astridny Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Hei. Jeg leser vakre løgner av Lisa Unger. Kjempe bra og spennende bok. :-) Kan anbefales. Og boken Kuren av Mo Hayder venter på meg på bibloteket :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Har nettopp lest "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna - en - til tross for tittelen - en kjempemorsom boki, som jeg varmt anbefaler! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Kjøpte akkurat en rørende bok om 2.verdenskrig sett fra et barns ståsted. - leste den i går kveld. Veldig bra Gutten i den stripete pyjamasen http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3617297 0 Siter
astridny Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Skrevet 14. mai 2009 Kjøpte akkurat en rørende bok om 2.verdenskrig sett fra et barns ståsted. - leste den i går kveld. Veldig bra Gutten i den stripete pyjamasen http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3617297 Har du lest Sarah`s nøkkel? Det er også fra 2 verdens krig. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Har nettopp lest "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna - en - til tross for tittelen - en kjempemorsom boki, som jeg varmt anbefaler! Alt av Paasilinna anbefales - kanskje med unntak av "Den ulende mølleren". Jeg leser "Huset ved moskeen" for tida, men har selvsagt glemt navnet på forfatteren. Er inne i en periode hvor jeg velger litteratur med annet enn vesteuropeisk/amerikansk opphav. Det er forfriskende, men mye triste greier av det som finnes oversatt. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 The Reader av Bernhard Schlink. Det er en annerledes bok om generasjonene etter Holocaust. Den har også kommet som film nå, men jeg vil bli ferdig med boken først. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Åja, samtidig leser jeg Jane Austens Pride and Prejudice. Beklager engelske titler, men jeg leser naturligvis på engelsk, siden jeg bor i England. Jeg har ikke interessert meg for Jane Austen tidligere, men det er interessant å lese bøkene omtrent slik de var publisert for to hundre år siden. Oversatt tror jeg de taper seg noe, for å være ærlig. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Åja, samtidig leser jeg Jane Austens Pride and Prejudice. Beklager engelske titler, men jeg leser naturligvis på engelsk, siden jeg bor i England. Jeg har ikke interessert meg for Jane Austen tidligere, men det er interessant å lese bøkene omtrent slik de var publisert for to hundre år siden. Oversatt tror jeg de taper seg noe, for å være ærlig. bøker er helt klart best på originalspråket. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 bøker er helt klart best på originalspråket. Enig i det. Derfor skulle jeg ønske jeg leste tysk, fransk, spansk og mange, mange andre språk uten problemer ^^ 0 Siter
KaVa Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Åja, samtidig leser jeg Jane Austens Pride and Prejudice. Beklager engelske titler, men jeg leser naturligvis på engelsk, siden jeg bor i England. Jeg har ikke interessert meg for Jane Austen tidligere, men det er interessant å lese bøkene omtrent slik de var publisert for to hundre år siden. Oversatt tror jeg de taper seg noe, for å være ærlig. Jeg hadde en Jane Austen fase for noen år siden - lest på originalspråket. Liker bøkene kjempegodt! Fasen ble nok innledet av at jeg var bittelitt forelsket i Mr. Darcy, der jeg satt alene på loftsleiligheten min, med min kjære laaaaaaangt borte.... 0 Siter
Glimtipper Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Jeg hadde en Jane Austen fase for noen år siden - lest på originalspråket. Liker bøkene kjempegodt! Fasen ble nok innledet av at jeg var bittelitt forelsket i Mr. Darcy, der jeg satt alene på loftsleiligheten min, med min kjære laaaaaaangt borte.... Haha Halvveis inn i Pride and Prejudice, så ser jeg ikke helt appellen, bortsett fra at han selvfølgelig er å foretrekke over de andre spradebassene 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Prime time - av Liza Marklund Holder på med hele serien hennes, men har hatt en liten pause på en uke nå, så nå må jeg komme i gang igjen! 0 Siter
Aggathe Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Har et mål om å endelig fullføre "Hulebjørnens klan", er godt i gang, men jøsses de siste bøkene er tykke og med liten skrift. : / 0 Siter
KaVa Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Haha Halvveis inn i Pride and Prejudice, så ser jeg ikke helt appellen, bortsett fra at han selvfølgelig er å foretrekke over de andre spradebassene Vel - jeg leste den etter at BBCs P and P produksjon var vist på TV - og i den spilles dr. Darcy av Colin Firth - og var ganske så kjekk å se på..... http://www.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01212/wet-firth-460_1212761c.jpg 0 Siter
Gjest Vidvåken Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Alt av Paasilinna anbefales - kanskje med unntak av "Den ulende mølleren". Jeg leser "Huset ved moskeen" for tida, men har selvsagt glemt navnet på forfatteren. Er inne i en periode hvor jeg velger litteratur med annet enn vesteuropeisk/amerikansk opphav. Det er forfriskende, men mye triste greier av det som finnes oversatt. "Han bare falt" - en utrolig rørende og fin bok om og for ungdom. Jeg kjøpte den fordi jeg har en datter som har de problemene gutten i boka har - han bærer på skyldfølelse fordi kjæresten hans tok livet av seg. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Har et mål om å endelig fullføre "Hulebjørnens klan", er godt i gang, men jøsses de siste bøkene er tykke og med liten skrift. : / De neste bøkene er mye bedre enn den første, så da har du noe å glede deg til. Den dårligste er faktiske den siste, Klippefolkets hule eller noe slikt. Selv har jeg ikke så mye tid til å lese akkurat nå, men skolebiblioteket har nettopp hatt opprydding, så jeg har fire kriminalbøker som jeg skal begynne på, snart. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Jeg leser Mr TOURETTE og jeg skrevet av Pelle Sandstrak. Handler om forfatteren selv som har Tourette. Eller hadde da han var ung. Nå er han visst så frisk som han kan bli av det. 0 Siter
Gjest Rosaria Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Jeg leser "Huset ved moskeen". Den er helt fantastisk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Jeg leser stort sett alltid flere bøker av gangen. ) Tordis Ørjasæter "Dagen og dagene", Maria Grips "Nattpappaen", Knut Nærum "De dødes båt" (blir neppe ferdiglest), Hedda Robertsen "Skutt i filler av Mads Mikkelsen" og enda har jeg flere liggende som jeg sikkert ikke får begynt på før jeg må levere dem igjen. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.