Gå til innhold

Snart 17.mai

Gjest stolt av bunadene våre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da henger 5 strøkne bunadskjorter på rad, bunadene er snikret på etter beste evne,og vi er klare for 17.mai.

-Gleder meg til å ta på bunaden og gå sammen med familien min i toget. Min mor har laget Hallingdrakter til småjentene, og vi andre har Sunnmørsbunader. Kan tro vi føler oss fine når vi har tatt på finstasen!!!

Gjest prust
Skrevet

Uff - jeg har ikke begynt på strykingen... Det er noe herk.

Skrevet

normalt bruker jeg å få mamma til å gjøre det,men i år er unntaket...hehe.

Ho bruker si at ho ikke kommer før 16 mai om kvelden,og da sier jeg at det er jo synd ho må stå hele natt til 17. å stryke skjorter,da....

-så ho dukker vanligvis opp noen dager før...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Å stryke bunadsskjorter er mannfolkarbeid, så det plager meg ikke det minste ;-)

Gjest alegre
Skrevet

Synes det er en overdrivelse å si at det er sååå stress å stryke bunadskjorter. Jeg strøk 3 skjorter + ett forkle (til hardangerbunad) to ganger forrige uke/ helg. Var i konfirmasjoner både lørdag og søndag. Til helga strykes de på nytt. Både jeg og barna liker godt å gå i bunad, og det er litt feststemning når skjortene henger i stua + en kjenner lukta av strykestivelse.

Gratulerer med dagen på forskudd folkens.

Mrs. Wallace
Skrevet

Å stryke bunadsskjorter er mannfolkarbeid, så det plager meg ikke det minste ;-)

Hehe, sånn er det her i huset også. :)

Skrevet

''strykingen... Det er noe herk.''

Enig. Men jeg er så heldig at samboeren gjør det for meg. Han er en dreven skjortestryker, og resultatet blir perfekt. Kanskje jeg burde leie ham ut til andre trengende?

Gjest prust
Skrevet

Synes det er en overdrivelse å si at det er sååå stress å stryke bunadskjorter. Jeg strøk 3 skjorter + ett forkle (til hardangerbunad) to ganger forrige uke/ helg. Var i konfirmasjoner både lørdag og søndag. Til helga strykes de på nytt. Både jeg og barna liker godt å gå i bunad, og det er litt feststemning når skjortene henger i stua + en kjenner lukta av strykestivelse.

Gratulerer med dagen på forskudd folkens.

Her i huset er det stryking av 1 diger bomullsskjorte til mannen, tre barneskjorter i bomull + mi skjorte i lin - den sistenevnte er verst. Pluss to forklær i bomull.

Uff!

Skrevet

ENIG!

Nettopp ferdig med to bunadskjorter nå, men stryker og stryker....Blir jo skrukkete igjen etterhvert som jeg stryker enda jeg har fulgt et godt tips om å dynke godt og fryse dem, deretter tine og så stryke. Ja, ja, det får bli som det blir, blir jo fort skrukkete igjen på selve dagen uansett. God 17.mai.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...