Gå til innhold

Er du gift eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke hvit brud
Skrevet

Jeg har vært sammens min samboer i snart 17 år. Jeg var 18 da vi sammens. Vi har 2 barn men er ikke gift. Vi har aldri tenkt på å gifte oss fordi vi har det bra som vi har det. Men jeg blir lei av at alle spørr om hvorfor vi ikke er gift. Ei venninne er så opptatt av at ting skal gjøres riktig. Først skal man gifte seg og få barn etterpå. Men vi lever da i 2009 eller hva?

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Lillemus

5

• lex

3

• Mrs D

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hver sin smak.

Jeg kan gjerne gifte meg med samboeren min, men jeg tror ikke han planlegger det. Jeg kan leve fint uten å være gift også.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg er gift, og synes at det er trygt og godt å vite at min kjære offentlig har sagt at han vil dele livet sitt med meg, og at han viser det i ord og gjerning hver eneste dag.

Gjest togli
Skrevet

Vi lever heldigvis i 2009, så nå må man nesten selv kjenne hva man ønsker mht giftermål eller ikke ;)

Gift dere hvis dere begge føler dere virkelig vil det. I motsatt fall, la være. Drit i hva andre sier!

Mannen min og jeg ble kjærester når vi var 16 og 17 år gamle og har vært sammen i 21 år nå. Gift har vi vært de siste 13 årene, og vi gifta oss fordi vi hadde lyst på en stor fest ;)

Gjest all by myself,as ususal
Skrevet

Vi lever heldigvis i 2009, så nå må man nesten selv kjenne hva man ønsker mht giftermål eller ikke ;)

Gift dere hvis dere begge føler dere virkelig vil det. I motsatt fall, la være. Drit i hva andre sier!

Mannen min og jeg ble kjærester når vi var 16 og 17 år gamle og har vært sammen i 21 år nå. Gift har vi vært de siste 13 årene, og vi gifta oss fordi vi hadde lyst på en stor fest ;)

heldig som fant varig kjærlighet så ung!

Gjest togli
Skrevet

heldig som fant varig kjærlighet så ung!

Kanskje både òg? ;)

Jeg er iallefall veldig glad for at jeg hadde et par seriøse (i den grad man kan kalle så "unge" forhold seriøse ;-)) forhold før jeg ble sammen med mannen min. Jeg tror det er viktig at man har litt erfaring fra andre forhold før man treffer "den rette"?

Jeg ville helst hatt mannen min, men kanskje vi burde truffet hverandre fire-fem år senere? ;-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Ja vi lever i 2009, og hvor vidt man vil gifte seg eller ikke må jo være opp til den enkelte. Jeg og min kjære som begge er godt voksne, får spørsmål om hvorfor vi gadd å gifte oss når det er så mye enklere å være samboere. Når vi svarer at for oss føltes det mest riktig å gifte oss får vi spørmålet: Ja, men hvorfor?? Du vet, uansett hva du velger er det alltid noen som vet så mye bedre enn deg selv hvordan du burde ha det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg er gift, men det er selvsagt fordi jeg selv ville det - ikke fordi noen andre syntes jeg burde. Da ville jeg nok lett blitt trassig. ;o)

Selv har jeg knapt nok oversikt over hvorvidt vennepar av meg er gift eller ikke (med mindre jeg var til stede i bryllupet, hehe); jeg går rett og slett ikke rundt og tenker over sånt til daglig. Skjønner ikke hvorfor venner skal bry seg med sånt.

Gjest Reddix
Skrevet

Å være gift fører med seg mange goder fra staten som det å være samboere gjør ikke.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes det er greit at folk spør om alt mulig, bare de godtar svarene de får. Det er utrolig irriterende å måtte gjøre rede for sine valg.

Vi giftet oss for halvannet år siden.

Skrevet

Jeg er gift, og synes at det er trygt og godt å vite at min kjære offentlig har sagt at han vil dele livet sitt med meg, og at han viser det i ord og gjerning hver eneste dag.

Vise det i ord og gjerning kan man fint gjøre uten å være gift. Og skilsmissestatistikken viser jo hvor lite det løftet man inngår når man gifter seg egentlig er verdt.

På den annen side har man en del rettigheter som gift som er greie å få med seg, og kanskje særlig når man har barn bør man tenke over dette.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er gift. Og da vi gjorde det, spurte ikke folk om jeg var gravid, de spurte om når jeg hadde termin. Utrolig irriternde og fordomsfullt, siden vi giftet oss fordi vi ville dele resten av livet sammen.

Det var da jeg bestemte meg for at jeg aldri ville ha barn. Heldigvis ombestemte jeg meg noen år senere.

Gjest ikke hvit brud
Skrevet

Å være gift fører med seg mange goder fra staten som det å være samboere gjør ikke.

Mange goder fra staten ???

Som hva da?

Gjest gammelt ugift hespetre
Skrevet

Jeg har aldri vært gift.

Er 40 nå og samboer på 5 året. Han vil gifte seg, jeg vil ikke. Ser ikke på forholdet som godt nok til det.

Før ønsket jeg å bli gift, og gjøre det "riktig". Pen kjole osv.

Nå gir jeg blaffen. Kan gifte meg på et kontor om så er. Derfor tviler jeg sterkt på at jeg noen gang blir gift. Er blitt så "gammel" at det ikke lenger har noen mening synes jeg. I allefall pr. i dag.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har aldri vært gift.

Er 40 nå og samboer på 5 året. Han vil gifte seg, jeg vil ikke. Ser ikke på forholdet som godt nok til det.

Før ønsket jeg å bli gift, og gjøre det "riktig". Pen kjole osv.

Nå gir jeg blaffen. Kan gifte meg på et kontor om så er. Derfor tviler jeg sterkt på at jeg noen gang blir gift. Er blitt så "gammel" at det ikke lenger har noen mening synes jeg. I allefall pr. i dag.

Samboer på 5.året, men vet ikke om forholdet er godt nok til å gifte seg? Hvorfor gidder du mer da?

Gjest minnah
Skrevet

Mye rart folk skal ha svar på.

Vi er muligens gift i løpet av sommeren 2010. :-)

Gjest minnah
Skrevet

Mente ikke at det er du som spør om mye rart, altså!! Kunne se ut som jeg mente det.. ;-)

Gjest gammelt ugift hespetre
Skrevet

Samboer på 5.året, men vet ikke om forholdet er godt nok til å gifte seg? Hvorfor gidder du mer da?

DET er et godt spørsmål det candyqueen

Gjest minnah
Skrevet

Kanskje både òg? ;)

Jeg er iallefall veldig glad for at jeg hadde et par seriøse (i den grad man kan kalle så "unge" forhold seriøse ;-)) forhold før jeg ble sammen med mannen min. Jeg tror det er viktig at man har litt erfaring fra andre forhold før man treffer "den rette"?

Jeg ville helst hatt mannen min, men kanskje vi burde truffet hverandre fire-fem år senere? ;-)

"Jeg ville helst hatt mannen min, men kanskje vi burde truffet hverandre fire-fem år senere? ;-)"

Vet du, sånn tenker jeg også. Vi skulle kanskje begge helst hatt litt mer erfaring, jeg var snaut 20 med ett småseriøst forhold bak meg, han var bortimot ukyssa. Men vi har det kjempefint asså, og om han hadde fått noen år på seg ville sikkert noen annen fått ham.. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...