Gå til innhold

Er du gift eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

"Jeg ville helst hatt mannen min, men kanskje vi burde truffet hverandre fire-fem år senere? ;-)"

Vet du, sånn tenker jeg også. Vi skulle kanskje begge helst hatt litt mer erfaring, jeg var snaut 20 med ett småseriøst forhold bak meg, han var bortimot ukyssa. Men vi har det kjempefint asså, og om han hadde fått noen år på seg ville sikkert noen annen fått ham.. ;-)

Bra det ikke bare er jeg som tenker sånn ;)

Fordelen med å ha hatt "seriøse" forhold bak seg, er at man skjønner at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden ;-)

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Lillemus

5

• lex

3

• Mrs D

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest minnah
Skrevet

Bra det ikke bare er jeg som tenker sånn ;)

Fordelen med å ha hatt "seriøse" forhold bak seg, er at man skjønner at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden ;-)

"Fordelen med å ha hatt "seriøse" forhold bak seg, er at man skjønner at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden ;-)"

Veldig sant!

Skrevet

Hva andre gjør og i hvilken rekkefølge legger jeg meg overhodet ikke opp i. :o)

Jeg har vært gift, men er nå skilt og har ny kjæreste. Jeg håper jo at vi blir gift en gang, men det blir noen år til ennå uansett. Men jeg ønsker en fin seremoni hvor vi blir viet ja, dog ikke i kirken og jeg tror heller ikke human-etisk vielse vil være aktuelt for oss, så det spørs om vi får med oss en prest på et utenfor-kirken-opplegg kanskje. :o)

Rent bortsett fra at min kjære hardnakket hevder at han aldri skal gifte seg da... ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Hva andre gjør og i hvilken rekkefølge legger jeg meg overhodet ikke opp i. :o)

Jeg har vært gift, men er nå skilt og har ny kjæreste. Jeg håper jo at vi blir gift en gang, men det blir noen år til ennå uansett. Men jeg ønsker en fin seremoni hvor vi blir viet ja, dog ikke i kirken og jeg tror heller ikke human-etisk vielse vil være aktuelt for oss, så det spørs om vi får med oss en prest på et utenfor-kirken-opplegg kanskje. :o)

Rent bortsett fra at min kjære hardnakket hevder at han aldri skal gifte seg da... ;o)

''Rent bortsett fra at min kjære hardnakket hevder at han aldri skal gifte seg da... ;o)

''

Men hva er da vitsen med å være forlovet?

Skrevet

''Rent bortsett fra at min kjære hardnakket hevder at han aldri skal gifte seg da... ;o)

''

Men hva er da vitsen med å være forlovet?

*Hehe* Gift-light. ;o)

Skrevet

*Hehe* Gift-light. ;o)

Forlovet betyr at man har avtalt å gifte seg i fremtiden. Dersom man ikke har tenkt å gifte seg er man per definisjon ikke forlovet.

Om man har utvekslet ringer har i og for seg ikke sammenheng med forlovelse - selv om mange forlovede bruker ring.

Skrevet

Forlovet betyr at man har avtalt å gifte seg i fremtiden. Dersom man ikke har tenkt å gifte seg er man per definisjon ikke forlovet.

Om man har utvekslet ringer har i og for seg ikke sammenheng med forlovelse - selv om mange forlovede bruker ring.

Det er jo ingen grense for hvor lenge man kan være forlovet uten å gifte seg da. :o)

Skrevet

Det er jo ingen grense for hvor lenge man kan være forlovet uten å gifte seg da. :o)

Nei, men du forteller jo at din kjære ikke har tenkt å gifte seg noensinne. Dermed er dere ikke forlovet, men dere er sikkert et hyggelig par med fine matchende ringer :-)

trollemor;o)
Skrevet

Vi gifta oss og fikk barn noen år seinere. Syns det er fryktelig greit å haalle papirer i orden.

