanskje unntaket, men holdbare tror jeg nok de er.

Må du stå ute og skifte pose? Hvorfor?

Gjest prust
Skrevet

Min Nilfisk har jeg hatt i nærmere 20 år og den gjør jobben meget godt enda.

Husker farmor hadde en eldgammel Nilfisk i blank metall - og jeg husker selve navnet Nilfisk hvordan det var utstanset i metallet, jeg syntes det var så moro å følge hullbokstavene ;-)

Skrevet

Siemens har div. modeller som påberoper seg allergifiltre o.l. De lager også store fjernkontrollanlegg, så småapparatene deres er ofte utstyrt med lysdioder og andre kule effekter, hvis du liker sånt.

Ellers er vel Miele et trygt merke.

Hvis du skriver "testvinner støvsuger" i en søkemotor, finner du mye bra lesestoff. Men se på årstallet for testen før du fester deg ved en favoritt. Det er ofte slik at den modellen som het f.eks. VS08G2000 ett år, har skiftet navn til noe helt annet etter at den nye markedssjefen ble ansatt.

''De lager også store fjernkontrollanlegg, så småapparatene deres er ofte utstyrt med lysdioder og andre kule effekter, hvis du liker sånt.''

Nei, sånt liker eg ikkje!

Det holder lenge med en av/på knapp (som virker).

Gjest høstløv
Skrevet

Den er dønn lik den som eg har! (bortsett fra min er grå på toppen, og har andre slanger)

Kor får eg kjøpt den? Pris? Allergivennlig?

Jeg vet ikke hvor du bor, men her finner du oversikt over forhandlere:

http://62.70.59.212/Alto/

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Så kritisk du er, både til mannen din og sentralstøvsugeren!

Det blir anbefalt å bare ha et uttak per etasje, så sant det kan plasseres slik at du kommer til alle gulv med slangen. Grunnen er at sugeevnen blir dårligere med for lange rør.

Hvis du syns det er så ille å dra rundt på slangen: Er det virkelig bedre å måtte dra rundt på en støvsuger? De gangene jeg støvsuger andre steder enn hjemme, irriterer jeg meg alltid over støvsugeren som må hjelpes over dørterskler og støter borti møbler. Det slipper du med sentralstøvsuger.

Har dere maskinen hengenede ute? Vi har den i kjelleren og bytter selvsagt støvsugerpoen der. Posene er såpass store at man slipper å bytte pose ofte.

Det er også deilig å slippe å høre bråket fra en støvsuger, det er bare susingen i rør og slanger som høres. Og jeg liker at den brukte luften går helt ut, så det ikke blir noen partikler i luften.

Gjest F. Andrrrésen
Skrevet

Man kommerrr da frrrra et møbblerrrt hjem! ;o)

Øvrrre Singsakerrrr?

Skrevet

Vi har da også bare ett uttak i hver etasje? Synes det er helt ok å gå rundt med lang slange - faktisk synes jeg det er verre å skifte uttak, ser jeg - jeg støvsuger ofte en del av neste etasje før jeg gidder å skifte til den etasjens uttak...

Skrevet

He - He :D

Du har ofte treffende replikker gitt! ;)

Takk. :- )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...