Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg leser vakre løgner av Lisa Unger.

Kjempe bra og spennende bok. :-)

Kan anbefales.

Og boken Kuren av Mo Hayder venter på meg på bibloteket :-)

Skrevet

Har nettopp lest "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna - en - til tross for tittelen - en kjempemorsom boki, som jeg varmt anbefaler!

Gjest bikku
Skrevet

Har nettopp lest "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna - en - til tross for tittelen - en kjempemorsom boki, som jeg varmt anbefaler!

Alt av Paasilinna anbefales - kanskje med unntak av "Den ulende mølleren".

Jeg leser "Huset ved moskeen" for tida, men har selvsagt glemt navnet på forfatteren. Er inne i en periode hvor jeg velger litteratur med annet enn vesteuropeisk/amerikansk opphav. Det er forfriskende, men mye triste greier av det som finnes oversatt.

Skrevet

The Reader av Bernhard Schlink.

Det er en annerledes bok om generasjonene etter Holocaust. Den har også kommet som film nå, men jeg vil bli ferdig med boken først.

Skrevet

Åja, samtidig leser jeg Jane Austens Pride and Prejudice. Beklager engelske titler, men jeg leser naturligvis på engelsk, siden jeg bor i England.

Jeg har ikke interessert meg for Jane Austen tidligere, men det er interessant å lese bøkene omtrent slik de var publisert for to hundre år siden. Oversatt tror jeg de taper seg noe, for å være ærlig.

Skrevet

Åja, samtidig leser jeg Jane Austens Pride and Prejudice. Beklager engelske titler, men jeg leser naturligvis på engelsk, siden jeg bor i England.

Jeg har ikke interessert meg for Jane Austen tidligere, men det er interessant å lese bøkene omtrent slik de var publisert for to hundre år siden. Oversatt tror jeg de taper seg noe, for å være ærlig.

bøker er helt klart best på originalspråket.

Skrevet

bøker er helt klart best på originalspråket.

Enig i det. Derfor skulle jeg ønske jeg leste tysk, fransk, spansk og mange, mange andre språk uten problemer ^^

Skrevet

Jeg hadde en Jane Austen fase for noen år siden - lest på originalspråket. Liker bøkene kjempegodt!

Fasen ble nok innledet av at jeg var bittelitt forelsket i Mr. Darcy, der jeg satt alene på loftsleiligheten min, med min kjære laaaaaaangt borte....

Skrevet

Jeg hadde en Jane Austen fase for noen år siden - lest på originalspråket. Liker bøkene kjempegodt!

Fasen ble nok innledet av at jeg var bittelitt forelsket i Mr. Darcy, der jeg satt alene på loftsleiligheten min, med min kjære laaaaaaangt borte....

Haha :) Halvveis inn i Pride and Prejudice, så ser jeg ikke helt appellen, bortsett fra at han selvfølgelig er å foretrekke over de andre spradebassene ;)

Gjest prust
Skrevet

Prime time - av Liza Marklund

Holder på med hele serien hennes, men har hatt en liten pause på en uke nå, så nå må jeg komme i gang igjen!

Skrevet

Har et mål om å endelig fullføre "Hulebjørnens klan", er godt i gang, men jøsses de siste bøkene er tykke og med liten skrift. : /

Gjest Vidvåken
Skrevet

Alt av Paasilinna anbefales - kanskje med unntak av "Den ulende mølleren".

Jeg leser "Huset ved moskeen" for tida, men har selvsagt glemt navnet på forfatteren. Er inne i en periode hvor jeg velger litteratur med annet enn vesteuropeisk/amerikansk opphav. Det er forfriskende, men mye triste greier av det som finnes oversatt.

"Han bare falt" - en utrolig rørende og fin bok om og for ungdom. Jeg kjøpte den fordi jeg har en datter som har de problemene gutten i boka har - han bærer på skyldfølelse fordi kjæresten hans tok livet av seg.

Gjest majas mamma
Skrevet

Har et mål om å endelig fullføre "Hulebjørnens klan", er godt i gang, men jøsses de siste bøkene er tykke og med liten skrift. : /

De neste bøkene er mye bedre enn den første, så da har du noe å glede deg til. Den dårligste er faktiske den siste, Klippefolkets hule eller noe slikt.

Selv har jeg ikke så mye tid til å lese akkurat nå, men skolebiblioteket har nettopp hatt opprydding, så jeg har fire kriminalbøker som jeg skal begynne på, snart.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg leser Mr TOURETTE og jeg skrevet av Pelle Sandstrak.

Handler om forfatteren selv som har Tourette. Eller hadde da han var ung. Nå er han visst så frisk som han kan bli av det.

Gjest Rosaria
Skrevet

Jeg leser "Huset ved moskeen". Den er helt fantastisk.

Skrevet

Jeg leser stort sett alltid flere bøker av gangen. :o)

Tordis Ørjasæter "Dagen og dagene", Maria Grips "Nattpappaen", Knut Nærum "De dødes båt" (blir neppe ferdiglest), Hedda Robertsen "Skutt i filler av Mads Mikkelsen" og enda har jeg flere liggende som jeg sikkert ikke får begynt på før jeg må levere dem igjen. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...