Gå til innhold

Hva gjør dere 17. mai?

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma
Skrevet

Først skal jeg sende gubben og frøkna avgårde, kledd i uniform (bunad på frøkna) til dagens første spillejobb kl 08.30. så møter jeg selv opp i gata i god tid før barnetoget som starter kl 10. Deretter er det spilling igjen kl 11.45 før russetoget kl 12.00. Så er det ett par timer fri, før det er ny spilling kl 17.00, og møte i menigheten, hvor jeg skal være på kjøkkenet i år. Når vi endelig kommer hjem sånn ca 20.00 tror jeg at jeg tar en sofa for meg selv, og hviler bena og hodet. Muligens et bitte lite glass hvitvin for å feire at jeg har overlevd nok en 17.mai

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

3

• Glimtipper

3

• morsan

2

• ....AV

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ungene skal gå i tog, og så blir det vel grillings etterpå.

Gjest prust
Skrevet

Jeg gikk i korps da jeg var yngre. Skjønner ikke at pappa gadd å kjøre oss rundt kl 06 for å spille på 17.mai. Hele dagen blir jo bare strev.

he - he - mi mellomste jenta skal begynne i korps nå.... :-D

Skrevet

Oppmøte 0905 med korpsungene mine, marsjering med "hale" til byen, avmarsj barnetoget 1020, ferdig med taler etc 1100

Så er det matpause med pizza og is før vi skal opp og spille på en barneskole 1300-1330.

Etter det skal jeg finne mine egne barn som har gått i barnetoget bak meg et sted og delta på leiker etc på skolen.

Eneste som ikke har program er pappa'n, han skal sikkert sprette rundt og fotografere langs ruta.

Skrevet

Vi skal gjøre det vi alltid gjør: Barnetog på morningen, kake og is på skola etterpå - og så leker. Når lekene er ferdig, kjører vi til der min mann har sin slekt, og rekker lekene der også ;-). Middag på hotellet der, så hjem.

Vi pleier å droppe byens borgertog, men i år må muligens min mann delta, så kanskje vi drar og ser på - får se.

Skrevet

Ingenting. Det feires naturligvis ikke 17. mai i en liten by i Sør-England *lei seg*

Skrevet

Ingenting. Det feires naturligvis ikke 17. mai i en liten by i Sør-England *lei seg*

Det er sikkert mulig å finne noe i London (men da må du jo reise dit) - jeg har feiret 17. mai i USA og Sverige, og der er det 17.maitog både her og der.

Skrevet

Det er sikkert mulig å finne noe i London (men da må du jo reise dit) - jeg har feiret 17. mai i USA og Sverige, og der er det 17.maitog både her og der.

Ja, jeg vet det finnes en feiring i London, men dit kommer jeg meg ikke denne helga :/ Kanskje til neste år :)

Gjest Kayia
Skrevet

Dette er første året vi ikke skal møte på barneskolen på mårraskvisten, og faktisk syns jeg det er litt trist (det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si). Vi drar derfor til byen til folketoget kl 13(jeg skal selv gå for første gang, og det gleder jeg meg IKKE til), og etterpå spiser vi lunsj med venner (tradisjon). Siden vi ikke skal på skolen for kaffe/ leker etterpå, blir det rett hjem for å grille og drikke vin med naboer (også tradisjon). Fin dag 17. mai, og for Trondheim er det meldt strålende vær! :)

Gjest høstløv
Skrevet

Sjømannskirken i London har opplegg for 17. mai

http://www.sjomannskirken.no/london

Skrevet

17.maifrokost hos sønnen, svigerdatteren og barnebarnet. Deretter til byen for å se på toget, en av døtrene går med skolen hun jobber på. Etterpå blir det middag på Aker Brygge og kaffe og kaker hjemme hos oss til slutt. Er vel fornøyd etter det tenker jeg....Da er sofakroken god.

Gjest annlovinda
Skrevet

Blir vel som det har vært de siste 5-6 årene.

Følge minstemann til stadionen der toget starter. Også blir det å stelle oss for å se på toget.

Også er det rett på skolen, toget avsluttes der. Der er det underholding og sang av barna først. Deretter er det leker, kaffe, kaker og pølser der. Er der til det er slutt, og da tusler vi hjemover.

Også blir det grilling ved middagstid, forhåpentligvis med et vennepar av oss. Kvelden sitter vi utslått i sofaen vil jeg tro.

mariaflyfly
Skrevet

Opp tidlig, flaggheising på skolen kl 8 (korpset deltar, og Guttungen må være der). Sende Guttungen til byen med korpset, Datra og jeg må få i oss noe mat og dra til byen. Finne igjen Guttungen på Rådhusplassen ca 12.30, få i ungene noe mat igjen, hjem og forhåpentligvis slappe av før Guttungen må møte på skolen kl 15.00 Borgertog og halloi på skolen, hjem ca 17 og få av seg bunad. Grilling med naboer.

Puh. I fjor dreide det seg om fint lite annet enn utepils i sola, da var jeg ikke i Oslo. Barnefri 17. mai var nydelig, jeg misliker sterkt sånne dager. ;)

Skrevet

Opp tidlig, flaggheising på skolen kl 8 (korpset deltar, og Guttungen må være der). Sende Guttungen til byen med korpset, Datra og jeg må få i oss noe mat og dra til byen. Finne igjen Guttungen på Rådhusplassen ca 12.30, få i ungene noe mat igjen, hjem og forhåpentligvis slappe av før Guttungen må møte på skolen kl 15.00 Borgertog og halloi på skolen, hjem ca 17 og få av seg bunad. Grilling med naboer.

Puh. I fjor dreide det seg om fint lite annet enn utepils i sola, da var jeg ikke i Oslo. Barnefri 17. mai var nydelig, jeg misliker sterkt sånne dager. ;)

På sånne dager er det bare å slå på autopiloten og ikke tenke så mye på om man liker eller ikke liker, har jeg funnet ut.

Gjest Hurra-dagen!
Skrevet

Her begynner ikke barnetoget før kl. 12.00, så vi skal ha en rolig morgen før vi reiser til byen.

Barnetoget "lander" på skolen vår, og der blir vi en stund, spiser is og pølser og forhåpentligvis koser oss i finværet.

Så bærer det hjem, spiser god middag og koser oss på terrassen resten av dagen. Mulig vi går ned tilbyen for å se på russetoget, men det avgjør været.

Det verste med 17. mai er å få parkert...

mariaflyfly
Skrevet

På sånne dager er det bare å slå på autopiloten og ikke tenke så mye på om man liker eller ikke liker, har jeg funnet ut.

Det er helt sant :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Fint vær i hele landet? Så hyggelig da :-) Vi skal se på barnetoget, og etterpå skal vi besøke familie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...