sort som natta Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har ikke giddet å lese telefonkatalogen også - det holdt med at jeg så filmen! ;-) jojo,men mener bare at det ikke er lesetvang:P 0 Siter
damedamen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Du trenger ikke å lese den... Noen reisende kommer fremdeles fra land hvor Bibelen er forbudt, men de vil gjerne lese den. Hvor provosert blir man over en bok, du ikke tror på? Jeg føler at det er litt påtrengende at den ligger der, og jeg føler at det blir tatt for gitt at man er kristen og interessert i boken. Min bakgrunn for å reagere er jo ikke hundre prosent rasjonell da den er basert på en sum av enkeltepisoder ifb m kristne og kristnes tro (jeg har også gode erfaringer, for all del) - Men reaksjonene også basert på refleksjoner omkring kristendommen (som igjen blant annet er basert på religionsvitenskapsstudier). 0 Siter
Gjest Reddix Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Lar du deg virkelig PROVOSERE av det? Stakkars deg. 0 Siter
Gjest Reddix Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Ligger det fremdeles bibel i nattbordskuffen på hotell altså? Hvor kommer den greia fra tro? Ligger det et eks av koranen i nattbordet på muslimske hotell? Det gjør det. 0 Siter
damedamen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Lar du deg virkelig PROVOSERE av det? Stakkars deg. Provosere er et sterkt ord, men jeg liker det ikke og tenker alltid "uff, den ville jeg helst kastet ut vinduet" når jeg ser en bibel på hotellværelset, ja. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 tror vel de færreste føler seg tvunget til å lese den. kanskje har de en tlf katalog i tillegg(det hadde de sist jeg var på hotell,og ingen tok seg nær av det:P) Tar meg ikke nær av noe, men utrolig mange tar seg nær av Bibelens tilstedeværelse, kanskje Boken over Bøker er sterkere enn man tror! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Jeg føler at det er litt påtrengende at den ligger der, og jeg føler at det blir tatt for gitt at man er kristen og interessert i boken. Min bakgrunn for å reagere er jo ikke hundre prosent rasjonell da den er basert på en sum av enkeltepisoder ifb m kristne og kristnes tro (jeg har også gode erfaringer, for all del) - Men reaksjonene også basert på refleksjoner omkring kristendommen (som igjen blant annet er basert på religionsvitenskapsstudier). Bibelen er en bok, om den gir deg slike sterke reaksjoner, så bør du kanskje undersøke nøyere.... 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Provosere er et sterkt ord, men jeg liker det ikke og tenker alltid "uff, den ville jeg helst kastet ut vinduet" når jeg ser en bibel på hotellværelset, ja. Du er ikke alene, for da jeg under studietiden var på studietur med en større gjeng og bodde på hotell i ytlandet, kom plutselig en av de andre studinene løpende inn på rommet som jeg delte med en annen og kastet fra seg Bibelen og løp ut igjen...;-) 0 Siter
Gjest Reddix Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Provosere er et sterkt ord, men jeg liker det ikke og tenker alltid "uff, den ville jeg helst kastet ut vinduet" når jeg ser en bibel på hotellværelset, ja. Da har du et merkelig forhold til noe du selv ikke tror på og nei, jeg tror ikke det er normalt. Det er bare en bok, den har ikke tenkt å spise deg. Legg den i skuffen så ser du den ikke mer. Med mindre du er redd for å våkne opp midt på natta med en tro på at det finnes et skummelt monster i skuffa som er ute etter å ta deg. 0 Siter
damedamen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Du er ikke alene, for da jeg under studietiden var på studietur med en større gjeng og bodde på hotell i ytlandet, kom plutselig en av de andre studinene løpende inn på rommet som jeg delte med en annen og kastet fra seg Bibelen og løp ut igjen...;-) Hehe, det er hva jeg kaller herlig nevrotisisme :-) 0 Siter
damedamen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Da har du et merkelig forhold til noe du selv ikke tror på og nei, jeg tror ikke det er normalt. Det er bare en bok, den har ikke tenkt å spise deg. Legg den i skuffen så ser du den ikke mer. Med mindre du er redd for å våkne opp midt på natta med en tro på at det finnes et skummelt monster i skuffa som er ute etter å ta deg. Det er greit for meg at du tenker sånn :-) 0 Siter
Gjest Reddix Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Det er greit for meg at du tenker sånn :-) Ja, en skrue løs tenker jeg om folk som er så hysterisk redd for en bok at de vil kaste den ut vinduet. 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Ja, en skrue løs tenker jeg om folk som er så hysterisk redd for en bok at de vil kaste den ut vinduet. Jeg betviler at damedamen er redd for papirert og trykksverten - jeg tolker henne mer som at hun irriterer seg over det som religion står for. Og det kan jeg skjønne, selv om jeg ikke reagerer på en bibel i nattbordskuffen på et hotell. 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Hehe, det er hva jeg kaller herlig nevrotisisme :-) Ja, jeg måtte bare le av det hele. Noe så urkomisk! Vi skvatt gaanske fælt vi to som var på rommet under opptrinnet;-) 0 Siter
damedamen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Ja, jeg måtte bare le av det hele. Noe så urkomisk! Vi skvatt gaanske fælt vi to som var på rommet under opptrinnet;-) Hehe, artig :-) 0 Siter
Gjest Reddix Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Jeg betviler at damedamen er redd for papirert og trykksverten - jeg tolker henne mer som at hun irriterer seg over det som religion står for. Og det kan jeg skjønne, selv om jeg ikke reagerer på en bibel i nattbordskuffen på et hotell. Religion er Sjempesckuuuumelt. 0 Siter
laban Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Den er jo absolutt ikke der som service til de superkristne, snarere tvert imot. Det er en tradisjon som vel knytter seg til en blanding av misjon, jernteppe-perioden og et ønske om å kunne være til trøst. http://www.nm-hotels.no/index.php?section=artikler&cat=14&id=3288&PHPSESSID=tdkvmigu Jeg er ikke så historieløs at jeg synes det gjør så mye. Regner vel egentlig med at den forsvinner i løpet av min tid, akkurat som de fleste andre "obligatoriske" religiøse innslag i norsk hverdag har forsvunnet (ikke at det gjør meg noe). 0 Siter
org Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har bestandig lagt bibelen og sånt høyt oppi et klesskap på sånne plasser. :-) Min lille provokasjon! (Barnslig? Oh, yes. Gøy? Oh, yes!) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Ligger det fremdeles bibel i nattbordskuffen på hotell altså? Hvor kommer den greia fra tro? Ligger det et eks av koranen i nattbordet på muslimske hotell? Jeg har da funnet koranen i en nattbordskuff på et hotell en gang, den ligger ikke der lenger. (kikker bort i bokhylla...) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.