Skrevet

Nei, men du forteller jo at din kjære ikke har tenkt å gifte seg noensinne. Dermed er dere ikke forlovet, men dere er sikkert et hyggelig par med fine matchende ringer :-)

*Humrer* Om han sier nå at han ikke skal gifte seg så regner jeg ikke med at han nødvendigvis mener det samme om noen år når et giftemål kan bli en realitet. :o)

Skrevet

*Humrer* Om han sier nå at han ikke skal gifte seg så regner jeg ikke med at han nødvendigvis mener det samme om noen år når et giftemål kan bli en realitet. :o)

...men da kan dere jo bli forlovet fra _det_ tidspunktet, da;-)

Skrevet

"Jeg ville helst hatt mannen min, men kanskje vi burde truffet hverandre fire-fem år senere? ;-)"

Vet du, sånn tenker jeg også. Vi skulle kanskje begge helst hatt litt mer erfaring, jeg var snaut 20 med ett småseriøst forhold bak meg, han var bortimot ukyssa. Men vi har det kjempefint asså, og om han hadde fått noen år på seg ville sikkert noen annen fått ham.. ;-)

Bra du tenker slik at du er glad du huka han lell, da, for jeg følte det likedan med en tidligere kjæreste - skulle dette virkelig være "IT" - nå, i så ung alder? Hvorfor kunne jeg ikke ha truffet ham senere osv.

vel... jeg sa _tidligere_, og da jeg senere traff han jeg nå er gift med, var jeg bare glad til for at han forrige var et tilbakelagt kaoittel;-)

Gjest minnah
Skrevet

Bra du tenker slik at du er glad du huka han lell, da, for jeg følte det likedan med en tidligere kjæreste - skulle dette virkelig være "IT" - nå, i så ung alder? Hvorfor kunne jeg ikke ha truffet ham senere osv.

vel... jeg sa _tidligere_, og da jeg senere traff han jeg nå er gift med, var jeg bare glad til for at han forrige var et tilbakelagt kaoittel;-)

Ja, han er den rette uansett :o)

Man kan bli helt småsprø av å tenke hva-hvis og hva-hvis-ikke.. ! Og det har jo bittelitt å gjøre med å bestemme seg for at det er den rette også.

Skrevet

Jeg påstår selvsagt ikke at dere aldri kommer til å gifte dere, men frem til dere begge er enige om å gifte dere en gang i framtida er dere ikke forlovet.

Hvem vet - kanskje blir dere forlovet, og kanskje gifter dere dere? Frem til det eventuelt skjer: Nyt livet som kjærester, venner, elskere, særboere etc.!

Mista nikket
Skrevet

Gifta meg i 75 og er fortsatt gift med samme mann

Skrevet

Jeg ble skilt etter 20 års ekteskap og ble sammen med ny kjæreste umiddelbart. Nå har vi vært sammen i 9 år og samboere i 4, men har ingen planer om å gifte oss. Begge mener at en gang var nok. Jeg merker også at jeg ikke klarer å knytte meg til en ny svigerfamilie og alt som derav følger. Denne gangen handler det bare om oss som par.

Og vi ventet med å flytte sammen til barna hans hadde flyttet ut, dermed ble den tilpasningen også mye enklere.

Skrevet

Å være gift fører med seg mange goder fra staten som det å være samboere gjør ikke.

Da synes jeg du kan redegjøre litt for de godene man får fra staten som gift...

Skrevet

Vi giftet oss etter 12 års forlovelse. Vi var 16 og 18 da vi forlovet oss. Glad vi giftet oss, og spesiellt barnet vårt var glad da dette var litt omdiskutert i vennekretsen... (det visste vi ikke på forhånd)

Gjest høstløv
Skrevet

Gifta meg i 75 og er fortsatt gift med samme mann

Fint at det er flere som har vært gift lenge, vi gifta oss i 77 og er fortsatt gift.

Har ellers inntrykk av at det mest er unge mellom 20 og 40 som frekventerer DOL.

Gjest høstløv
Skrevet

Vise det i ord og gjerning kan man fint gjøre uten å være gift. Og skilsmissestatistikken viser jo hvor lite det løftet man inngår når man gifter seg egentlig er verdt.

På den annen side har man en del rettigheter som gift som er greie å få med seg, og kanskje særlig når man har barn bør man tenke over dette.

Vi har vært gift i mer enn tretti år, og da er det ikke alltid like selvfølgelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...