Gå til innhold

Lettmajones eller smør?

Anbefalte innlegg

Gjest eg undras
Skrevet

Hva er best - tynt lag med lettmajones under pålegg eller smør?

candyqueen_83
Skrevet

Det "beste" er et tynt lag med mager smøreost.

Skrevet

Best? Som i smak? Som i sunnhet? Majones i noen som helst form kommer ikke over mine lepper, det er ikke mat. Så jeg synes utvilsomt at smør eller margarin er best.

Gjest Elextra
Skrevet

Best? Som i smak? Som i sunnhet? Majones i noen som helst form kommer ikke over mine lepper, det er ikke mat. Så jeg synes utvilsomt at smør eller margarin er best.

''margarin er best.''

:#

Skrevet

Majones er faktisk ikke så usunt som folk skal ha det til. Det består av egg, planteolje og litt eddik. Kaloririkt er det selvfølgelig, men ikke like kaloririkt som rent smør. Ekte smør inneholder vel også mer av det mettede fettet, mens olje er sunnere. Man kan sånn sett godt bytte ut smør på skiva med et tynt lag lettmajones, det er hvertfall ikke noe verre enn smør.

Vita har jo en lettmajones som er laget av rapsolje og skal være litt sunnere. Jeg bruker ofte litt majones på skiva i stedet for smør, fordi jeg syns det smaker bedre. Stikkordet er selvfølgelig LITT. Alt med måte :-)

Onsdag1365380628
Skrevet

For den som tenker karbo er lettmajones fy, det skal være ekte saker. For min del foretrekker jeg smør, om det skal være noe på skiva i tillegg til pålegget.

Skrevet

''margarin er best.''

:#

''"margarin er best."

:#''

;-)

Om hva som er best av smør og margarin på brød: Jeg synes smør er best på brødet hvis man ikke skal ha pålegg på, mens jeg synes smørsmaken blir for dominerende hvis det skal være pålegg oppå. (men i sistnevnte tilfelle bruker jeg som regel ingenting)

Gjest Aimabel
Skrevet

kommer an på hva slags pålegg det er snakk om det!

Gjest Linnea79
Skrevet

Majones er faktisk sunt! Dette lærte jeg på forelsesning i ernæringsfysiologi. Grunnen er at fettet i majones er flerumettet.

Eneste er at det inneholder så mange kcal.Så alt med måte;-) Blir på samme måte som nøtter, sunne oljer osv. Godt for kolesterolet, hjerte og kar;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...