Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Aktive kristne kan vel ta med seg en liten mini-Bibel når de er på tur, istedet for at vi andre skal måtte få den presentert for åsynet på hotellet. Hotellet oppfatter jeg som et privat frirom...''

Det er ikke Svartedauen eller Hitlers bok du skriver om. 68% av befolkningen tror fremdeles...

''Hva tenker dere om Bibel i nattskuffa på hotellet?''

Grei tradisjon ment for alle. Det å sette seg inn kulturstrømninger og andres tankesett burde man kunne gjøre uten å gremmes bare ved å se en bok, i motsatt fall har man et problem med toleranse etter min mening. F.eks. misliker jeg islam, men kunne likevel tenkt meg å bla litt i Koranen om den hadde ligget der også.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• damedamen

9

• sort som natta

5

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

trollemor;o)
Skrevet

Jeg tenker at du bare kan la være å lese i den hvis du absolutt ikke vil. Syns du lager problem av noe som faktisk ikke er et problem i det heletatt.

trollemor;o)
Skrevet

Provosere er et sterkt ord, men jeg liker det ikke og tenker alltid "uff, den ville jeg helst kastet ut vinduet" når jeg ser en bibel på hotellværelset, ja.

jeg må le av deg.

Gjest togli
Skrevet

Når jeg kommer over Bibelen i nattbordskuffa pleier jeg å smile litt og tenke at det er artig at denne "tradisjonen" fortsatt holdes i hevd ;)

Det er iallefall ikke noe problem for meg i det hele tatt :)

Gjest togli
Skrevet

Du er ikke alene, for da jeg under studietiden var på studietur med en større gjeng og bodde på hotell i ytlandet, kom plutselig en av de andre studinene løpende inn på rommet som jeg delte med en annen og kastet fra seg Bibelen og løp ut igjen...;-)

Når jeg flytta til Oslo som 16-åring for å gå på videregående skole, hadde skolen min fire hybelplasser på Katarinahjemmet på Majorstua. Katarinahjemmet drives av nonner. Gjett om dette var spennende og litt "skummelt" ;-)

På rommene våre hang det et kors med Jesus hengende på over senga vår. Jeg må innrømme at jeg ikke likte dette helt. Følte at Jesus fulgte med på alt jeg gjorde, så korset havna etterhvert øverst i klesskapet ;-P

Gjest togli
Skrevet

Jeg har da funnet koranen i en nattbordskuff på et hotell en gang, den ligger ikke der lenger. (kikker bort i bokhylla...)

Din tjuvradd ;-)

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri tenkt over, jeg vet at den er der - men påtrengende? Nei, det synes jeg. De som ikke ønsker å lese i Bibelen, lar det være - enkelt og greit.

Skrevet

Jeg har da funnet koranen i en nattbordskuff på et hotell en gang, den ligger ikke der lenger. (kikker bort i bokhylla...)

LOL

Gjest togli
Skrevet

måtte Allah tilgi meg...

Det går sikkert bra... *prøver krampaktig å være optimist*

Skrevet

Jeg tenker at du bare kan la være å lese i den hvis du absolutt ikke vil. Syns du lager problem av noe som faktisk ikke er et problem i det heletatt.

Kan man altså velge å ikke lese i den? Jeg føler meg alltid forpliktet til å lese et vers eller to .

Skrevet

Jeg liker det.

Hvis vi la alle kristne tradisjoner vekk ville Siv Jensen få rett ang. islamifiseringen. Mennesket vil alltid være på søken etter noe å tro på, og hvis kristendommen stappes i en skuff (eller, du vil jo ikkke ha den i skuffa engang..) sier det seg selv at andre, mer synlige religioner vil få flere tilhengere.

Gjest sånn er det
Skrevet

Jeg liker at den er der jeg :) Ikke påtrengende eller "skummelt", som noen sier. Ei heller flytter jeg den vekk oppi toppen av et skap. Mest sannsynlig leser jeg litt i den, og er gla for å ha fåt styrke for dagen med på veien :))

Skrevet

Når jeg flytta til Oslo som 16-åring for å gå på videregående skole, hadde skolen min fire hybelplasser på Katarinahjemmet på Majorstua. Katarinahjemmet drives av nonner. Gjett om dette var spennende og litt "skummelt" ;-)

På rommene våre hang det et kors med Jesus hengende på over senga vår. Jeg må innrømme at jeg ikke likte dette helt. Følte at Jesus fulgte med på alt jeg gjorde, så korset havna etterhvert øverst i klesskapet ;-P

*he he* Under studietiden hendte det seg at universitetet leide andre lokaler for å få nok plass til eksamensavviklingen. Selv satt jeg kun i lesesalene under eksamen, men noen medstudenter havnet en gang i en sal som tilhørte pinsemenigheten eller noe slikt.

En sterkt ikke-reiligiøs venninne mente at det var litt forstyrrende hver gang hun løftet hodet og kikket fremfor seg for å tenke seg om, så hun rett på et kjempekrusifiks! ;-)

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg har ikke giddet å lese telefonkatalogen også - det holdt med at jeg så filmen! ;-)

Syns du filmen var bedre enn boka? ;-)

Skrevet

Syns du filmen var bedre enn boka? ;-)

Helt klart! Av og til er det en stor fordel med litt strammere regi - disse forfatterne kan innimellom gjenta poenget litt for mange ganger! ;-)

Gjest Kayia
Skrevet

Helt klart! Av og til er det en stor fordel med litt strammere regi - disse forfatterne kan innimellom gjenta poenget litt for mange ganger! ;-)

Ja spesielt Andersen, Olsen og Hansen- sekvensene gjorde seg i en mer komprimert versjon, syns jeg, hehe..

Skrevet

Ja spesielt Andersen, Olsen og Hansen- sekvensene gjorde seg i en mer komprimert versjon, syns jeg, hehe..

;-)

Gjest togli
Skrevet

*he he* Under studietiden hendte det seg at universitetet leide andre lokaler for å få nok plass til eksamensavviklingen. Selv satt jeg kun i lesesalene under eksamen, men noen medstudenter havnet en gang i en sal som tilhørte pinsemenigheten eller noe slikt.

En sterkt ikke-reiligiøs venninne mente at det var litt forstyrrende hver gang hun løftet hodet og kikket fremfor seg for å tenke seg om, så hun rett på et kjempekrusifiks! ;-)

Kan godt forstå at det virka forstyrrende, ja ;)

trollemor;o)
Skrevet

Kan man altså velge å ikke lese i den? Jeg føler meg alltid forpliktet til å lese et vers eller to .

;o) Jeg tror det er valgfritt ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...